Bumper kleven

Status
Niet open voor verdere reacties.
PS: bergaf heb'k ook wel eens 170 gehaald met m'n 91'er golfje 1600 diesel.. wiijzertje ging toen wel extreem in't rood.. beter niet meer doen dus :)
Ben ik nu dus ook achter, rij nu een escort diesel wat denk je?
Nog traager! erg sloom gewoon even snel inhalen is er niet bij :(
Voordeel: ik pak nu nog vaker de motor ;)
 
Klopt het dat alle snelheidsmaniakken hier in trage auto's rijden? :)

Ik merk bij mezelf wel dat ik tegenwoordig nu ik een motor heb in de auto rustiger rijdt, ik heb nu de motor om me uit te leven. :)
 
Op 2001-08-16 22:46, schreef DeGroteMuis:
Misschien kan je je eens vergissen in de sleuteltjes en 'per ongeluk' het karretje van je broer 'lenen'? })

Broer heeft een machine met ruim 300pk in een garage staan waar de doorgang letterlijk 5 cm langs beide kanten over is.
Komt ook nog eens bij dan mijn broer die sleutels met z'n leven en al wat daarna nog komt verdedigt.
En om't helemaal af te maken...

DIT is m'n broer.. 130kg en net geen 2 meter :)

PS: bergaf heb'k ook wel eens 170 gehaald met m'n 91'er golfje 1600 diesel.. wiijzertje ging toen wel extreem in't rood.. beter niet meer doen dus :)
Heuveltje af wel eens de toerenbegrenzer aangetikt.... Is niet zo fijn.... 6700 tpm... |(

Geen onbewaakte momenten waarin sleuteltjes binnen handbereik zijn? Consequenties zie je later wel, toch? }) })

Maar, effe serieus, je golfje mag dan niet gaan als de spreekwoordelijke brandweer, maar voorlopig brengt het apparaat je wel iedere dag op je werk....
 
ALs ik je broer zo zie en dan 130 kg, moet jij toch een stuk harder kunnen rennen met zijn sleutels in jouw hand. HAHA

Ik wel eens met een Opel ASTMA diesel 1.7 (zonder enige vorm van turbo toendertijd) berg af 205 km gehaald, ding had geen toerenteller, dus of die het echt leuk vondt weet ik niet, maar hij heeft het wel overleefd.

Heb nu een Astra 1.6 16v sport ( verlaagd,lichtmetalen velgen en 205 banden) heeft echt een extreme wegligging in de bochten, dat is echt heel gaaf.
Heb nog even gedacht op bij me baas te gaan zeuren over een 2.2 uitvoering met 160 pk, maar de meerprijs (5000,-) had ik op zeker moeten betalen en de kans vrij klein. En er moet natuurlijk nog wel geld overblijven voor de motor natuurlijk.
 
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je je niet als een asociale hoeft te gedragen als je hard wilt rijden.

En inderdaad, ik rijdt echt niet alleen maar vol gas, maar vaak gewoon net iets boven de limiet (+10 - 15 km/h).

Maar de ergste klevers vind ik, zijn die gasten die kleven omdat ze er langs willen, terwijl ik ook gewoon mijn beurt afwacht omdat die auto / motor die voor mij zit ook al aan het inhalen is en echt nog niet naar rechts kan. Ik ga namelijk altijd naar rechts zodra ik kan.

Heb een beetje geduld en verplaats jezelf eens in de situatie van de ander.

En verder haal ik ook wel eens rechts in als die rukker links blijft rijden, maar ik geef hem wel eerst een half minuutje of zo de tijd om naar rechts te gaan. Doet ie dat niet, ben ik ook weg natuurlijk.

Maar die andere verhalen die ik hier lees bezorgen ons alleen maar een slechte naam. En maar zeuren als een Nelie, Hanja of Tineke met een wet komt tegen motoren.........

[ Dit Bericht is bewerkt door: merel op 2001-08-16 23:44 ]
 
Heb een beetje geduld en verplaats jezelf eens in de situatie van de ander.

Doe ik maar dat geld in 2 richtingen, als je opzij kan, doe het dan ook.
Als iemand niet opzij kan, dan nader ik hem altijd effe tot kort erop zodat ie heeft gezien dat'k voorbij wil en zak'k dan een paar lengtes af tot ie opzij kan, dan ga'k er weer achteraan.
(btw, ik heb het over ik in de auto, met de motor gaat voorlopig iedereen altijd meteen opzij)

ps merel: lees je private effe, vragen? Altijd welkom!
 
Zoals al eerder gezegd:
Als je tripleren, inhalen tussen twee auto's door met >60, 80 in de bebouwde kom en 120 op een binnenweg geaccepteerd weggedrag vindt dan wens ik je veel succes met dat gedrag.

Soms hoop ik alleen dat je je daarmee eens een keer heel erg vergist.

Vandaag nog had ik bijna een motorrijder (blauwe R1) onder de auto zitten omdat deze mij zo nodig rechts moest inhalen nadat ik een auto had ingehaald en weer naar de rechterbaan wilde gaan (richtingaanwijzer stond al uit, als ik nog eerder naar rechts zou gaan zou ik de ingehaalde auto van de weg af drukken |( ). Als de sukkel nou had opgelet had 'ie gezien dat er voor mij geen verkeer zat en dus makkelijk links had kunnen inhalen. Sterker nog, als had gereden zoals 90% van de mensen die ik in de middagspits tegenkom rijd dan dan hadden ze hem en zijn spijkerbroek en baseballjasje van de muur van de Coentunnel kunnen schrapen.

Begrijp me goed: Als ik naar rechts kan dan ga ik naar rechts, als ik rechts kan inhalen dan doe ik dat, als ik ff naar de 170 moet om een haastige weggebruiker te laten inhalen heb ik daar geen probleem mee.

Als ik niet naar rechts kan omdat daar een auto zit (of omdat het maar een tweebaansweg is) en ik ook niet kan inhalen omdat daar een auto zit (of er verkeer op de andere rijbaan zit) dan houden wat mij betreft de mogelijkheden op.

De "bumperklevers" die ik meemaak (zowel in de auto als op de motor) doen dat juist op die momenten waarbij ik geen mogelijkheden heb om er ook maar iets aan te doen.

Voorbeeldje: Afgelopen weekend rij ik door Wormer. Ik draai een tweebaansweg op (richting de brug, voor degenen die daar bekend zijn) en prompt heb ik een bestelbusje in mijn rug hangen. Je mag daar 50 (bebouwde kom) er zijn oversteekplaatsen en stoplichten en de bochten zijn door de bebouwing nogal onoverzichtelijk. Voor mij rijdt een auto met 60. Ik kan niet inhalen door de omstandigheden maar als er onderweg een stoplicht op rood springt of iemand steekt onverwacht over dan heb ik die eikel wel in mijn ruggegraat hangen.

Dus denk eens na in wat voor situaties je kan belanden voor je collega-motorrijders maar voor rotte vis uit te schelden.

[ Dit Bericht is bewerkt door: MartijnL op 2001-08-17 10:24 ]
 
Soms hoop ik alleen dat je je daarmee eens een keer heel erg vergist.


Zo, vrolijke jongen ben jij.

Nou, dan hoop ik ook maar dat jij je een keer te pletter rijdt, het liefst dan op een tegemoet komende vrachtwagen, veel plezier. '(
 
Toch wel fijn als opmerkingen uit hun verband worden gerukt.....

Het gaat erom dat om van die bumperklevers af te komen of om ze niet tegen te komen dat er allerlei rare stunts uitgehaald moeten worden.

Op het moment dat er dan tegen diegenen die deze rijstijl niet voorstaan de "godverdomme's", "eikels", "sukkels" en opmerkingen als "neem een andere motor" en "je rijdt als een oud wijf" niet van de lucht zijn dan zeg je wel eens iets waar je later spijt van krijgt.

Excuses.

Graag ook wat respect voor diegenen die het niet noodzakelijk vinden om onder het mom van "sportief motorrijden" bij het minste of geringste rechts in te halen, tussen auto's door te schieten, met 160 over de snelweg te knallen etc.



[ Dit Bericht is bewerkt door: MartijnL op 2001-08-17 10:30 ]
 
Jaja, je moet oppassen wat je zegt, je krijgt het meteen weer terug.

MZZL }) }) }) }) }) })
 
Op 2001-08-17 08:24, schreef MartijnL:

Soms hoop ik alleen dat je je daarmee eens een keer heel erg vergist.


Zo, vrolijke jongen ben jij.

Nou, dan hoop ik ook maar dat jij je een keer te pletter rijdt, het liefst dan op een tegemoet komende vrachtwagen, veel plezier. '(

Wellicht wat ongelukkig getypt, maar hij zal ongetwijfeld bedoelen: Je kan er op wachten dat je je daarmee een keer heel erg vergist.

Weer een wat weinig rationele reactie Gizmo :?

Je zal je er toch wel iets van kunnen voorstellen van wat hij probeert duidelijk te maken? |(
 
Op 2001-08-16 21:11, schreef DeGroteMuis:
Dat jij nooit last hebt van klevers betekent niet dat jij superchauffeur bent, Helldesker... Alleen dat jij:

Niet in de spiegels kijkt,

Je niets aantrekt van auto's die bijna onder je bumper zitten...

Of: Minder dan bijvoorbeeld 2 meter afstand bij 120 als normaal beschouwt.

.... Want soms kan je het gewoon niet vermijden dat je een klever achter je hebt....
Jullie schatten me helemaal verkeerd in. Wat ik bedoelde te zeggen is, dat ik me absoluut niet druk maak als er iemand op 2 mm achter me zit... Als hij of zij er zonodig zo dicht achter moet zitten dan doet ie dat. Ik spiegel en ik spiegel veel ( ja ik kijk er nog in ook :P )
Ik ga iig NIET remmen of gas loslaten als er iemand dicht achter me zit. ( is namelijk levensgevaarlijk.) Ik ga dan gewoon zo snel mogelijk naar rechts...
Waar ik gewoon van baal zijn mensen die onnodig links rijden en dan ook nog het lef hebben om te gaan remmen/gas loslaten/met ruitensproeier spelen en weet ik wat nog allemaal meer. Die mensen zijn meer bezig met de mensen achter zich en letten dus niet meer op wat voor hun gebeurd. STOM volk.
 
Op 2001-08-17 10:43, schreef Guggenheim:
[

Wellicht wat ongelukkig getypt, maar hij zal ongetwijfeld bedoelen: Je kan er op wachten dat je je daarmee een keer heel erg vergist.

Weer een wat weinig rationele reactie Gizmo :?

Je zal je er toch wel iets van kunnen voorstellen van wat hij probeert duidelijk te maken? |(

[/quote]

Lees even het antwoord boven je eigen post !!

(Ps, ik denk niet dat hij dat bedoelde)
 
Kan je wel ff je sig aanpassen. Het staat niet zo vriendelijk al rij ik zelf geen Honda.
 
Ik had het trouwens niet over te pletter rijden hè, als we toch gaan woordneuken. Wat iemand voor consequentie aan vergissen verbindt moet 'ie helemaal zelf weten.
 
Gaat lekker! Het is weer weekend, weest blij!

Ik heb weinig bumperklevers. Soms van de gevallen dat je niet voorbij kunt en niet naar rechts, dan ga ik met m'n motor op mijn rijbaan even van links naar rechts en terug, dat begrijpt eigenlijk iedereen kennenlijk. Of ze denken, jezus, wat is die aan het doen, ik neem wel ff afstand }) .

Ik rij meestal rond de 140, gaat naar rechts zodra ik kan. En heb er dus weinig last van. Zeker als ik een keer met de auto rij, dan kijk ik goed ik m'n spiegels of ik in kan halen zonder iemand anders te hinderen...

En wat als ik zelf achter een linksrijder hang, eerst even wachten, dan even dichterbij kruipen, beetje links / rechts op m'n rijbaan. Eventueel naar de rechtse rijbaan en terug of linkse knipperlicht. Mocht dit allemaal niet helpen, omdat het niet doordringt tot zijn / haar 'hersens' (zijn die er dan) of omdat hij / zij niet in de spiegels kijkt dan zorg ik dat ik voorbij kom, links / rechts maakt niet zo veel uit. Ik pas wel op en neem geen grote risico's. En hangt er sterk van af hoe chagerijnig (hoe schrijf je dat) ik ben geworden. Anders is er ook nog een vluchtstrook of claxon... Maar dat zijn uitersten.
 
goh ik ben blij dat jullie bijna allemaal model rijders zijn en precies weten hoe het hoort.
raar dat je dat overal tegen komt, iedereen rijd goed en de rest van de wereld doet het verkeert.
ik rijd ook al vanaf mijn 18de en maak ook vouten
meestal gaat het goed ondat een ander ook oplet en soms heeft een ander geluk als hij een vout maakt en ik oplet.
ik ben in die tijd ouder en een beetje wijzer geworden.
maar ik rij nog steeds hard en ja ik haal ook auto's in met 220+ ik en tripleer ook.ik ben ook die gek die wheely's trek op de snelweg .
sowat ik ben gewoon een van die 8 miljoen asso's die zich weggebruiker noemen. NEE jij niet aleen al die andere })

ps:ik ben ook diegene die nog stop voor blinde/invalide rustig rijd in een woonwijk met kinderen een vrachtwagen de ruimte gunt en zich niet druk maakt om vouten van een ander.

suc6 in jullie kleine wereldje
 
Op 2001-08-17 10:59, schreef HELLdesker:
Op 2001-08-16 21:11, schreef DeGroteMuis:
Dat jij nooit last hebt van klevers betekent niet dat jij superchauffeur bent, Helldesker... Alleen dat jij:

Niet in de spiegels kijkt,

Je niets aantrekt van auto's die bijna onder je bumper zitten...

Of: Minder dan bijvoorbeeld 2 meter afstand bij 120 als normaal beschouwt.

.... Want soms kan je het gewoon niet vermijden dat je een klever achter je hebt....
Jullie schatten me helemaal verkeerd in. Wat ik bedoelde te zeggen is, dat ik me absoluut niet druk maak als er iemand op 2 mm achter me zit... Als hij of zij er zonodig zo dicht achter moet zitten dan doet ie dat. Ik spiegel en ik spiegel veel ( ja ik kijk er nog in ook :P )
... Dus optie 2.... Bedoelde 1 van die drie punten.... :)

Ik ga iig NIET remmen of gas loslaten als er iemand dicht achter me zit. ( is namelijk levensgevaarlijk.) Ik ga dan gewoon zo snel mogelijk naar rechts...
Mee eens, leverngevaarlijk en zorda het kan, moet je gewoon naar rechts gaan... Maar als het niet kan, vind ik meer afstand wenselijk, want moet je remmen gaat het vrijwel zeker mis.... Meestal laat ik gewoon het gat a/d voorkant wat groter worden dan, om tijdig stil te kunnen staan zonder een auto achterin te hebben (rustig gas los, dus niet remmen, ruitesproeiers, mistlampen, slingeren, of anders stunten).

Waar ik gewoon van baal zijn mensen die onnodig links rijden en dan ook nog het lef hebben om te gaan remmen/gas loslaten/met ruitensproeier spelen en weet ik wat nog allemaal meer. Die mensen zijn meer bezig met de mensen achter zich en letten dus niet meer op wat voor hun gebeurd. STOM volk.
Klopt vaak.... Maar dit is wel een extra reden om afstand te houden... Dit zijn erg onberekenbare weggebruikers, dus gevaarlijk....

Verder wekte je in mijn ogen een beetje de indruk dat plakken altijd Ok is.... Daarom vond ik het nodig een grijs gebied in deze ja of nee kwestie aan te brengen.... :)

De 3 opties onderaan de post zijn puur neergezet omdat ik je niet persoonlijk ken en je (weer in mijn ogen) de indruk wekte nooit een klever tegen te komen (een beetje het idee van ' ik ben goede chauf en iedereen die klaagt over plakkers moet leren rijden', overdreven gezegd, terwijl je soms gewoon een plakker niet kan vermijden....)

Anyway, blij dat je in het rijtje normale bestuurders hoort..... *D
 
Klinkt allemaal erg illegaal, F@zertje.... Zou ik nooooooiiit doen :+

Klinkt alsof jij wel houdt van beesten, maar ook je beperkingen en die van anderen kent..... Dan mag je je van mij, ongeacht de snelheden en het gestunt (waar het kan, zoals je aangeeft) toch een modelrijder noemen....

Sorry dat je niet onder die gewone "8 miljoen asso's die zich weggebruiker noemen" valt......... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan