Bullet erbij..

Afegronde kant is er, zie foto's.. een ervaringsman zegt kan niet oorzaak zijn.. en heb loeihekel aan V-bak trubbels..
 
Daarom, maar blah zegt ziet geen verschil en.. ik.. functie zit in de rondheid van de nokken, om de versn. vast te houden en die zijn er?
Zie eerder gepostte plaatjes..

wat als ik bak nooit goed krijg?
Wat als vijgemaakt-gereformeerden de wijk overnemen?
Wat als ik vannacht weer niet meer dan 3 uur slaap?
Dat soort dingen.
 
1605985191226.png
 
blah ik weet nu even ook niet?
 

Bijlagen

  • layshaft.png
    layshaft.png
    422,9 KB · Weergaven: 17
Ik ken de versnellingsbak niet, maar het ziet er versleten uit inderdaad...
 
Daarom, maar blah zegt ziet geen verschil en.. ik.. functie zit in de rondheid van de nokken, om de versn. vast te houden en die zijn er?
Zie eerder gepostte plaatjes..

wat als ik bak nooit goed krijg?
Wat als vijgemaakt-gereformeerden de wijk overnemen?
Wat als ik vannacht weer niet meer dan 3 uur slaap?
Dat soort dingen.

Geen zorgen maken om dingen die nog moeten gebeuren, of wellicht helemaal niet gaan gebeuren.
Dat kost onnodig energie en levert enkel onzekerheid en frustratie op. ( Ja ik heb makkelijk lullen, dat weet ik)

Persoonlijk zou ik me meer zorgen maken over die vrijgemaakte gereformeerden dan over die versnellingsbak. ;)

Die bak krijg je wel weer goed, het is de spaceshuttle niet.
 
Afegronde kant is er, zie foto's.. een ervaringsman zegt kan niet oorzaak zijn.. en heb loeihekel aan V-bak trubbels..
Die afgeronde kant valt in een holle vorm van de opname-nokken in je tandwielen. als er dan kracht op komt "centreert" het tandwiel op zoń ronde nok. Door het inslaan waar we het een paar pagina's terug over hadden zijn die tandwiel-opname-nokken hier en daar in ieder geval niet hol meer. Ik vermoed dat dat je probleem is.
 
Die afgeronde kant valt in een holle vorm van de opname-nokken in je tandwielen. als er dan kracht op komt "centreert" het tandwiel op zoń ronde nok. Door het inslaan waar we het een paar pagina's terug over hadden zijn die tandwiel-opname-nokken hier en daar in ieder geval niet hol meer. Ik vermoed dat dat je probleem is.
Dat denk ik ook, die theorie.. maar zijn ze wel ingeslagen? Een ronde vorm zou juist ronder moeten worde of zo? Ik ben beneiuwd naar de nwe as ter vergelijking en zal plaatjes posten..
 
Geen zorgen maken om dingen die nog moeten gebeuren, of wellicht helemaal niet gaan gebeuren.
Dat kost onnodig energie en levert enkel onzekerheid en frustratie op. ( Ja ik heb makkelijk lullen, dat weet ik)

Persoonlijk zou ik me meer zorgen maken over die vrijgemaakte gereformeerden dan over die versnellingsbak. ;)

Die bak krijg je wel weer goed, het is de spaceshuttle niet.
Nou.. voor mij...:/
 
Jup, zo iets..
Eens kijken of ik na zeer korte nacht nr 3 nog
- de bus er uit krijg
Cylinder/zuiger opmeet..
Ik verwacht stdt maat.. Ik denk dat deze motor erg weinig heeft gelopen getuige div. maagdelijke moeren en india-dunlops die er nog op zaten.
Maar hoe komt de cylinder dan zo beschadigd? Slecht gehard?
en de V-bak was duidelijk al eens open geweest oh ja, voige eigenaar had kickstarterpal vervangen en deed bij bezichtiging zijn best deze ook te mollen.
 
Ik he geprbeerd met een pullytrekker en een wasknijper het blinde lager er uit te krijgenm werkte niet.
1606045972095.png

Dan maar met de as en brood proberen, maar dan moet eerst om deze delen te spran glijlager n 1ste evrsn wiel er af. En dat gaat niet, en-of ik snap niet meer hoe een pullytrekker werkt. ik weet niet welke handelingen ik moet doen om er voor te zorgen dat het tandwiel en glijlager van de as af gaat zodat deze niet meer op de as zit.
1606045970306.png

brood methose werkt niet, wel glijlager aan stront gemept.. misschien kicstartding ook maar nieuw kopen, of nadenken of ik niet te achetrlijk ben geworden voor deze shit en zooi verpatsen
 

Bijlagen

  • 1606045866467.png
    1606045866467.png
    378,2 KB · Weergaven: 9
Ik he geprbeerd met een pullytrekker en een wasknijper het blinde lager er uit te krijgenm werkte niet.
Bekijk bijlage 1567328
Dan maar met de as en brood proberen, maar dan moet eerst om deze delen te spran glijlager n 1ste evrsn wiel er af. En dat gaat niet, en-of ik snap niet meer hoe een pullytrekker werkt. ik weet niet welke handelingen ik moet doen om er voor te zorgen dat het tandwiel en glijlager van de as af gaat zodat deze niet meer op de as zit.
Bekijk bijlage 1567329
brood methose werkt niet, wel glijlager aan stront gemept.. misschien kicstartding ook maar nieuw kopen, of nadenken of ik niet te achetrlijk ben geworden voor deze shit en zooi verpatsen
Ik denk dat je even een tijdje de hele handel aan de kant moet leggen.
Laat deze, op zich leuke hobby, geen extra reden worden van je insomnia.
 
In india rijdt men vooral honda hero.. Bullets worden vooral verhuurd aan toeristen die groepsgewijs rijden en gaan er 1 of 2 auto's mee met onderdelen..
En ja, ik heb eerder een benzine bullet gehad (uit een nog slechtere periode) en die was echt niet best.. Met de diesel heb ik ook productie/kwaliteit/afwerkfouten gevonden als brakke wiellagers, brekende remschoenen, te korte afstandsbussen, desintegrerende primaire kettingen en kromme koppelingsplaten.
Ja Indiërs hebben hun lesje geleerd die vinden het onbetrouwbaar spul en kopen veel liever een betrouwbare Honda,lees testen uit India maar
eens,niet 1 is positief over de oudere Enfields,en niet alleen die ,de voorlaatste modellen werden helemaal afgefakkeld in Indiase motorbladen,alleen de laatste 650 word als een goede motor gezien,ik snap ook niet waarom je er aan begint,soort van zelfkastijding?
 
Ja Indiërs hebben hun lesje geleerd die vinden het onbetrouwbaar spul en kopen veel liever een betrouwbare Honda,lees testen uit India maar
eens,niet 1 is positief over de oudere Enfields,en niet alleen die ,de voorlaatste modellen werden helemaal afgefakkeld in Indiase motorbladen,alleen de laatste 650 word als een goede motor gezien,ik snap ook niet waarom je er aan begint,soort van zelfkastijding?
Tja... Beetje jammer dit. Als je ergens iets negatiefs over wilt vinden dan is er op internet altijd ruim voldoende minutie voor handen.

Ik snap @sammie wel hoor. Basale techniek is leuk, ook al is het niet maximaal-efficiënt. Diversiteit in motoren ook. Ieder zijns wils:
Niet iedereen vindt rond zoeven op een Japans bankstel van 450 kilo nou echt de ultieme manier van motorrijden. Om nou eens een ander voorbeeld van zelfkastijding er bij te halen. ;)
 
Tja... Beetje jammer dit. Als je ergens iets negatiefs over wilt vinden dan is er op internet altijd ruim voldoende minutie voor handen.

Ik snap @sammie wel hoor. Basale techniek is leuk, ook al is het niet maximaal-efficiënt. Diversiteit in motoren ook. Ieder zijns wils:
Niet iedereen vindt rond zoeven op een Japans bankstel van 450 kilo nou echt de ultieme manier van motorrijden. Om nou eens een ander voorbeeld van zelfkastijding er bij te halen. ;)
Oh oh wat een lol heeft sammie,ik lees alleen maar ellende met die meuk,sorry hoor maar als ik alle topics van sammie op een rijtje zet
heb ik in de 40+ jaar van motor bezit nog niet de helft van meegemaakt.Verder heb jij waarschijnlijk nog nooit op een GL gereden anders zou je wel anders daarover denken,ik rij tenminste in plaats van sleutelen,afgelopen jaar 24000km zonder ook maar 1 probleem.:P
 
Verder heb jij waarschijnlijk nog nooit op een GL gereden anders zou je wel anders daarover denken,ik rij tenminste in plaats van sleutelen,afgelopen jaar 24000km zonder ook maar 1 probleem.:P
Laat dat nou eens "niet helemaal" waar zijn...
Ik heb er zelfs een gehad..
1k0.jpg

Alleen vind ik hem nog steeds best mooi om te zien, maar ben ik blij dat hij mijn hok uit is... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan