Bullet erbij..

Totdat je bij een aanrijding die beugel om je been heen komt ,mijn voet zat klem tussen valbeugel en rempedaal aangereden schuin links.
blij dat de beugel van indische kwaliteit was kon hem zelf afbreken hoefde de brandweer niet te komen.
voet wel gebroken op drie plaatsen en knie letsel
 
Ik heb een setje VV-keerringen en og wat spul uit India binnen en wilde de BB van nwe keerringen voorzien..
Ik verwijder de onderpoten en kom er achter waarom 1 van de poten erg zwaar loopt; 1 van de keerringen zit er scheef in (tenminste, denk/hoop dat dat de oorzaak is) Deze enfield was waarschijnlijk een 'inlandse' versie en ben meer kwaliteitsproblemen tegen gekomen.
DSCF0007 - kopie.JPG


De vorkpoten hebben ieder 2 keerringen en zie dat die krabbekokers in India me totaal verkeerde hebben opgestuurd. Goed, van de week even naar technische toko in het dorp.
De keerringen die geleverd zijn, zijn aan beide zijden 'open', ik heb dit nog niet eerder gezien.. Hier een oude naast een nwe..
DSCF0008.JPG

Goed, nu ik het spul toch zover los heb wilde ik deze rubber ring vervangen.. Daarvoor moet de binnenpoot uit het gietijzeren nacelle worden gedraaid met een 1/2 inch imbussleutel.



DSCF0010.JPG


Maar dan volgt er een vieze tegenvaller... ja de binnenpoten kunnen erg vast zitten en ik oefen wat serieuze kracht uit en fuck.. De sleutel glijdt over de vertanding van de binnenpoot.. Inspectie met zaklamp laat zien dat de sleutel harder is dan de vertanding..? Kut.
Dit krijg ik dus nooit meer los?
DSCF0011.JPG

Ik krab me achter de oren en probeer de rubber ring - voor nu- te lijmen met secondenlijm..
 
Dan moet die minstens 1/2 inch zijn.. hmm denk niet dat dat werkt als een imbus al grip verliest.
Een torxbit in de inbusbout/schroef slaan.

Definitie: een schroef heeft een aangrijppunt in de kop (sleuf/philips/pozidrive/torx en dus ook inbus).
 
Ik heb al een paar jaar een prachtige bij wel/niet foute leren motorjas met protectiestukken er in maar.. hij is me net een tikje te klein..
..Kan eigenlijk beter naar iemand (van 180-185cm) die hem beter past..
Doet een leren jas op MP nog 100 euro?
 
Terug
Bovenaan Onderaan