Bultaco Trial ? Type?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Masterload

Rookie
23 nov 2013
4
0
Hallo Motor-Forum,

Misschien hier een hele stomme vraag maar misschien kan iemand mij vertellen welk type bultaco het is. Hij staat al zo 16 Jaar in de schuur wegterotte, en sinds vorige week maar eens eruit gehaald. Maar we zaten te twijfelen tussen Sherpa/Alpina T250/T350. Maar hopelijk kan iemand ons hier mee helpen. Bedankt!


AdauO1j.jpg

ZaJeRn3.jpg

DnrUYrf.jpg
 
Hallo Motor-Forum,

Misschien hier een hele stomme vraag maar misschien kan iemand mij vertellen welk type bultaco het is. Hij staat al zo 16 Jaar in de schuur wegterotte, en sinds vorige week maar eens eruit gehaald. Maar we zaten te twijfelen tussen Sherpa/Alpina T250/T350. Maar hopelijk kan iemand ons hier mee helpen. Bedankt!


[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Dingen zijn stervensduur in perfecte staat .. :Y
Maar`heb je hem kompleet ?
 
Laatst bewerkt:
Wat ga je doen met de Bultaco?

Ergens in 1977-1979 kreeg een toenmalig maatje van mij(ik was +_12) van zijn welgestelde ouders een splinternieuwe Bultaco trail motor, was een 125cc en zag er (in mijn herinnering) veel trial `achtiger`uit dan deze, dit lijkt meer iets een 6-daagse/cross achtige?
die van hem had een laag voorspatbord en een hele lage zit, was supergaaf, en ja.....ik was echt jaloers :$ ...temeer omdat ik er nooit op heb mogen rijden '(

Even later heb ik van het geld wat ik bij mijn vader verdiende een 1979 KTM125 gekocht, die toen 1.5 jaar oud was, voor 1400 gulden............8 weken later werd hij gejat door een crimineel uit Blaricum, politie heeft mij nooit geholpen :(

Sorry, liet mij even gaan.....on topic maar weer *O*
 
Hier is een link waarmee je het framenummer kunt checken, als ik zo naar je foto`s kijk , lijken er meerdere modellen op elkaar, dan weet je het zeker.
Overigens hebben zij allemaal een laag voorspatbord, wat veel mooier staat en tijds`echter`is.

http://motosclasicas.org/bultaco/muntanya/sherpa.htm

Misschien leuk als je even laat weten welke het exact is?

Hi Suzuha,

We zijn van plan hem op te knappen maar de onderdelen komen niet echt om de hoek rollen zo gezegd.

Tevens bedankt voor de website, even gekeken en het is inderdaad de Alpina 250.

137 ALPINA 250 1974-1976 137.00.001
 
Hi Suzuha,

We zijn van plan hem op te knappen maar de onderdelen komen niet echt om de hoek rollen zo gezegd.

Tevens bedankt voor de website, even gekeken en het is inderdaad de Alpina 250.

137 ALPINA 250 1974-1976 137.00.001

Kijk even of je contact met Herman Leunen in Arnhem kunt maken hij weet en heeft veel van Bultaco (via Facebook o.i.d)
 
Leuk te horen dat je wat aan de link had qua identificatie, geef dat jullie hem gaan opknappen!
Onderdelen zal idd best een probleem worden......ga je hier het topic bijhouden?
 
Overigens wel leuke crossers,maat van mij had een 370 pursang en dat was een echt
beest,ding wou alleen maar wheelies maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan