Bullet erbij..

Laat dat nou eens "niet helemaal" waar zijn...
Ik heb er zelfs een gehad..
1k0.jpg

Alleen vind ik hem nog steeds best mooi om te zien, maar ben ik blij dat hij mijn hok uit is... ;)
Ja maar is niet te vergelijken met een 1500,ik geniet van iedere rit en zie liever de omgeving dan de binnenkant van m,n sleutelhok. 🤪
Al die centen die sammie aan die troep heeft uitgegeven had hij ook een probleemloze motor voor kunnen kopen.
 
Ja maar is niet te vergelijken met een 1500,ik geniet van iedere rit en zie liever de omgeving dan de binnenkant van m,n sleutelhok. 🤪
Dat genieten en zo ben ik helemaal met je eens hoor, maar juist daarom:
Alleen vind ik hem nog steeds best mooi om te zien, maar ben ik blij dat hij mijn hok uit is... ;)
Het was gewoon niet "mijn motor" en dus pakte ik doorgaans een andere om op te rijden en stond hij meer stil dan dat hij reed... En dat vond ik dus zonde.

Dat een GL meer ruimte in neemt (en in het geval van een 1500 of 1800 ook meer weegt) dan mijn Siberische zijspancombinatie helpt overigens ook niet mee. 🤔🤫
 
Laatst bewerkt:
Al die centen die sammie aan die troep heeft uitgegeven had hij ook een probleemloze motor voor kunnen kopen.
En dat is dus nu net het probleem: het woord "kopen". Vaak geeft iets zelf maken een vorm van voldoening die niet te koop is. Bij mij wel tenminste. Bovendien is "een fout" niet het zelfde als een probleem. Zolang je er geen last van hebt is een "onvolkomenheidje" geen probleem. Ergens "last van hebben" is nogal persoonlijk. ;)
 
Laatst bewerkt:
Precies. Ik snap Sammie wel. Het zelf klooien kan bevrijdend en beangstigend tegelijk zijn. Afhankelijk van hoe je pet staat die dag.
En er is niks mooiers dan op je zelf gerepareerde/gebouwde motor rond te rijden.
Origineel is saai en voorspelbaar.
 
Ik begrijp dat als je niets kan, niets wil en voldoende geld hebt dat je beter Goldwing kan gaan rijden. Om je dan toch te vermaken ga je verbazen dat mensen lol hebben in sleutelen en zichzelf uitdagen. Ik snap ineens waarom ik geen GW rijd. En om de lolbroek en voor te zijn, geld is niet de primaire reden.
 
Nou, als iemand liever een Goldwing rijd moet ie dat zelf weten. Ieder z'n keuze. Maar ook ik ben liever aan het rommelen met oud spul, haal ik veel plezier uit. De nieuwste motor die ik heb is uit 2001, eigenlijk ook al 19 jaar oud. Ik kan, als ik al m'n oude spul de deur uit doe ook wat nieuwers rijden, maar dat vind ik niet leuk, moet altijd wat te rommelen hebben.
 
Ik vind het zelf sleutelen en bouwen echt heerlijk. Maar het is tegelijkertijd ook fijn om altijd te kunnen rijden als je daar zin in hebt.
Daarom heb ik meerdere motoren.
Waarvan 1 K100.
Dan kun je er eigenlijk altijd vanuit gaan dat je altijd kunt rijden.
 
Ik vind het zelf sleutelen en bouwen echt heerlijk. Maar het is tegelijkertijd ook fijn om altijd te kunnen rijden als je daar zin in hebt.
Daarom heb ik meerdere motoren.
Waarvan 1 K100.
Dan kun je er eigenlijk altijd vanuit gaan dat je altijd kunt rijden.

Ja de Duitse Enfield 😬 })
 
Ze zijn wel flink betrouwbaar die vliegende bakstenen. Een kennis van me heeft al jaren een K75, met een paar ton op de teller.
Wel een keer de cardanklok moeten reviseren, voor de rest blijft ie maar rijden.
 
Ik begrijp dat als je niets kan, niets wil en voldoende geld hebt dat je beter Goldwing kan gaan rijden. Om je dan toch te vermaken ga je verbazen dat mensen lol hebben in sleutelen en zichzelf uitdagen. Ik snap ineens waarom ik geen GW rijd. En om de lolbroek en voor te zijn, geld is niet de primaire reden.
Alsof dat een reden zou zijn om überhaupt motor te gaan rijden,voorlopig sleutel ik al veel langer aan motoren(ook professioneel) dan de meeste hier,heeft totaal niks te maken met wat voor motor ik zou rijden,heb er overigens ook op veel meer gereden en in bezit gehad dan de meeste motorrijders kunnen zeggen,dat mensen lol hebben in sleutelen dat begrijp ik ook,maar
de ellende die sammie meemaakt kan je geen lol meer noemen .
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn wel flink betrouwbaar die vliegende bakstenen. Een kennis van me heeft al jaren een K75, met een paar ton op de teller.
Wel een keer de cardanklok moeten reviseren, voor de rest blijft ie maar rijden.
Ja ik heb nog nachtmerries van die betrouwbare BMW,s;)
 
Alsof dat een reden zou zijn om überhaupt motor te gaan rijden,voorlopig sleutel ik al veel langer aan motoren(ook professioneel) dan de meeste hier,heeft totaal niks te maken met wat voor motor ik zou rijden,heb er overigens ook op veel meer gereden en in bezit gehad dan de meeste motorrijders kunnen zeggen,dat mensen lol hebben in sleutelen dat begrijp ik ook,maar
de ellende die sammie meemaakt kan je geen lol meer noemen .
Ach, Sammie is ook een beetje een drama queen. Als je zijn topics moet geloven gaat alles stuk en past er niets. Maar ondertussen rijdt hij met de Jawa en de diesel half Europa door. Sammie leeft voor het geneuzel, ieder zijn hobby. Tot op zekere hoogte kan ik er wel mee invoelen.
 
Ja ik heb nog nachtmerries van die betrouwbare BMW,s;)
Ik niet. Ik heb ze van de laatste paar "oerbetrouwbare" Japanners die ik gehad heb. Vooral ook omdat ik ze gekocht had als woon-werk-tegenpool voor de "berucht onbetrouwbare knutselmotoren" die ik er als hobby op na houd (maar die het in de praktijk omgerekend naar kilometrage per jaar eigenlijk gewoon altijd doen zolang ik zelf niks geks doe).

"Betrouwbaarheid" is een nogal merkwaardig fenomeen in motorland... En zeldzaam vaak misbruikt. ;)
 
Het is ook maar net hoe je eigen instelling is.
Uiteraard heb ik ook wel eens wat maar aangezien ik een ras-opportunist ben, doe ik gewoon alsof het niks voorstelt. Scheelt een hoop ellende.
Sammie praat graag over z'n problemen, ik vertel alleen over m'n oplossingen of leuke dingen.

En dat maakt een forum leuk, want samen zijn we veel beter in evenwicht.
 
En zo is het ook. Ik bekijk m'n eigen sores, ja die heb ook soms, anders dan Sammie. Dat geeft helemaal niet want we zijn allemaal maar mens.
Ik laat het dan even rusten, en de dag erna zie ik de oplossing vaak wel.
 
Ik niet. Ik heb ze van de laatste paar "oerbetrouwbare" Japanners die ik gehad heb. Vooral ook omdat ik ze gekocht had als woon-werk-tegenpool voor de "berucht onbetrouwbare knutselmotoren" die ik er als hobby op na houd (maar die het in de praktijk omgerekend naar kilometrage per jaar eigenlijk gewoon altijd doen zolang ik zelf niks geks doe).

"Betrouwbaarheid" is een nogal merkwaardig fenomeen in motorland... En zeldzaam vaak misbruikt. ;)
Van betrouwbaarheid kun je bij een gebruikte motor ook niet spreken. Alles hangt af van hetgeen de vorige eigenaren ermee gedaan hebben.
Ik rijd uitsluitend op nieuwe motoren, en die zijn allemaal betrouwbaar, ongeacht of er Yamaha, Ducati, Triumph of Honda op staat. Misschien dat de volgende eigenaren er een ander oordeel over hebben, maar daar heb ik geen weet van.
 
Precies. Ik snap Sammie wel. Het zelf klooien kan bevrijdend en beangstigend tegelijk zijn. Afhankelijk van hoe je pet staat die dag.
En er is niks mooiers dan op je zelf gerepareerde/gebouwde motor rond te rijden.
Origineel is saai en voorspelbaar.
Precies. Om "gewoon" te rijden heb ik 3 Honda's; de Gilera uit 1954 vergt wat meer TLC... 8-)
 
Ach, Sammie is ook een beetje een drama queen. Als je zijn topics moet geloven gaat alles stuk en past er niets. Maar ondertussen rijdt hij met de Jawa en de diesel half Europa door. Sammie leeft voor het geneuzel, ieder zijn hobby. Tot op zekere hoogte kan ik er wel mee invoelen.
Sammie lijkt mij een leuke gozer.Het is dat hij een slordige 200 km bij mij vandaan woont anders had ik graag eens met mijn eigen Bullet bij hem een bakkie gaan doen om zijn motoren te bezichtigen(vooral de diesel vindt ik wel interessant)en om zijn verhalen te horen. ;)
 
Ik ken een eigenaar van een nieuwe Benelli die het niet eens is met je stelling.
Dan noem je ook wel een merk zeg._O- Ik vrees dat dat aan de Chinese maatstaven ligt. Chinese collega's van mij hadden moeite met de uitspraak van het woord "quality", dat vond ik wel veelzeggend.:+
 
Sammie lijkt mij een leuke gozer.Het is dat hij een slordige 200 km bij mij vandaan woont anders had ik graag eens met mijn eigen Bullet bij hem een bakkie gaan doen om zijn motoren te bezichtigen(vooral de diesel vindt ik wel interessant)en om zijn verhalen te horen. ;)
Want je vertrouwt die Bullet al niet op een ritje van 200km?
 
Dan noem je ook wel een merk zeg._O- Ik vrees dat dat aan de Chinese maatstaven ligt. Chinese collega's van mij hadden moeite met de uitspraak van het woord "quality", dat vond ik wel veelzeggend.:+
Ik heb het over een Italiaanse benelli. En over een aantal jaar terug. Een 899 driecilinder. Tijdens het inrijden liep het eerste blok vast, tijdens het inrijden van het tweede blok brak de eerste voetsteun af, tijdens de eerste rit na het inrijden van het tweede blok brak de tweede af.
Nadat het dashboard er mee stopte heeft hij het nieuwe drama terug geschopt naar de dealer en een BMW gekocht van ellende.
 
Ik heb het over een Italiaanse benelli. En over een aantal jaar terug. Een 899 driecilinder. Tijdens het inrijden liep het eerste blok vast, tijdens het inrijden van het tweede blok brak de eerste voetsteun af, tijdens de eerste rit na het inrijden van het tweede blok brak de tweede af.
Nadat het dashboard er mee stopte heeft hij het nieuwe drama terug geschopt naar de dealer en een BMW gekocht van ellende.
En toen begon de echte shit?
 
  • Leuk
Waarderingen: RR.
Ik heb het over een Italiaanse benelli. En over een aantal jaar terug. Een 899 driecilinder. Tijdens het inrijden liep het eerste blok vast, tijdens het inrijden van het tweede blok brak de eerste voetsteun af, tijdens de eerste rit na het inrijden van het tweede blok brak de tweede af.
Nadat het dashboard er mee stopte heeft hij het nieuwe drama terug geschopt naar de dealer en een BMW gekocht van ellende.
Die zijn nog erger...
 
Ik heb het over een Italiaanse benelli. En over een aantal jaar terug. Een 899 driecilinder. Tijdens het inrijden liep het eerste blok vast, tijdens het inrijden van het tweede blok brak de eerste voetsteun af, tijdens de eerste rit na het inrijden van het tweede blok brak de tweede af.
Nadat het dashboard er mee stopte heeft hij het nieuwe drama terug geschopt naar de dealer en een BMW gekocht van ellende.
Daar kwam zeker veel ellende van? Ik heb bij betrouwbare motoren expres BMW en Suzuki niet genoemd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan