Bullet erbij..

..Ik probveer toch nog wat te doen; De olieplug aan de achetrzijde moet wat getrimd worden anders past het niet. Had haakse slijper gekocht van lidl, samen met set slijpschijven. Je moet de beschermkap er helemaal afslopen anders past de slijpschijf niet.. Fuck hebbet welk gehad voor vandaag!
 
Ik heb nog een techn. vraag maar fuck.. gten in adadtoplaat moeten 1 M8 NL-ring dieper anders komen inbuskopjes bovenuit en dan past niet.. Als ik de 14mm gaten die diepte inboor, is het 'bed'voor de NL-ring dan niet taps en werkt niet goed?
 
..Ik probveer toch nog wat te doen; De olieplug aan de achetrzijde moet wat getrimd worden anders past het niet. Had haakse slijper gekocht van lidl, samen met set slijpschijven. Je moet de beschermkap er helemaal afslopen anders past de slijpschijf niet.. Fuck hebbet welk gehad voor vandaag!
Dan heb je de verkeerde maat slijpschijf aangeschaft. Diameter moet 125 mm zijn.
 
Neej, zat bij de verpakking in..

Zo, ik moet wachten op een 14mm boor en NL-ringen.. heel goed. even een time-out.. ging gisteren even niet goed en kleine tegenslagen vielen als bommen.
Er is in een andere context iets naars aan de gang waar ik niet zo goed raad mee weet en dat pakt erg veel energie van me...
 
Mensen ik heb even advies nodig.
Ik had een 14mm boor besteld om de gaten in de adaptorplaat, waar de vier M8 inbussen in komen, nog krap 3mm te verzinken zodat de kop van de inbus niet meer boven het draagvlak van de primaire kast uitkomt. Dit is nodig.

Maar als ik de gaten verder inboor wordt het bed, waar de NL-ring op komt, taps.
Dit lijkt me niet goed.
Wat kan/moet ik doen??
 
Als ik het goed begrijp gebruikt je voor de adapterplaat dus verzonken inbusbouten. Volgens mij hebben verzonken bouten bijna nooit last van lostrillen, dus die NL-ringen zullen daar niet nodig zijn.
 
? Is dat beter dan de 270? (die eigenlijk niets doet... kan intussen wel een LT-collectie aanleggen) maar waarom zouden ze niet loskomen?

Ik vraag me ook af hoe de gaten dan 'recht/vlak' zijn geboord.. met een speciale boor?
 
Nu gaan er twee discussies door elkaar lopen denk ik.
Sammie bedoeld een rechte bout in een verdiept gat.
Een verzonken kop is iets anders.
 
Precies, een inbus in een verdiept gat.. Ik heb nu even geen werkende digicamera, dat zou 't sneller maken (heb 'm laten vallen)
als noodoplossing zou ik de koppen van de inbussen 3mm kunnen 'trimmen' maar dan blijft er weinig 'gripvlees' over (voor als ze weer eens los moeten?)
 
Je kan ook imbus met lage kop krijgen, scheelt net die 3mm.
’insteekdiepte’ voor je bit blijft hetzelfde, volgens mij.

Of 6-kant, is ook bijna 3mm lager.

Die gaten verzinken met een vlakke bodem doe je met een frees, niet met een boor.
En frezen uit de hand is geen optie.
 
6-kant kan je 'm niet vastzetten in het verzonken gat.. Hmm met lage kop.. wussiknieh.. Bouwmarkt heeft deze niet? Hoop dat 't geen trubbels geeft als ze er weer uit moeten...
 
Ik denk dat ik voor de verlaagde kop-opte ga, maar waar? Metaalijzerwarenzaak in dorp heeft ook niet.. arggh voor 4 van die dingen online?
 
Voila, M8x20, lage kop.
Wil je ze in gegalvaniseerd of RVS?
y4m_wnd5Gt7hbsZj6b7dOOGdc1Tsw3eKN2qoFmgk0gZHQ0C_vN_vJVZvS_AQRME_OLj55IDmsmTpIzr8-M9CxglKkin9xWRV7zmruhr4CdxdgN_Uf59-xaiSwD30RPhclCKdSwqlP3FVEAt7orMAJgJD4gLMrvMKdDafOpjf1Ifh75COxB8qALy-z1rc8yjmbCQpZfsR5roF4l6Jxh-dO8NxPhOIjxZSueFaqdfcp13z8A
 
Het moet M8 X 35mm zijn..

Goed, ik heb dus die 14mm boor voor nop besteld en op gewacht, okay, kan gebeuren... Heb je met dit soort dingen & kennis te weinig..

Ik merk wel als er zo iets als dit gebeurd, ik het ploits vandaag 'geregeld'wil hebben want?? Ja ik ben benieuwd naar het nwe blok en wil het 'goed hebben maar?

Okay, dus nergens in het dorp de verlaagde versie te vinden maar..
ze mogen dus niet uitsteken omdat de binnenkant van de primaire kast er tegenaan komt. Dus in principe (..) kunnen ze niet helemaal loskomen.
Maar ze mogen ook niet een beetje loskomen omdat de (langere) versn. bak as in een glijlager in de primaire kast draait..

Hmm what to do.. en waarom werkt LT 270 niet??
 
Kun je het niet veel eenvoudiger oplossen met schroefdraad op de plek waar je nu de verdieping wil maken?
Dan kun je heel eenvoudig bouten van de onderkant af vastdraaien, eventueel met een platte extra borgmoer er boven op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan