Bullet erbij..

Effe klein vraagje aan de Enfield specialisten, kan je de ontsteking zo aanpassen zodat deze geen accu nodig heeft?
En welke modificaties zijn het echt waard om te doen voor een '90 bullet 350?
Een vriend van mij heeft er eentje als project gekregen, en vroeg zich dit af
Alvast bedankt!
 
Hoi Sebas
Ben geen deskundige ,maar heb al lang een bullet 350 en doe het onderhoud etc. zelf.
Er is een zogeheten powerbox die bovenstaand issue oplost.
Op Hitchcock Enfield ( GB ) is van alles te koop en hebben een website .
Mijn Enfield had na 25 jaar stilstaan een koprevisie nodig en het normale onderhoud en rijdt nog steeds.
Modificaties die wenselijk zijn , zijn persoonlijk, ik vond zelf de voorrem ondermaats.
Ik zou wegblijven van motortuning, het is een onthaast machine.
Succes Chris
 
Bedankt!
Ik ga er binnenkort eens moeilijk naar kijken, moest eerst nog een BMW r50 uit het stenen tijdperk aan de gang helpen voor een andere bekende van me, dus als die weg is mag de enfield op de brug!
 
Effe klein vraagje aan de Enfield specialisten, kan je de ontsteking zo aanpassen zodat deze geen accu nodig heeft?
En welke modificaties zijn het echt waard om te doen voor een '90 bullet 350?
Een vriend van mij heeft er eentje als project gekregen, en vroeg zich dit af
Alvast bedankt!

Gekregen nog wel. Wauw!
Voor dat soort kadootjes wil ik mijn eigen enfield wel een stukje opzij zetten. :Y :Y
 
Ik ben vanmiddag een bakkie wezen doen bij sammie.
Zonder verder in details te willen treden kan ik melden dat hij, zoals zoveel anderen, last heeft van de donkere dagen.
Omdat de sfeer niet altijd even positief is in veel topics kiest hij er voor even niet actief te zijn ivm bovenstaande.
Nu de zon weer schijnt komt bij mij de vraag boven drijven:
Gaat het alweer een beetje beter met Sammie?
Ik was gisteren bezig met een voorrem die niet meewerkte en kon niet anders dan aan hem denken.
 
Moderne Enfields hebben niet voor niets schijfremmen.
Ik had vroeger een Suzuki GSX400E, nieuw gekocht. De schijfrem in het voorwiel was matig, de trommel achter zeer goed. Met het stijgen van de kilometerstand nam de remwerking van de trommel steeds verder af. Bij elke achterbandwissel maakte ik de trommel en de remschoenen schoon. Er was weinig slijtage, toch werd de werking geleidelijk minder. Trommelremmen zijn gewoon gebaseerd op lagere eisen.
 
Jullie zijn niet de enigen die Sammie z'n bijdragen hier missen..
Ik hoop dat het goed met hem gaat.
 
My too! T,word weer zomer Sammie,vertel weer van je dieseltjes....en je vakantie reizen,je kunt zo leuk humorvol schrijven.
 
Ik heb ook al heel lang geen PB's meer van hem gehad over mondharpjes, mondharmonica's en andere muziek gerelateerde zaken.
Waar ben je @sammie ?
 
Ik heb nog ergens zijn adres in de PB staan. Maar kan nergens een bijpassend telefoonnummer vinden.
gelukkig staat hij ook niet op mensenlinq.nl.
 
Voor Sammie, en dat hij gauw terug mag komen.

756_900x.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan