Bullet erbij..

Okay, weer even terug naar de diesel; Ik denk niet dat ik de benodigde onderdelen ga krijgen voor het Weima 192 blok, wat wel trilde maar was verliefd op het meervermogen.
Ik zou.. er weer zo'n 1 kunnen kopen (van dezelfde gabbers die niet reageren op onderdelenaanvraag?) of.. en hier mis ik wat algemene kennis.
(@boutje? @J.a.a.p?)


Het subframe wat ik in de diesel heb gelast heeft 4 montage-gaten voor de grondplaat van de L100-kloon. De plaats en afstand klopt dan ook precies met de afstand/locatie van de krukas t.o.v de hoofdas van de versnellingsbak (deze wordt gedicteerd door de primaire kast.) dus allemaal op de mm. nauwkeurig.

Zijn alle industriedieselblokjes zodanig gestandaardiseerd dat;
1 Vb een Hatz 1B50 blok 1 op 1 te monteren is in dit subframe?
2- Zit de krukas dan ook precies op dezelfde plek als bij een Chinadiesel?

(Ik kan me op het dieseltreffen een gesprek herinneren, dat als je de Roemeense kogellagers van een Hatz vervangt, dat ze verder wel in orde zijn.. ja soms kan d epomp stuk gaan, maar goed)
 
Als je zoekt op toolcom kun je via google een review geven.
Alleen op Trustpilot? Nou ja we zien eerst wel.. Wel raar allemaal... Vannacht eigenlijk niet geslapen, zal vandaag niet echt dingen kunne doen of helder zijn.
 
1670507995716.png

1670508048870.png
 
Okay, weer even terug naar de diesel; Ik denk niet dat ik de benodigde onderdelen ga krijgen voor het Weima 192 blok, wat wel trilde maar was verliefd op het meervermogen.
Ik zou.. er weer zo'n 1 kunnen kopen (van dezelfde gabbers die niet reageren op onderdelenaanvraag?) of.. en hier mis ik wat algemene kennis.
(@boutje? @J.a.a.p?)


Het subframe wat ik in de diesel heb gelast heeft 4 montage-gaten voor de grondplaat van de L100-kloon. De plaats en afstand klopt dan ook precies met de afstand/locatie van de krukas t.o.v de hoofdas van de versnellingsbak (deze wordt gedicteerd door de primaire kast.) dus allemaal op de mm. nauwkeurig.

Zijn alle industriedieselblokjes zodanig gestandaardiseerd dat;
1 Vb een Hatz 1B50 blok 1 op 1 te monteren is in dit subframe?
2- Zit de krukas dan ook precies op dezelfde plek als bij een Chinadiesel?

(Ik kan me op het dieseltreffen een gesprek herinneren, dat als je de Roemeense kogellagers van een Hatz vervangt, dat ze verder wel in orde zijn.. ja soms kan d epomp stuk gaan, maar goed)
je mag je oude blok vrijblijvend ophalen Sammie , een 6pack cola waardeer ik wel want ik drink geen bier O-)
Heb nog geen tijd/zin gehad om een nieuw project te beginnen na mijn diefstal akkerfietje .
 
Oka we leven nog.. jaah we moeten nog wat regelen daarvoor. Het is een dapper blokje.. maar juist dat beetje extra vermogen was zeer welkom..
Zou toch ook wel meer mogelijkhedne geven als idd er andere blokken ook ingebouwd kunnen worden..
 
Na een negatieve review (toeval?) mail van de schuifmaattoko.. Ik zou niet thuis geweest zijn en pakket was weer retour?
hele dinges erbij..;
Meest recente status (vrijdag 9 december 2022 13:31)



DatumTijdLandDepotCodeStatus
09-12-202208:45NederlandUtrecht3.0Afgeleverd Getekend door: Tool
Uitgebreide informatie

DatumTijdLandDepotCodeStatus
30-11-202216:01NederlandUtrecht81.0Collectie - pakket is meegegeven aan GLS
30-11-202216:51NederlandUtrecht0.0Pakket ontvangen door GLS
30-11-202217:02NederlandHub Utrecht2.0Aangekomen op GLS depot
30-11-202217:03NederlandHub Utrecht1.0Doorgestuurd naar GLS depot
01-12-202206:21NederlandGroningen2.0Aangekomen op GLS depot
01-12-202207:47NederlandGroningen11.0Onderweg - geladen voor aflevering
01-12-202210:36NederlandGroningen4.40Niet afgeleverd - Niet Thuis Bericht
01-12-202218:30NederlandGroningen35.40Terug op GLS depot - Niet Thuis Bericht
08-12-202219:55NederlandGroningen5.0Geretourneerd - aan afzender
09-12-202200:40NederlandHub Utrecht2.0Aangekomen op GLS depot
09-12-202200:42NederlandHub Utrecht1.0Doorgestuurd naar GLS depot
09-12-202200:43NederlandUtrecht2.0Aangekomen op GLS depot
09-12-202207:52NederlandUtrecht11.0Onderweg - geladen voor aflevering
09-12-202208:45NederlandUtrecht3.0Afgeleverd Getekend door: Tool


Maar ik had niets van GLS vernomen? ook geen T&T code?
 
Was leuk, wilde dankjewel zeggen, moest haar uitleggen waarom.. _O-
Goed, 200 mm schuifdinges is binnen, ik til opmeet- en uitbesteeddingen over 't nwe jaar denk ik..
 
Een inkijkje in het enfield bullet big-end; Deze heeft een 'floating bush', een lagerschaal met olie aan beide zijden.
Zijn er meer motoren die dit systeem hebben?
 
Okay, vervangende onderdelen voor het stukgelopen Weima blok ga ik niet krijgen.. De diverse dealers geven geen antwoord.
Wat ik me afvraag en kennis die ik mis; Het ingelastte subframe heeft de 4 bevestigingsgaten pas voor een chinadiesel, wat weer een kloon is van de Japanse yanmar L100.

Wat ik me afvraag; zijn deze afmetingen zo gestandaardiseerd dat vb. een Hatz 1B50 blok ook zou passen EN de uitlijning naar de versnellingsbak-as, gedicteerd door de primaire kast, zou kloppen? Ik kan deze info nergens vinden....
 
Top dank, ga later eens kijken, ik kon deze maten niet vinden? Enne, een ori-L100 is met 9 pk echt te mager...;)
 
jou oude blok staat nog bij mij , ik heb helaas geen project kunnen vinden waar hij in past.
je mag hem zo weer ophalen :)
 
Remspul teruggekregen, wil as en lagers weer inbouwen.. is lastig klusje maar wel vaker gedaan maar.. lukt niet? Krijg de as niet ver genoeg naar 1 kant?
Paniekding, denk dat aan mij ligt.. is raar, snap niet.. alles zelfde onderdelen.. komt op tijd vrouwfactor eten en me resetten.. morgen nog eens kijken.. zal me eerst moed indrinken?
 
Nog geen moed ingedronken, wel het voornemen even de tijd te nemen en rustig (..) gaan meten wat er aan de hand is en wat er verkeerd gaat. Er moet logischerwijs iets te meten zijn..

Eerst wat laagdremepigers gedaan. - Misschien dat een lezer er wat aan heeft- De remhevel voor kwam niet altijd helemaal terug. Bij inspectie net- wat ik al dacht- is dat de remsleutels vrij zwaar draaiden.. (is beter dan te veel speling wat ab-Fabrik vaak het geval is..).. Bij montage had ik de remsleutelassen heel lichtjes ingevet met keramisch vet en dat is taai geworden?

Dus alles schoonmaken = soepel draaien..
Beetje 'gewoon' lagervet er op = weer tamelijk zwaar draaien?

Ik heb er wat tegen om het 'bloot' te monteren dus heb de remsleutelassen met de vinger lichtjes ingesmeerd met olie.. Ik kan me niet voorstellen dat dit o.e.o.a.m. naar de trommel/voeringen kan vloeien..
 
Nog geen moed ingedronken, wel het voornemen even de tijd te nemen en rustig (..) gaan meten wat er aan de hand is en wat er verkeerd gaat. Er moet logischerwijs iets te meten zijn..

Eerst wat laagdremepigers gedaan. - Misschien dat een lezer er wat aan heeft- De remhevel voor kwam niet altijd helemaal terug. Bij inspectie net- wat ik al dacht- is dat de remsleutels vrij zwaar draaiden.. (is beter dan te veel speling wat ab-Fabrik vaak het geval is..).. Bij montage had ik de remsleutelassen heel lichtjes ingevet met keramisch vet en dat is taai geworden?

Dus alles schoonmaken = soepel draaien..
Beetje 'gewoon' lagervet er op = weer tamelijk zwaar draaien?

Ik heb er wat tegen om het 'bloot' te monteren dus heb de remsleutelassen met de vinger lichtjes ingesmeerd met olie.. Ik kan me niet voorstellen dat dit o.e.o.a.m. naar de trommel/voeringen kan vloeien..
Het zal wel meevallen als je niet veel gebruikt.
 
kopervet of molycote anti seize gebruiken, normaal vet wordt taai bij koude temperaturen.
Juist, en dat wist ik niet,(kopervet doet dit niet?) maar de remmen bleven al eerder hangen toen het nog niet zo koud was? Alsof vuil en vet een taaie pasta vormden..
Ik had kopervet.. eens uitgeleend? Ik weet het niet meer..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan