Bullet erbij..

Het moet M8 X 35mm zijn..

Goed, ik heb dus die 14mm boor voor nop besteld en op gewacht, okay, kan gebeuren... Heb je met dit soort dingen & kennis te weinig..

Ik merk wel als er zo iets als dit gebeurd, ik het ploits vandaag 'geregeld'wil hebben want?? Ja ik ben benieuwd naar het nwe blok en wil het 'goed hebben maar?

Okay, dus nergens in het dorp de verlaagde versie te vinden maar..
ze mogen dus niet uitsteken omdat de binnenkant van de primaire kast er tegenaan komt. Dus in principe (..) kunnen ze niet helemaal loskomen.
Maar ze mogen ook niet een beetje loskomen omdat de (langere) versn. bak as in een glijlager in de primaire kast draait..

Hmm what to do.. en waarom werkt LT 270 niet??

Je zou een potgatboor moeten hebben.
Die zou je zelf kunnen maken van de 14 mm boor door met een slijptol de top recht te slijpen waarbij je een stuk van een diameter van 8 mm laat staan als geleider.
 
Kun je het niet veel eenvoudiger oplossen met schroefdraad op de plek waar je nu de verdieping wil maken?
Dan kun je heel eenvoudig bouten van de onderkant af vastdraaien, eventueel met een platte extra borgmoer er boven op.
Neej, dat gaat hier niet werken, of ik snap je niet goed.. als LTY zou werken had ik geen verlaagde kop nodig?
 
Je wil nu in aluminium een verlaagd gat maken omdat je de kop niet kwijt kunt, daar komt eerst een NL ring in en dan een bout die door een plaat heen gaat waar weer een NL ring en een moer komt. Toch?
 
Hmm ik merk dat ik haast koortsachtig op zoek ben naar?
Maar.. ze kunnen niet - helemaal- loskomen want zit deksel tegenaan? Secondenlijm als borgmiddel misschien?

Maar ben er denk ik ook 'zo'mee bezig om ander naar/stressding op een heel ander (non-motoren) gebied waar ik niet zo goed raad mee weet, en dan is dit prima afleiding?
 
Je wil nu in aluminium een verlaagd gat maken omdat je de kop niet kwijt kunt, daar komt eerst een NL ring in en dan een bout die door een plaat heen gaat waar weer een NL ring en een moer komt. Toch?
nee, gat is verzonken dus moet inbus zijn anders kun je 't niet aandraaien.

Er staat me iets van bij dat die lage-kopdingen een kleinere sleutelmaat hebben? (gat steekt de schacht in?) Hmm dus minder grip.. weet even niet wat te doen.. misschien even tijd geven..
 
Laatst bewerkt:
We praten langs elkaar.
Ik snap dat er aan de bovenkant een inbus moet zoals je het nu bedacht hebt.
Die moet in een verdiept gat (niet verzonken, dat is iets anders) .
Aan de onderkant wil je het toch vast zetten met een moer? Of draai je deze bout in volmateriaal?
 
We praten langs elkaar.
Ik snap dat er aan de bovenkant een inbus moet zoals je het nu bedacht hebt.
Die moet in een verdiept gat (niet verzonken, dat is iets anders) .
Aan de onderkant wil je het toch vast zetten met een moer? Of draai je deze bout in volmateriaal?
Ja! De adaptorschijf komt tegen het blok aan, over de krukas...Blok-schijf-binnendeksel primaire kast..

Pff effe me eigeh bij nekvel grijpen en dit tijd geven.
Vanavond bij meples moet ik ook kop erbij houden en rustig aan doen ivm elleboogblessure, dan moet ik niet als 'n ongeleid projectiel vol gaan rossen..
 
Het moet M8 X 35mm zijn..

ze mogen dus niet uitsteken omdat de binnenkant van de primaire kast er tegenaan komt. Dus in principe (..) kunnen ze niet helemaal loskomen.
Maar ze mogen ook niet een beetje loskomen omdat de (langere) versn. bak as in een glijlager in de primaire kast draait..
Dan kan je je boutgaten met een verzinkboor schuin afmaken en platkop inbusbouten gebruiken. en dan aan de moerkant de NL-ringen toepassen. Bij platkopbouten valt de bovenkant van de bout gelijk met het oppervlak waar het gat in zit.
 
Je zou een potgatboor moeten hebben.
Die zou je zelf kunnen maken van de 14 mm boor door met een slijptol de top recht te slijpen waarbij je een stuk van een diameter van 8 mm laat staan als geleider.

Ik wist dat ik nog een zelfgemaakte had liggen.
Kun je van je 14 mm boor ook maken, en als het niet werkt slijp je hem weer gewoon aan.

IMG_20230322_200010281~2.jpg


Ik ben zelf niet zo'n fan van inbus met lage kop want die hebben een ondieper gat en vaak nog kleiner ook.
 
Ik denk dat ik een deel van het mysterie heb? LT hecht niet aan alu?
Normaal komen onderdelen uit India wel aan.. uiteindelijk. Nu een wat duurder onderdeel, betaald met paypal, niet. Paypal zegt dat ik geen geschil kan openen voor 'dit soort betalingen'en moet 't via ebay regelen.. We gaan het zien..
 
Wel, na 25 H. droogtijd kan ik een M8 bout er met weinig moeite weer uitdraaien. Had adaptor eerder deze week laten badderen in wasbenzine en afgespoten met remreiniger...
 
Loctite moet gewoon met alu werken, zou niet weten waarom niet.
Alles moet wel echt vet/olie vrij zijn.
Probeer anders eens een ander boutje in een ander stuk alu.

Die secondenlijm heb ik ook geen vertrouwen in.

Misschien dat een Loctite 648 oid werkt, da's meer een vullende lijm om lagers ed te monteren in uitgelopen gaten.
Komt niet los.
 
Die heb ik ook en kwam ook gewoon los. Ik weet niet hoe of waarmee ik het nog vetvrijer zou moeten krijgen.

Uit nieuwschierigheid heb ik op de bankschroef een M10 NL-ring geprobeerd. Het is natuurlijk geen tovermiddel maar het doet wel meer dan een veer/kartelring.
Durf ik er 'alleen' op te vertrouwen? Ik denk het niet.. Omdat LT helemaal niets doen- wat ik niet snap- en nog steeds niet weet hoe/waarom er dingen bij het vorige blok lostrilden (en bij die daarvoor in 60 K. nooit iets) duss allemaal Sammie- 'ja maar' onzekerheidsels..
 
Ik heb wat meetdingen gedaan en de M8 X 25 waarmee de primaire kast op de alu adaptorschijf zit, kunnen vervangen worden door M8 X 35.. lijkt me beter..
Tot mijn verbazing is dit geen courante maat en moest ik ze apart bestellen.
 
Zow, vandaag niet verder sleutelen, wat heel prima is om die rare gedrevenheid (uit soort onzekerheid?) even halt toe te roepen.
De familie van een blinde vrouw waar ik af & toe dingen mee doe, heeft in overleg met mij motorkleding voor haar geregeld, ze gaat zo voor het eerst achterop. Heb ik een Xcuus om de yammie weer eens los te gooien. Ben heel benieuwd hoe ze 't gaat vinden.
 
Net terug, halve tank leeggegast.. ze deed 'whieee':)
Eerste bochten nabij circuit (de Haar voor de kenners) was ze nog wat gespannen. Verder wezen broez'n, af en toe flink wegtrekken, flink bochten pakken, langs heidevelden gereden (ziet ze niet, maar ruikt ze wel) en op terugweg zelfde bochten gepakt op zelfde snelheid en was ze gewoon ontspannen..
Thuis afgedropt, wat nagebbabbeld, we gaan dit vaker doen..:)

Maar goed, ik thuis, zet yammie neer, ga binnen en wissel motorbroek voor normale broek. Terwijl dat (heb zijdeur open waar ik sta)komen 3 meisjes vragen of ik het erg vind als ze bij mij 'voor' gaan stoepkrijten..

Neej joh, ik vind dat alleen maar vrolijk staan! Wat mij betreft krijt je de hele wijk vol!

Kwartier later; Politie op stoep, waarvan 1 vrouw (..) Wat ik aan het doen was/probeerde/serieuze aantijging/potloodventerij/of ik een verleden heb met grensoverschrijdend gedrag met kinderen etc...
en oh ja, 'ze gaan me in de gaten houden'

Goed, typ dit nu achter 1 speciaalbier...
 
Terug
Bovenaan Onderaan