Bullet erbij..

De freesuitdraaiman maakte een terechte connotatie;
Als de remschoenen (minus de voering) gelijk zijn, want gelijk enfield en 7 inch dinges, hoe kunnen ze de diameter in DE dan zo verprutsen?
Als ik de schoenen van diverse herkomst naast elkaar leg... er zijn best verschillen in diameter? Niet in voering maar in het metalen deel??

Damn en ik d8 dat dnepr al erg was..
 
Nog geen repliek van Eifeltech (zouden vanaf de 5de weer bereikbaar zijn) Misschien na 't weekend een reminder sturen.

vanmiddag bij iemand geweest die een ombouwkit had gekocht om zijn bullet om te bouwen naar schijfrem (Van hem had ik die kromme ankerplaat waar hij -logischerwijs- nooit goed mee heeft kunnen remmen).

Maar mijn god wat een ramp? Na montage zat de klauw scheef over de schijf? (en niet zo'n beetje ook, met remblokjes pastte het niet)
dus hij moet de 'bracket' gaan vijlen en met shims aan de gang.
Ik heb 'm aangeraden eerst met de verkopende partij contact op te nemen want dit is bizar..
 
Laatst bewerkt:
ik rijdt ook al jaren met chinese (honda) blokjes , gaat ook altijd nog prima mits je hem goed onderhoudt . lekker rijk zetten .
Maar Sammie wil je nu een schijfrem op de enfield bouwen ? ik dacht de huidige trommel goed was ?
 
ik rijdt ook al jaren met chinese (honda) blokjes , gaat ook altijd nog prima mits je hem goed onderhoudt . lekker rijk zetten .
Maar Sammie wil je nu een schijfrem op de enfield bouwen ? ik dacht de huidige trommel goed was ?
Neej, was motor van iemand anders.. (heb ik er niet bijgezet??)
 
Eifeltech een reminder/zelde mail gestuurd en gevraagd om 'een' antwoord..
We wachten af..
 
Zeg mensen, ik heb de bullet versnellingsbak wat bijgevuld. Ik heb hiervoor- wat ik nog had staan- 75W90 'fully synthetic manual transmission' van Coldax staan.
Er staat op API GL 3/4/5 etc..

Er staat me bij/ben vergeten 4 of 5 was schadelijk voor bronzen lagers? (Hoe zat dat ook al weer?)
Kan iemand me vertellen hoe 't dan bij deze olie zit?

(Het Bevat o.a. sulfide-esters...)
 
Laatst bewerkt:
Dat is 80/90 toch ook?
In India gooien ze er 'veedol' vet in, kan daar min of meer.. sommigen mikken er 'Fliessfett' in.. Ik houd bij 80/90 of zo..
Dat blijft ook nog een beetje binnen..
 
Dat is 80/90 toch ook?
In India gooien ze er 'veedol' vet in, kan daar min of meer.. sommigen mikken er 'Fliessfett' in.. Ik houd bij 80/90 of zo..
Dat blijft ook nog een beetje binnen..
Ik bedoel echt spul wat koud niet vloeit, pas met wat temperatuur er in wordt het vloeibaar.
Maar 80/90 kan blijkbaar ook, of het je Indiase kwaliteitslagers aantast zou ik me niet heel druk om maken.
 
Zeg mensen, ik heb de bullet versnellingsbak wat bijgevuld. Ik heb hiervoor- wat ik nog had staan- 75W90 'fully synthetic manual transmission' van Coldax staan.
Er staat op API GL 3/4/5 etc..

Er staat me bij/ben vergeten 4 of 5 was schadelijk voor bronzen lagers? (Hoe zat dat ook al weer?)
Kan iemand me vertellen hoe 't dan bij deze olie zit?

(Het Bevat o.a. sulfide-esters...)

GL5 werkt destructief op bronzen lagers.
Bij oldtimers altijd GL4 of lager gebruiken.
 
In Gl 4 en 5 zit een stof in die het brons kan aantasten maar dat schijnt alleen te gebeuren bij hoge temperaturen, een Enfield bak wordt niet zo heet dus dan lijkt het niet zo van toepassing te zijn. (dat is wat ik gelezen heb dus pin me er niet op vast):+
 
GL5 werkt destructief op bronzen lagers.
Bij oldtimers altijd GL4 of lager gebruiken.
En op deze verpakking staat G3/4/5? En sulfide-esters en had ergens begrepen dat DAT de boosdoener is.
Ik zal voor de zekerheid de bakolie vervangen...
 
Ik ben bij 3 automaterialenzaken geweest in het dorp..
Nergens GL3?;(
En nu?
Klem zoep'n?
Crisisdienst bellen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan