Gisteren samen met Mous net onder Eindhoven gereden om deze enfield te bezichtigen- en uiteindelijk kopen.
De eigenaar had 'm op een veiling gekocht maar hij had gedacht dat er een schijfrem op zou zitten en links zou schakelen, daarom wilde hij er van af..
Het blijkt een inlands model te zijn (Er zat ook een enkel-oplopende voorrem onder die ook nbog eens zo was afgesteld dat het helemaal niet remde, geen bezwaar volgens de eigenaar, de achterrem werkte immer goed?)
De eigenaar ervoor heeft z'n best gedaan de jaren '50 look te verkrijgen; Er zijn dingen niet-origineel en er zit een heuze amal carburatuer op ipv de Micarb (niet dat ik zo'n fan ben van amal maar goed.
Na een zeer korte proefrit (even kijken of alles werkt) tot koop over gegaan.. Thuis gekomen meteen een dubbel oplopende rem er op gezet en afgesteld (afstellen van dezer rem kan op 2 manieren, gek genoeg werkt 1 van beide methodes bij deze motor niet?)
Gisteravond een ritje gemaakt en het blok loopt helemaal niet verkeerd.
Wel is er even een dood gat tussen stationair en als je het gas opendoet.. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Stationair lopen doet hij ook niet niet zuiver (kan ook oorzaak hebben in een bekend euvel van deze motoren m.b.t. de ontsteking) en thuis gekomen merkte ik dat de benzineregelschroef van de amal te dicht stond (oorzaak dip tussen stationair en gas?
Goed, wat nu met dit ding te doen?Ik zocht eigenlijk een 2de enfield voor evt inbouw van een watergekoeld twin dieselblokje of een briggs & stratton v twin 16 pk
Het blok ziet er onversleuteld uit en er zijn diverse aanwijzingen dat de motor niet veel heeft gelopen.
Ik denk er over om 'm -eerst- zo te houden.
Mijn grote dank gaat uit naar Mous die met auto en aanhanger het tyfusend heen en weer heeft gereden.
@mous geef maar een gil als je hulp nodig hebt met je ural en/of banden omleggen!
De eigenaar had 'm op een veiling gekocht maar hij had gedacht dat er een schijfrem op zou zitten en links zou schakelen, daarom wilde hij er van af..
Het blijkt een inlands model te zijn (Er zat ook een enkel-oplopende voorrem onder die ook nbog eens zo was afgesteld dat het helemaal niet remde, geen bezwaar volgens de eigenaar, de achterrem werkte immer goed?)
De eigenaar ervoor heeft z'n best gedaan de jaren '50 look te verkrijgen; Er zijn dingen niet-origineel en er zit een heuze amal carburatuer op ipv de Micarb (niet dat ik zo'n fan ben van amal maar goed.
Na een zeer korte proefrit (even kijken of alles werkt) tot koop over gegaan.. Thuis gekomen meteen een dubbel oplopende rem er op gezet en afgesteld (afstellen van dezer rem kan op 2 manieren, gek genoeg werkt 1 van beide methodes bij deze motor niet?)
Gisteravond een ritje gemaakt en het blok loopt helemaal niet verkeerd.
Wel is er even een dood gat tussen stationair en als je het gas opendoet.. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Stationair lopen doet hij ook niet niet zuiver (kan ook oorzaak hebben in een bekend euvel van deze motoren m.b.t. de ontsteking) en thuis gekomen merkte ik dat de benzineregelschroef van de amal te dicht stond (oorzaak dip tussen stationair en gas?
Goed, wat nu met dit ding te doen?Ik zocht eigenlijk een 2de enfield voor evt inbouw van een watergekoeld twin dieselblokje of een briggs & stratton v twin 16 pk
Het blok ziet er onversleuteld uit en er zijn diverse aanwijzingen dat de motor niet veel heeft gelopen.
Ik denk er over om 'm -eerst- zo te houden.
Mijn grote dank gaat uit naar Mous die met auto en aanhanger het tyfusend heen en weer heeft gereden.
@mous geef maar een gil als je hulp nodig hebt met je ural en/of banden omleggen!