Bullet erbij..

Typische is dat de tekeningen uit handboek niet overeen lijken te komen met tekening op forum/internet? Nou ja, als de brug vrij is stap voor stap - proberen te- ontmantelen en kijken/voelen of ik wat kan vinden..
 
Elk vet of smeermiddel heeft een temperatuur range, van anti seize en kopervet is dit vrij breed (van min heleboel tot plus x).
 
Remspul teruggekregen, wil as en lagers weer inbouwen.. is lastig klusje maar wel vaker gedaan maar.. lukt niet? Krijg de as niet ver genoeg naar 1 kant?
Paniekding, denk dat aan mij ligt.. is raar, snap niet.. alles zelfde onderdelen.. komt op tijd vrouwfactor eten en me resetten.. morgen nog eens kijken.. zal me eerst moed indrinken?
Zitten je lagers exact recht. Iets schuin en je as loopt tegen het lager aan de andere kant vast.
 
Goed, maar als een lager scheef zou liggen, dan zal de as ook niet soepel/licht draaien?

Ik heb de as met meekomende lager er uitgedreven en de diepte van de zitting gemeten en die was 16,0mm. Dikte van het lager is 12,0 dus als het lager er goed in zit moet er 4,0mm restruimte zijn. Het lager aan de andere kant ligt goed aan.(zeker weten)
Alles weer teruggedreven en de restruimte klopt.

Toch is duidelijk te zien dat de km-teller aandrijving minder ver over de as gaat (kun je zien aan de draagsporen op de naaf) EN tegelijk lijkt hij aan de andere kant er niet ver genoeg doorheen te komen.

Ik heb dit klusje meerdere malen gedaan, ook bij deze motor.
Ik weet 't nu echt niet meer..
 
Laatst bewerkt:
? Rem is geen probleem?
Maar.. heb 't gevonden.. pff eerst koffie- bij gebrek aan bier-
 
..Daarom brouw ik ook zelf.. :9
Goed...
Ik dacht dat ik van deze motor de (india)wiellagers al gewisseld had.. dus niet kwam ik achter toen ik de as/lagers verwijderde t.b.v. het uitdraaien van de trommel..
Ik gebruikte de oude lagers om de nwe er in te drijven.... alles weer uit elkaar, ERG aan mezelf twijfelend.. Heb een oude en nwe in m'n hand.. lijkt wat anders te voelen?
Pak schuifmaat...
Ik ben er achter gekomen dat de oude wiellagers 'made in India' (= al reden om ze te vervangen...) beide ruim 1,5mm smaller zijn dan ze horen te zijn, en in de fabriek hadden ze dit verschil opgelost door vulbussen- die normaal ook een vaste maat hebben- 1,5mm groter te maken..

Dus met nwe lagers past het geheel op ruim 3mm (wat best veel is) niet meer!.. Ben blij dat ik er achter ben gekomen..
Met een setje 'normale' vulbussen klopte alles weer... inbouwen, afstellen en alles doet 't weer...
 
Intussen wat enfield spul wat ik over heb op MP gezet.. opruimen voelt wel fijn en wellicht heeft iemand anders er nu meer aan dan ik heel misschien veel later...
 
Maarre, - dure- Hagon's zijn toch wel echt beter dan Emgo'tjes en zo? Kan iemand me ook al weer vertellen w'rom?:j
 
..emgo is goedkoop want geen geld voor reclame en zelfde fabriek als hyundai en 7 jaar garantie en.. nou ja, dat verhaal.. Er zijn best veel aanbieders voor schokbrekersets onder de 90 euro?
Kan iemand vertellen WAT nu maakt dat er verschil is? (Ik heb geen fuck verstand van deze dingen maar leer graag bij..)
 
..emgo is goedkoop want geen geld voor reclame en zelfde fabriek als hyundai en 7 jaar garantie en.. nou ja, dat verhaal.. Er zijn best veel aanbieders voor schokbrekersets onder de 90 euro?
Kan iemand vertellen WAT nu maakt dat er verschil is? (Ik heb geen fuck verstand van deze dingen maar leer graag bij..)
Grootste verschil?,arbeidskosten,in Korea zelfs nog lager dan in China,Hagon is Engels,dus hogere kosten.
 
Duss.. wat is verschil in eindresultaat? Zelfde/vergelijkbare kwaliteit of..?

Hamvraegh; Zijn goehkope schokbrekers min of meer net zo goed als duurdere?
 
Terug
Bovenaan Onderaan