Duidelijk zat.Intern passen de binnenpoten perfect in een aantal geleiders zodat er geen zijwaartse speling is terwijl er toch beweging in lengte richting kan optreden.
Als jij dus binnenpoten van 41 mm in buitenpoten bedoeld voor 43 mm steekt dan werkt dit niet. De olie die nodig is zal er uit spuiten en de speling zal van een dusdanige aard zijn dat je er geen meter mee kunt rijden.
Makkelijkste is om de buitenpoten op te knappen, plak het chroomwerk grondig af, schuur de buitenpoten en polijst deze tot tevredenheid of (laat) deze spuiten.
db
Uberhaupt een wanddikte van 10 mm. Ik vind het knap.als er egt een kras in zit van een centimeter diep dan pak je een haakse slijper en slijp je die poot doormidden zodat niemand hem ooit nog kan gebruiken, vervolgens koop je een andere.
Twee weken geleden.Het gaat om een vork van een motor van ruim 20 jaar oud. Wat zou een setje gebruikte vorkpoten kosten? Afhankelijk van welke vork je opgeknapt wilt hebben is het zelfs niet eens een probleem als de binnen- dan wel buitenpoten slecht zijn. Zet je zelf de set die je niet nodig hebt te koop en met wat geluk kom je zonder veel kosten weg.
Misschien heb je hier iets aan:Zijn de poten van een GSXR1100 gelijk aan die van een GSXR750? Heb enkel kunnen vinden dat ze misschien wat korter zijn, maar zolang de diameter gelijk is en de remklauwen e.d. gewoon passen kan ik ook die van een 1100 gebruiken (staan momenteel meer op marktplaats dan de 750).
Misschien heb je hier iets aan:
Definative Fork Swap Chart
Schuifmaat erbij en vergelijken.(dus niet met de duimstok )
De buitenpoten heb je toch liggen. Dus ff meten en vergelijken met de tabel.Staan helaas niet de modellen van '90 - '95 tussen...