Bullet erbij..

Hij heeft een uitstapje tussendoor gemaakt naar KTM maar hij is huilend weer terug gegaan naar BMW. Hij heeft geen bezwaar tegen hoge onderhoudskosten als hij maar kan rijden.

Ik heb een bloedhekel aan hoge onderhoudskosten dus ik doe alles zelf. Dat is voor hem geen optie.
 
Sammie lijkt mij een leuke gozer.Het is dat hij een slordige 200 km bij mij vandaan woont anders had ik graag eens met mijn eigen Bullet bij hem een bakkie gaan doen om zijn motoren te bezichtigen(vooral de diesel vindt ik wel interessant)en om zijn verhalen te horen. ;)
:^ Maar dan zonder Bullet. En inderdaad: 200 kilometer snelweg enkele reis zit net een beetje op zoń punt waarvan je denkt van "zal ik dat nu doen of niet??". Desondanks: Als de gelegenheid zicht een keer voordoet...
 
Alsof dat een reden zou zijn om überhaupt motor te gaan rijden,voorlopig sleutel ik al veel langer aan motoren(ook professioneel) dan de meeste hier,heeft totaal niks te maken met wat voor motor ik zou rijden,heb er overigens ook op veel meer gereden en in bezit gehad dan de meeste motorrijders kunnen zeggen,dat mensen lol hebben in sleutelen dat begrijp ik ook,maar
de ellende die sammie meemaakt kan je geen lol meer noemen .
Nou en, het gaat uiteindelijk om de lengte van de pielemuis.. :P

Ff serieus, motorrijden is voor iedereen anders toch ?! Laten we elkaar dan niet vertellen wie wat wel goed doet en wie niet.. de 1 rijd alleen bij 25 graden op zondag en een ander 7 dagen van de week.
De 1 rijd 1000km in het jaar en een ander in de week..
Enzovoorts enzovoorts enzovoorts

Ik ben denk ik 1 van de weinigen van m-f die sammie in het echt gesproken heeft en daardoor ook deels weet/begrijp wat er in zijn leven speelt, vandaar dat ik het toch nog even voor hem op wil nemen ; als zijn lichaam het toestaat mag hij graag wat knutselen/uitproberen/uitvinden en hij schroomt zich niet om zijn vragen herhaaldelijk hier neer te gooien (daarvoor is een eigen topic toch ) en ook zijn bedenkingen/mijmersels die een ander misschien voor zichzelf houd ?!
Ik zie soms ook dingen waar het misschien wat anders kon of waar hij zich iets meer in kan leven wat een ander bedoeld maar dit geldt de andere kant op ook !
Het is nogal makkelijk om iets van een ander af te zeiken zonder achtergrond info!

Heb jarenlang iemand gekend die het financieel breed genoeg had om alles nieuw te kopen maar die man maakte er een sport van om alles te repareren etc, ik snapte nooit zo goed waarom tot ik te weten kwam dat hij zware reuma had en daardoor niet kon werken.
Hij hield zichzelf aan het werk wanneer het hem lukte, ging het een dag niet dan deed hij gewoon niets.
Wie wil er de hele dag niets te doen hebben ?? Voor een dag of week lijkt het misschien leuk maar voor een half mensenleven is het al heel anders lijkt mij ? Dan ben je blij dat je dingen kan doen die je leuk vind.

Ik ben dit jaar eens bij sammie langs geweest , volgens mij heeft hij inmiddels ook goed contact met een m-f plaatsgenoot van hem , maar et zijn vast mensen met meer technisch inzicht of sleutelkunde die hem eens willen bezoeken of een beetje willen helpen
 
Ik ben BMW gaan rijden omdat de normale onderdelen goedkoop waren. Een filtertje kostte nog niet de helft van een Japans filter, er gaat gewone auto olie in. Met de betrouwbaarheid heb ik nooit problemen gehad. Wel eens wat stuk, daar zou ik een leuke lijst van kunnen componeren maar als je dat afzet tegen de miljoenen kilometers die ik op verschillende BMW;s gemaakt heb valt het allemaal wel mee.
De beste BMW die ik gehad heb was een K75, oerbetrouwbaar. Maar ook stom en stom vervelend.
Ik snap het gerommel van Sammie wel. Als ik wat landelijker zou wonen zou ik waarschijnlijk wel een Ural of Dnepr hebben. Kwalitatief volkomen ruk maar ook leuk om aan te sleutelen, en het kost niets. Net als de Bullet.
 
Ik ben al 14 jaar eigenaar van de BMW R65 monolever en heb er in die tijd 120.000 km bijgereden (stand nu 157.000 km). De motor is nog niet open geweest, net als de cardanklok. De enige problemen die ik tegengekomen zijn de remschakelaars voor en achter doordat ik die te weinig gebruik :} . Vuil contact in het contactslot zelf blijvend kunnen verhelpen door schoonmaken en in de vaseline te zetten. Vlot starten en blijven lopen, ook met de landmarkrally 850 km op één dag zonder problemen gereden.
 
Ik zal de laatste zijn die sammie afzeikt,maar hij zoekt ze ook wel uit,zelfs de normaal oerbetrouwbare XJ900
was een drama ding,sommige mensen trekken dat gewoon aan,ik ken iemand die dat nog erger heeft,
als ik dat verhaal zou vertellen dan is wat sammie allemaal meemaakt nog peanuts te noemen.
 
Ik ben al 14 jaar eigenaar van de BMW R65 monolever en heb er in die tijd 120.000 km bijgereden (stand nu 157.000 km). De motor is nog niet open geweest, net als de cardanklok. De enige problemen die ik tegengekomen zijn de remschakelaars voor en achter doordat ik die te weinig gebruik :} . Vuil contact in het contactslot zelf blijvend kunnen verhelpen door schoonmaken en in de vaseline te zetten. Vlot starten en blijven lopen, ook met de landmarkrally 850 km op één dag zonder problemen gereden.
Tja je kan geluk hebben met een BMW,wij hadden genoeg klanten die dat niet hadden,maar ook genoeg die buiten normaal
onderhoud nooit problemen hadden.Ook 1 met een antieke R50 die dat ding door heel Europa heeft gereden,nooit iets aan gehad,
alleen waren door de vele km,s op een gegeven ogenblik de cilinders versleten.
 
:^ Maar dan zonder Bullet. En inderdaad: 200 kilometer snelweg enkele reis zit net een beetje op zoń punt waarvan je denkt van "zal ik dat nu doen of niet??". Desondanks: Als de gelegenheid zicht een keer voordoet...
200 km snelweg was vroeger voor mij een blokje om maar mijn lichaam is al een aantal jaren flink aan het protesteren.Daarbij vindt ik snelwegen geen moer meer aan.Aantal jaren geleden had ik zoveel last van spieren en gewrichten dat ik na 20 km naar m'n werk rijden amper meer van mijn Blackbird kon stappen.Gelukkig is dat nu weer een stuk beter.
 
200 km snelweg was vroeger voor mij een blokje om maar mijn lichaam is al een aantal jaren flink aan het protesteren.Daarbij vindt ik snelwegen geen moer meer aan.Aantal jaren geleden had ik zoveel last van spieren en gewrichten dat ik na 20 km naar m'n werk rijden amper meer van mijn Blackbird kon stappen.Gelukkig is dat nu weer een stuk beter.
Wat is je geheim? (Ik hoop niet oil of ulaz)
 
Van betrouwbaarheid kun je bij een gebruikte motor ook niet spreken. Alles hangt af van hetgeen de vorige eigenaren ermee gedaan hebben.
Maak er maar de vorige èn de huidige eigenaar van. Sowieso vind ik die betrouwbaarheid een rare term die maar beperkt met de kwaliteit van het door een fabrikant geleverde te maken heeft. Ik heb het nu niet over echte fabrikagefouten, maar er zijn veel te veel motoren in dit land die twee keer per jaar op een mooie weekenddag naar het dichtstbijzijnde terras mogen of eens per jaar een weekje motorvakantie mogen verrichten, maar de rest van het jaar in de hoek staan te verstoffen of drie keer in de week worden gepoetst ipv gebruikt.
Na een jaar kun je van een dergelijke machine gewoon niet meer verwachten dat die onmiddellijk "in de houding springt" als je op de knop drukt. Ook niet als die splinter nieuw is gekocht en zo'n hoog geroemde lage kilometerstand heeft. De meeste betrouwbaarheidsproblemen bij motorfietsen komen in mijn ogen van vergommen, verstoffen, accu's die stilvallen door zelfontlading, corrosie op schakelaars en uitdrogen. Niet door gebruiksslijtage. :X
 
Laatst bewerkt:
Maak er maar de vorige èn de huidige eigenaar van. Sowieso vind ik die betrouwbaarheid een rare term die maar beperkt met de kwaliteit van het door een fabrikant geleverde te maken heeft. Ik heb het nu niet over echte fabrikagefouten, maar er zijn veel te veel motoren in dit land die twee keer per jaar op een mooie weekenddag naar het dichtstbijzijnde terras mogen of eens per jaar een weekje motorvakantie mogen verrichten, maar de rest van het jaar in de hoek staan te verstoffen of drie keer in de week worden gepoetst ipv gebruikt.
Na een jaar kun je van een dergelijke machine gewoon niet meer verwachten dat die onmiddellijk "in de houding springt" als je op de knop drukt. Ook niet als die splinter nieuw is gekocht en zo'n hoog geroemde lage kilometerstand heeft. De meeste betrouwbaarheidsproblemen bij motorfietsen komen in mijn ogen van vergommen, verstoffen, accu's die stilvallen door zelfontlading, corrosie op schakelaars en uitdrogen. Niet door gebruiksslijtage. :X
Inderdaad,het is voor een voertuig niet goed om lang stil te staan,in het techniek gedeelte van dit forum is het 1 van
de vaakst voorkomende topics die daar het gevolg van zijn,zeker met de moderne benzine is het al gauw ellende.
 
Als ik wat landelijker zou wonen zou ik waarschijnlijk wel een Ural of Dnepr hebben. Kwalitatief volkomen ruk maar ook leuk om aan te sleutelen, en het kost niets.
Leuk. Ik zeg "Doen!!". Ook zonder landelijker wonen! (maar waarschijnlijk had je een dergelijke reactie na het "Russentopic" bij de zijspannen al van me verwacht) ;)

Overigens zou je dan waarschijnlijk al heel snel ontdekken dat zo'n Rus gewoon een doos Meccano is, en dat als je die goed in elkaar zet(lees: de shit van je voorganger hebt gecorrigeerd. Het blijft (tenzij je 20.000 euro meebrengt en een "verse" 750 koopt met injectie) nu eenmaal spul van 40 of meer jaar oud) de "kwalitatief volkomen ruk" factor lager is dan van de gemiddelde motor in een techniektopic op MF. Ural tanks van rond 1990 uitgezonderd dan. ;) :P
 
Laatst bewerkt:
Leuk. Ik zeg "Doen!!". Ook zonder landelijker wonen! (maar waarschijnlijk had je een dergelijke reactie na het "Russentopic" bij de zijspannen al van me verwacht) ;)

Overigens zou je dan waarschijnlijk al heel snel ontdekken dat zo'n Rus gewoon een doos Meccano is, en dat als je die goed in elkaar zet(lees: de shit van je voorganger hebt gecorrigeerd. Het blijft nu eenmaal spul van 40 of meer jaar oud) de "kwalitatief volkomen ruk" factor lager is dan van de gemiddelde motor in een techniektopic op MF. Ural tanks van rond 1990 uitgezonderd dan. ;)
Doe dit maar eens na met een ander merk motor, ;)
 
Doe dit maar eens na met een ander merk motor, ;)
Als filmpje-met-een-knipoog is het heel geslaagd, maar eerlijk is eerlijk: Helemaal realistisch is het niet, er zitten aspecten met enig trucwerk in. Het luchtfilter van een Ural zit relatief laag (onder de tank) en ook een Ural rijdt de rivier niet over met de luchtinlaat 30 cm of meer onder het wateroppervlak. ;)
 
Als filmpje-met-een-knipoog is het heel geslaagd, maar eerlijk is eerlijk: Helemaal realistisch is het niet, er zitten aspecten met enig trucwerk in. Het luchtfilter van een Ural zit relatief laag (onder de tank) en ook een Ural rijdt de rivier niet over met de luchtinlaat 30 cm of meer onder het wateroppervlak. ;)
Dit waren waarschijnlijk de speciale Курск (Koersk)modellen :+
 
:^ Maar dan zonder Bullet. En inderdaad: 200 kilometer snelweg enkele reis zit net een beetje op zoń punt waarvan je denkt van "zal ik dat nu doen of niet??". Desondanks: Als de gelegenheid zicht een keer voordoet...

Ik ben voor!! :Y :Y
Dan kom ik op mijn bullet ook die kant op.

Dan ding is trouwens jaren geleden eens gereviseerd en ik rij er probleemloos mee rond.
Om de zoveel tijd wat olie erbij en lekker blijven rijden.
 
Maak er dan een soort van rijdende gebakjes meeting van!
Ps je kunt ook heel landelijk in zuid holland wonen hoor!
Ik woon diep in de polder, op 15km van de europoort :)
 
Leuk. Ik zeg "Doen!!". Ook zonder landelijker wonen! (maar waarschijnlijk had je een dergelijke reactie na het "Russentopic" bij de zijspannen al van me verwacht) ;)

Overigens zou je dan waarschijnlijk al heel snel ontdekken dat zo'n Rus gewoon een doos Meccano is, en dat als je die goed in elkaar zet(lees: de shit van je voorganger hebt gecorrigeerd. Het blijft (tenzij je 20.000 euro meebrengt en een "verse" 750 koopt met injectie) nu eenmaal spul van 40 of meer jaar oud) de "kwalitatief volkomen ruk" factor lager is dan van de gemiddelde motor in een techniektopic op MF. Ural tanks van rond 1990 uitgezonderd dan. ;) :P


Als ik "klaar" ben met mijn Gilera uit 54, is een Ural/Dnepr zijspan misschien een leuke uitdaging! Kost dan wel een parkeerplek in de wijk, want die past zeker niet door de poort. En de voortuin staat al vol... O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan