Bullet erbij..

Eifeltech bied me een ankerplaat aan met schoenen maar, als deze nwe model ankerplaat de draaipunten blijven uitbuigen ga ik liever op zoek naar de oude?
Intussen vraag ik me af waar de 2 inbusjes uit Engeland blijven..
 
Ben onlangs goed geholpen met nieuwe remvoeringen en pasdraaien bij catshoek in Nijmegen. Ben nog aan het inremmen, een hij remt steeds beter.

Ik zie in mijn mailbox dat ik ze wel eens heb gemaild, doch geen reactie. Ik kan ze wel eens bellen, en /of nog een google search wagen aan goed-grippende remvoering voor motoren..
 
Fijn om weer wat van je te lezen Sammie! :Y :Y

Je bent flink bezig geweest zeg.
Goed om te zien!

Enne, die jawa....
Ik vind hem geweldig, zeker zoals hij er zo bij staat. :Y
Het ding löp ok gout, doet alles heel prima.. maar- ook omdat hij in de kamer staat?- ik rijd er te weinig op.. Het ding is ook een tikje klein voor mij..
Wel 12V, zeer prima rem en 100km/h.
 
Ik zie in mijn mailbox dat ik ze wel eens heb gemaild, doch geen reactie. Ik kan ze wel eens bellen, en /of nog een google search wagen aan goed-grippende remvoering voor motoren..
Ik ben heel tevreden met Vulka in Veenendaal.
1953 Gilera
 
Dank voor de tip. Heb gebeld met Catshoek. Ze gebruiken 'ferodo' nr 3920. Groene voering met stukjes koperdraad er doorheen. heb ik al gehad, deed nix...
 
Het ding löp ok gout, doet alles heel prima.. maar- ook omdat hij in de kamer staat?- ik rijd er te weinig op.. Het ding is ook een tikje klein voor mij..
Wel 12V, zeer prima rem en 100km/h.

Toen ik hem op marktplaats voorbij zag komen heb ik me heel erg ingehouden om niet te mailen.
Het zou voor mij dan een van de 5 motoren zijn. En dat is misschien net wat te gek.
Denk ik......... :P
 
Geen idee. een ding is dat er maar weinig idioten zoals ik zijn die er ook nog serieus op gaan rijden en/of dit bij gaan houden. Ik wacht tot het olieniveau weer onder aan de peilstok staat en dan kan ik zien wat het verbruik-ongeveer- is.
Mijn Enfield verbruikt ook wat. Precies weten doe ik niet, maar het is meer dan bij mijn Japanners en daarvan wil de XJ550 ook soms zuipen als je veel snelweg rijdt. Gok 1 op 1000~2000?

Hangt wel een bak aan dus of dat invloed heeft...

Edit: Het is meer dat ik om de rit het even moet peilen. Het dus niet zo erg dat ik het voor elke rit moet bijvullen omdat het anders droog loopt.
 
Ik heb ferodo 3920 voeringen in meerdere motoren gehad oa in mijn laverda 750s.
Voortreffelijke rijmeigenschappen zelfs beter dan aftermarket remschoenen van oa newfren.(en die waren al niet slecht)
Dan denk ik toch dat het materiaal/samenstelling van de trommel van de enfield afwijkend is? Ik weet het verder ook niet..
De jawa heeft hetzelfde frictiemateriaal wat in de enfield ook vrijwel niets deed, doch de jawa remt er zeer prima op.
 
Laatst bewerkt:
Goed, de achterwiellagers van de diesel leken wat röts..
thumbnail_20210721_152637_resized.jpg
thumbnail_20210721_152646_resized.jpg
 
Maar hoe kom je er 'bij? De originele tussenbus heeft inkepingen waar je een drevel op kan zetten maar deze ble
thumbnail_20210721_153226_resized.jpg


ek te kort waardoor door de moerspanning de lagers snel tuk gingen. Dus ik moet wat anders verzinnen..

Denk denk..
Jullie kennen me als een heel voorzichtig en fijngevoelig persoon maar ik wist even niet anders dan een lager verrot te meppen, de binnenste schaal er uit te wippen en zo het andere lager er uit te tikken.

We gebruiken het oude lager om de nieuwe terug te plaatsen maar.. aan 1 kant kwam een laagje loctite mee?
En ja dat nwe lager gaat er idd zuigend, maar zonder klem in. Ik heb er speciaal spul voor wat volgens de verpakking tot een tiende kan oplappen.

Het achtertandwiel/trommel heeft een apart lager wat zich zonder problemen laat wisselen.
Bij het terugbouwen ben ik enorm aan het stuntelen.. ik erger me en.. denk dat concentratie niet zo best is. Ik heb ook wat meer pijn doch verbijt me tot alles weer op z'n plek zit en stop dan met sleutelen, ook al wilde ik nog 'wat kleins' checken aan een andere motor.
 
die velg roest nooit weer _O-
maare , die voorrem , kan je die niet ombouwen met een dnepr dubbel oploop rem ?
dan heb je een knappe rem (ja het is russische , maar het kan best goed remmen mijn zijspan remt ook best voor , asbest blokken erin .
 
1626985943431.png


Zon ding in jou enfield knutselen , wiel spaken is niet moeilijk , maar de juiste spaak berekenen wellicht wel ,
Of is een enfield wiel 36 spaken ? 40 spaken ? voor een enfield remt dit denk ik wel aardig goed , een dnepr is veel zwaarder ? of verkijk ik me op de diesel zen remmen ?
 
Ehm, ik ken dnepr remmen, ik heb zelf vele jaren dnepr gereden, maar als enfield std al dubbel opl. voorrem heeft, zal het niet uitmaken?
Wielen spaken is idd geen probleem..
 
Eifeltech lijkt ori-enfield ankerplaten te hebben die bussen hebben in de asgaten van de remsleutels? Dat heb ik nog nooit eerder gezien!
Ze beiden ook een set remschoenen aan 'EU made' voor 106 euro/set.. Zeker gezien ik al meerdere voeringen heb geprobeerd vind ik dat nogal wat voor een gok.

Misschien vandaag eens kijken naar de afstelling van de voorrem met de vers verbusde ankerplaat..
De inbusjes uit UK zijn inmiddels zeer welkom. Het helicois setje lonkt naar me.
Als ik niet zo onzeker was over het uit de hand recht uitboren van de beide gaten had ik ze wellicht al gezet.
(Heb het nog niet over de onzekerheid over het 'zetten'zelf.. nog nooit gedaan..)
 
Ik heb het al vaker gezegd: het is jammer dat je zo ver weg woont anders had je gewoon langs kunnen komen, ik heb een boorkolom voor het recht uitboren en een helicoilset.
 
Ik heb het al vaker gezegd: het is jammer dat je zo ver weg woont anders had je gewoon langs kunnen komen, ik heb een boorkolom voor het recht uitboren en een helicoilset.
Zou zo'n ding waar je je gewone boormachine in kan zetten goed genoeg zijn voor de klus?
hbm-192-60.jpg-1200x600-a2762ebc88.jpg
 
Ik heb een eenvoudige kolomboortje, maar zou ook niet weten hoe de kop in te spannen.
De gaten zijn nu 7,78mm draad of zo meen ik? Zou je los uit de hand niet redelijkerwijs eerst een 8,0, dan 8,5mm boor in kunnen drukken?
 
(Ik moet eerlijk zeggen dat m'n geduld voor post uit UK wat opraakt..)
Het heeft te maken met de Brexit Sammie. Mijn postpakketjes ervoor duurden ook wat lang, maar nu schijnt het nog langer te zijn.. helaas.
En je kunt een extra betaling voor invoerrechten verwachten nu..dat had ik al meerdere keren voor pakketjes uit de US, maar die heb je nu dus ook voor pakketten uit good old England.
 
Terug
Bovenaan Onderaan