Bullet 500

Dirk 1961

Die hard MF'er
17 feb 2013
678
1.380
IJmuiden
Okee,here we go.

Ik heb vanaf het begin met veel plezier het topic van MIOB zijn Enfield Scrambler gevolgd,vooral na dat filmpje op die crossbaan was ik helemaal om haha. _O- :}
Had al een tijdje het gevoel dat er weer eens wat anders in de schuur moest komen te staan(vrouwtje zei al:prima ,maar dan wel eerst een andere fiets weg anders is de schuur te klein,klopt natuurlijk ;) )dus toen was het idee voor een bullet geboren. :P
Ik wist dat een kennis van me er een had staan,hij wilde hem namelijk vorig jaar al aan mij verkopen en hij was erg enthousiast over mijn intruder.
Dus na een paar dagen piekeren heb ik hem opgebeld of hij hem nog had staan en of hij nog interresse had in de intruder.
Puntje bij paaltje is alles geregeld en staat de bullet nu bij mij in de tuin. *O*
Wat de plannen zijn?
Eerst maar nieuwe bandjes,accu en olie,een dik verbouwproject zat het niet gaan worden.
Eerst maar een tijdje rijden met die kar,als ik m tenminste aan de gang kan krijgen na ruim een jaar haha. :o
Maar goed,genoeg geluld,nu eerst maar een paar piccies zoals hij en momenteel bijstaat.
full

full

full

full


Groetjes van dirk.
 
Held! Fantastische ruil natuurlijk :)

Dit topic ga ik volgen natuurlijk. Tip 1: RPM in Hilversum, hele sympathieke man met ècht kennis van zaken en bergen met onderdelen.

Hosting - Capitar IT Group
 
Laatst bewerkt:
Was geen ruil hoor,ik kreeg nog 500 euro toe ook. :P
Maar goed ,er moet 20w50 olie in maar wel minerale,klopt dat?
Ik ken het verhaal dat volsyntheet vuil losweekt zodat de boel vast kan peren of is het in dit geval zo dat die ouwe techniek en materialen dit gewoon niet aankan.
Wie weet het?
 
Ik durf niet te zeggen wat voor een olie ik er in gooi.


action 15W40


Dit is een begin jaren 90 500 toch? Dat schijnt wel een iets mindere serie geweest te zijn (dikke kans dat de foutjes er anno nu wel uitgehaald zijn). Het loont misschien om de zwakke punten op te zoeken en na te lopen?
 
Gaaf, heb ook ooit nog wel is gekeken voor zo'n fiets.
Wat rijd dat super spartaans *D *D :+ 8-)

Geweldig mooi geluid ook, deal was toen niet door gegaan, ik denk achteraf dat ik er nog niet klaar voor was :+

Maar is toch wel leuk om met zo'n ding gereden te hebben :)
Zal het ritje nooit vergeten, halverwege sloeg die af, kreeg dat ding natuurlijk nooit meer aan :')
Toen kwam de eigenaar en hielp me even, toen weer verder geplopt :)
 
Hij is van 1994 en dat waren inderdaad niet de beste bouwjaren.
Wat ik er tot nu toe van weet is dat het alu niet al te sterk was dus voorzichtig met bouten aandraaien en dat de oliekanalen niet al te zuiver waren.

Maar goed actionolie lust hij wel dus ik hoef me niet al te veel zorgen te maken hahah
 
Heb er nog geen meter mee gereden haha.
Zal wel wennen worden dat rechts schakelen vooral omdat ik een nogal behoorlijk gehandicapt rechterbeen heb maar dat gaat wel goedkomen met misschien een kleine aanpassing aan het schakelpedaal.
Proefzitten en met het pedaal pielen ging tenminste wel goed.
 
Een hele fijne motor zo'n enfield
Heeft een prachtige jaren 50 uitstraling
Qua prijs fun gehalte kan je bijna niks leukers rijden
Starten is makelijk. maar je moet het effe weten
Contact aan
de kickstarter bewegen totdat je da ampere meter ziet zakken en dan trappen.
Al dan niet met de kleppenlichter
Als ik me goed herinner......
Ik zou willen dat ik er weer een had
In ieder geval succes ermee
 
Hmmm eens kijken wat ik nog aan india-enfield delen heb liggen.. zoekgraaigrabbel..
nix meer, heb nog wel een 28mm jokov carb liggen als je ooit interesse hebt. ;)
 
De bullet leeft *O*
Na wat gepiel om de accu van de cb aan te sluiten omdat de accu voor de bullet in bestelling is had ik dus geen stroom :? ,bleek er een zwevende zekering in te zitten waarvan het huis verrot was.
Dit omzeilt en ik had prik :Y
Mooizo dus verse peut erin en trappen maar,nix dus :(
Luchtfilter open en remmenreiniger inspuiten zowaar ,het kwam tot leven *D
Liep lekker stationair maar met gasgeven smoren,op de choke ging wel beter.
Dus carb eraf en openpeuteren en inderdaad vieze prut.
full

Beetje schoonmaken en sproeier doorprikken en het liep zowaar heel netjes,ikke blij dus :Y
Dus jas aan ,helm op mn knar en de straat op voor een rondje :]
Motor liep netjes rond maar wat houdt dat ding in zeg,lijkt wel een hobbelpaard.
Zal dus echt de hele zooi uit elkaar moeten halen en ultrasoon moeten laten reinigen.
Maar ik heb met het gebakkie gereden dus het begin is er.
Had een kort filmpje gemaakt van draaiende motor maar die kan ik op een of andere manier niet plaatsen.

laterzz :W
 
nu nog even wat aanpassen:

downtown 300i,CB750K6,vs700, Enfield bullet ;)
 
Laatst bewerkt:
Haha,thnx Peer,ik was het helemaal vergeten.
Heb vs700 er maar uitgehaald want weet niet hoe ik dat streepje door de tekst krijg. B|
 
Carb even in de schoonmaak azijn goed afspoelen en droogmaken alle kanaaltjes doorprikken en schoon blazen zo klaar toch.
 
Net een uurtje wezen rijden,had carbcleaner in de benzine gedaan in de hoop dat het iets tegen het inhouden zou helpen maar voorlopig dus niet :N
Laat het nu inweken en kijk morgen wel weer .
Heb trouwens op ebay een gloednieuwe originele mikcarb vm28 gescoord voor 40 euries :9
Dus hopen dat die snel binnen is.
Wat de bobine betreft,kwam er net wel achter dat de lichthoogte van de punten 0.7 mm is in plaats van 0.4 :?
Dus ook een puntje om af te stellen
Zal de vorige eigenaar morgen even bellen of hij ook last had van dat inhouden,mocht dat niet zo zijn dan weet ik wel zeker dat het aan de carb ligt.
Had eigenlijk verwacht dat het zweefzadel wel comfortabel zou zijn maar binnen een half uur had ik al een houten kont,pff '(

Wordt vervolgt ,laterzz :W
 
Ik denk dat als je het netjes doet, dus even alle vloeistoffen (ook in de primairy kast en bak) en de bougie vervangt en zorgt dat de ontsteking goed staat, dat je dan ook al een heel eind komt :)
 
Laatst bewerkt:
Primaire kast en bak moeten nog maar lees tegenstrijdige dingen daarover.
Primair zou 20w40 moeten hebben maar anderen hebben het weer over ATF olie :?, wat tot zover ik weet alleen voor automatische transmissies is.
Wat de bak betreft zou er veedol 00 vet in moeten maar dan lees ik weer dat er 80w90 in moet wat cardanolie is.
Nu heb ik wel de niveauplug uit de bak gedraaid en er kwam niks uit(met koude motor),dus zit er inderdaad vet in of is het niveau te laag?
Zal morgen na het werk de aftapplug eruitdraaien en kijken of er dan wat uitkomt,zoniet warm rijden en weer checken.Als er dan wat uitkomt zal het inderdaad vet zijn wat smelt als het warm wordt.
Maar voorlopig vindt ik het allemaal maar vaag wat die olien betreft.
Wie het weet mag het zeggen,het gaat om een exemplaar uit 1994 met rechtse schakeling.
Alle tips zijn welkom,alvast bedankt.

Groetjes van Dirk
 
Terug
Bovenaan Onderaan