Bullet erbij..

Hmm kun je je herinneren hoe ik aan het kloten was het blok er uit te krijgen? En demontage is best veel werk.. Ik wil 't graag inderdaad in 1 keer goed doen.
Dat er altijd een India-factor zal blijven ben ik me bewust van.. dat is een deel van de sport..
 
Tja, ik weet niet of dat kloten persé aan de Enfield ligt. :+ ;)
Maar ik begrijp wat je bedoelt.

Anderzijds, in India rijden ze er ook zo mee, dus zou het echt zo slecht zijn allemaal?
 
In india rijdt men vooral honda hero.. Bullets worden vooral verhuurd aan toeristen die groepsgewijs rijden en gaan er 1 of 2 auto's mee met onderdelen..
En ja, ik heb eerder een benzine bullet gehad (uit een nog slechtere periode) en die was echt niet best.. Met de diesel heb ik ook productie/kwaliteit/afwerkfouten gevonden als brakke wiellagers, brekende remschoenen, te korte afstandsbussen, desintegrerende primaire kettingen en kromme koppelingsplaten.
 
Ik weet nu wat ik kan verwachten...
Enfieldjes en ural/dnepr hebben best wel wat gemeen wat dat betreft..
Maar een bepaald masochisme is wellicht aanwezig..
Los van dat het wel erg leuk rijdt!
 
Vandaag kan ik niet te veel van mezelf verwachten/vragen..
Dacht er aan om blinde lagerbus in te slijpen en zo spanning er af- er uit te frutten, maar probeer het- ALS ik heute wat ga doen- eerst in oven op 120 graden? en shock-oil..
 
Ik zou ook eerst de oven proberen, 120 graden zou voldoende moeten zijn.
Leg het, als het uit de oven komt zo neer dat het lager er uit kan vallen.
Dan even wat shock oil op het lager spuiten en met een beetje geluk valt het lager eruit.
Misschien een beetje kloppen met een kunststof hamer.
 
Er is WEL ruimte tussen bus en huisdinges dus de brood-methode zou kunnen werken!
Ik probeer het eerst op deze manier;
1605962651433.png


Kijken we intussen de samenvatting van het sumotoernooi van vandaag (dag 14 van 15)
 
Lukt niet, misschien zo naar super voor brood (en nog wat) nadat ik heb gekeken of ik een bijna-passende bout heb..
Ik ga vandaag niet meer dremelen-denk ik-
1605964536243.png
 
Methode met brood lukt ook niet.. misschien omdat ik geen passend stuk bus heb (alleen as van pullytrekker en dat loopt taps)

duss.. Iemand nog een ander idee naast inslijpen?
 
Zit er geen bijna Passende bus in de doppendoos?
Ik kan de constructie niet goed zien, maar als het tussen de bankschroef past kun je die wellicht als pers gebruiken?

Zo maar een paar suggesties
 
Is een blind end.. kan niet 'naar buiten' persen..
Joh anders had ik 't er al lang uitgerost...

Misschien suggestie dat ik een betere foto maak?O-)
 
'BEPERKT' eh zei de kleuterjuf dat ook over mij?

eh, lagerbus in blind end.. da's wel zo'n beetje.. misschien morgen meer..
 
Goed, ik kreeg net een link door..
Dit gaat hier niet werken want er is geen ruimte 'achter'de bus, maar wil 'm jullie niet onthouden!
Er heeft laatst iemand een pasbus op die manier uit zijn Kawa geperst. Je moet ook juist geen ruimte achter het lager hebben, daar pers je het natte brood in. Hoewel het met een open lager natuurlijk niet werkt.
 
Kleuterjuf EN basisschooljuf snapte niet verschil tussen pleegkind en adoptiekind niet.. ik zeg maar iets..
 
Ik was geen van beide.. we gaan erg of topic _O-
Ben nu wel wat onzeker of deze layshaft oorzaak is van V-bak trubbels..
 
Terug
Bovenaan Onderaan