Bullet erbij..

Is m20 demper.. liever had ik schoor wat meer naar voren om afschuifding maar gezien amper tegendruk denk wel dat gout komp..
1595782094453.png

welke hoofdsproeier is er nu nodig bij welke carb? (-met dit lufi-ding)
genoeg gedaan eerst..
dokter zegt 1 blikje bier per dag..
1595782221477.png
 
Nwe dag.. de tank staat nog vol azijn.. nog geen idee hoe het water er uit te krijgen, en wat als er nog roest in zit?
Ik merkte gisteren dat de achterrem -weer- wat aanloopt. De stelmoer helemaal lossen maakt niet uit. Ik weet niet zo goed wat ik er aan kan doen.

De voorrem doet ook mysterieus; Ik heb 'm afgesteld op de 'beide zijden net aanlopen' methode en de rem voelt nog steeds sponzig aan.
Met de verlengstuk/tegendruk methode werkt bij dit exemplaar niet?
Erg vreemd en op zich fysisch onmogelijk.

Misschien dat de schoenen tegen een niet-ingelopen(of andere)rand aanlopen of onder een hoek tegen de trommelwand aanlopen (want enfield ankerplaat). Misschien kan ik dit uit slijtagebeeld herleiden. Geen idee wat ik er nog aan zou kunnen doen/proberen.
 
Ik heb toen de voorrem afgesteld door de remschoenen in te smeren met krijt(wiel was er toch uit.)
Inkrijten en dan rem aandrukken en stellen tot het krijt gelijkmatig afsleet.
Scheelde echt flink in de remwerking.*O*
 
Je bedoelt dan met de hand afschuren waar het krijt raakte? Ik ken het foefje.. dit ding doet echter raar, maar er zijn ook meer parameters.. Enfield dubbeloplopende remmen hebben dat..
 
Je bedoelt dan met de hand afschuren waar het krijt raakte? Ik ken het foefje.. dit ding doet echter raar, maar er zijn ook meer parameters.. Enfield dubbeloplopende remmen hebben dat..
[/QU
Afschuren was bij mij niet nodig,het ging erom dat ze tegelijk aanremden.
 
Gaan we weer een nieuw hoofdstuk krijgen van Sammie en remmen ???????
Hopelijk niet .
Ben benieuwd he lang dit hoofstuk gaat worden .
En nee geen oplossing van mijn hand daar ik zelfs van de Guzzi de trommel eruit hebt gegooid omdat die niet hard genoeg en bleef remmen
 
Misschien een onnodige tip, maar ik schuin bij remschoenen altijd zowel de kopse kant (Oplopende kant, tegen happpen en remschoen slijt beter in) als de twee zijkanten van de remvoering een beetje af.
Die zijkanten iets afschuinen voorkomt slepen tegen randen van het loopvlak van der remtrommel en vaak is dat (in ieder geval bij mij) de oplossing voor het soort vage afstelproblemen die je hier aangeeft.
540.jpg


(en meestal met een geschiktere, bredere vijl, maar daar had ik zo snel geen foto van ;) )
 
Laatst bewerkt:
Ik doe vaak hetzelfde, maar denk dat ik de eerste slijtagesporen afwacht om te zien of dat/of wat anders gebeurd.
 
De azijn was donker gekleurd en er kwam een hoop losse prut mee. Te veel zelfs want de verf aan de binnenkant op de 'rug'van de tank, wat denk ik is 'meegespoten' in de fabriek laat ook los (door de azijn?) Net nagespoeld met heet water. Ik weet naast het dubieuze tankcure spul niet nu wat verder te doen.
Het nieuwe benzinekraantje heeft een zeef, ik vertrouw eerst hier op en zal van tijd/tijd vlotterbak nazien.

zo meteen naspoelen met een fles spiritus in de hoop dat dat water meepakt en dan een halve liter tweetakt olie er in..
 
Als je tevreden bent met het resultaat dan vettig maken van binnen en verder niks doen.
Ja alle andere Oma-weet-raad trucjes kun je nog proberen. Een doos m6 moertjes erin en een avondje op de bank gaan zitten schudden maakt ook een hoop bende los. En je krijgt dikke spierballen natuurlijk.
 
Gaan we weer een nieuw hoofdstuk krijgen van Sammie en remmen ???????
Hopelijk niet .
Ben benieuwd he lang dit hoofstuk gaat worden .
En nee geen oplossing van mijn hand daar ik zelfs van de Guzzi de trommel eruit hebt gegooid omdat die niet hard genoeg en bleef remmen
Mss die er in zetten remt zeker beter








Of gooien als je kunt mikken :+ :+
 
Na het spoelen met spiritus ben ik met een draadeind en een theedoek aan het poeren geweest. In beide wangen bleef een plasje staan wat erg moeilijk weg te halen was/steeds bijkwam?
Hij staat nu zonder kraan en dop buiten uit te waaien, ik zal er strax de nieuwe kraan op zetten en de 2takt olie er in mikken.. dan moet het klaar zijn vind ik. Misschien vandaag nog testrit.
 
Laatst bewerkt:
Mss die er in zetten remt zeker beter








Of gooien als je kunt mikken :+ :+
Is naar een andere Guzzioot gegaan die vond dat het bij zijn Guzzi een trommel in moest kwam mooi uit kon ik zijn naaf en vorkpoten mooi voor omruilen
En het spreekwoord "van ruilen komt huilen "ging niet op in dit geval beide waren er erg blij mee met de ruil 🤣
 
Goed, even opsommen.
Motor startte in 1 trap, reageert goed op gas, ook in de 4. Remmerij voor werkt eh.. min of meer redelijk, achter goed.
Hij schakelt wat hakerig en onzeker, veel valse neutraal, maar ik ga er van uit dat de originele koppeling er nog in zit en die moet je scherp afstellen. Olie bijvullen in de versnellingsbak kan ook wel eens helpen.

De voorvork veert/dempt ondanks de oliewissel amper? Die van mijn diesel doet het gewoon goed. Zelfde motor en bouwjaar, totaal verschillende demping.
Hobbels op klinkerwegen worden amper opgenomen en ben bang dat de wegligging/grip vooral op nat wegdek er nogal onder zal lijden.

De nieuwe benzinekraan lekt, lijkt ondanks fiberring tussen tank en kraan vandaan te komen..

Stationair loopt hij erg onregelmatig en beroerd. Het lukt niet om samen met de stat. regelschroef en mengselschroef goed te krijgen..
Remreiniger liet geen valse lucht-lek zien.
 
Goed, even opsommen.
Motor startte in 1 trap, reageert goed op gas, ook in de 4. Remmerij voor werkt eh.. min of meer redelijk, achter goed.
Hij schakelt wat hakerig en onzeker, veel valse neutraal, maar ik ga er van uit dat de originele koppeling er nog in zit en die moet je scherp afstellen. Olie bijvullen in de versnellingsbak kan ook wel eens helpen.

De voorvork veert/dempt ondanks de oliewissel amper? Die van mijn diesel doet het gewoon goed. Zelfde motor en bouwjaar, totaal verschillende demping.
Hobbels op klinkerwegen worden amper opgenomen en ben bang dat de wegligging/grip vooral op nat wegdek er nogal onder zal lijden.

De nieuwe benzinekraan lekt, lijkt ondanks fiberring tussen tank en kraan vandaan te komen..

Stationair loopt hij erg onregelmatig en beroerd. Het lukt niet om samen met de stat. regelschroef en mengselschroef goed te krijgen..
Remreiniger liet geen valse lucht-lek zien.
Klinkt niet slecht. Stationair: komt dat niet uit je onsteking als je het niet kunt vinden in je carburatie?? een vervroeging die blijft hangen oid??

Klinkt alsof je je vorvork nog eens uit elkaar moet halen en checken op volledigheid en juiste montage. Je stelt "Hobbels op klinkerwegen worden amper opgenomen" . Betekent dat dat je bij iedere klinker een klap in je polsen krijgt of juist dat je er niets van merkt?? Wat zit er nu aan dempings olie in??
 
Ja inderdaad, als je de onderbrekernok naar binnen duwt blijft hij steken maar verdacht toch die amal (zal zo voelen of de nok/vervroeging vrij loopt)
Er is een electr. ontstekingskit te koop, niet goedkoop maar misschien wel een verademing.. hoewel de punten goed moeten kunnen werken en het niet per se een zwak punt is.
Ik wil - voorlopig- de kosten wat beheersbaar houden.

De vorkpoten kun je niet verkeerd in elkaar zetten, en zou niet weten wat er mis in zou kunnen zijn. En ja, hobbelweggetjes zijn niet leuk voor je polsen.
Ik heb er nu W5 olie in.
 
@Nejra, je gaat door voor de koelkast.. ik had het vervroegermechanisme schoon en gangbaar gemaakt maar het blijft weer/nog steeds hangen. Er is axiale speling en als de nok naar achter schuift loopt alles vast.. raar.. ik zal eens vragen op een enfield forum of dit redelijkerwijs te fixen is, zo niet..
https://accessories.hitchcocksmotorcycles.com/3202

@Nejra klust aan oude Russische rommel, die zitten soms waarschijnlijk nog rotter in elkaar dan Indiaas spul gok ik?
 
Terug
Bovenaan Onderaan