Bumper kleven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bigconvoy

Die hard MF'er
13 jun 2001
516
0
Ergens in ons kikkerlandje
Hebben jullie ook last van auto's die bumper kleven....???
Dat is nog gevaarlijker dat als ik gewoon in mijn Celica zit en iemand
zit mij te bumper kleven.
Wat doet jullie altijd als jullie zo iets zelf mee maken..???
Ik ga altijd voorzichtig langzamer rijden en dat een stoot gas erbij zodat
ik weer een ruimte tussen ons kan maken.
Maar dan gaat degene weer net zo hard bumper kleven.
Hebben jullie iets dat WEL werkt tegen bumper kleven..???
Ik ben het namelijk zat

 
Helaas... het enige dat werkt (op de snelweg althans) is toch even naar rechts gaan om die lozer in te laten halen. Hij is helaas minder kwetsbaar dan ik, dus ik probeer maar reëel te zijn.
OP 80km-wegen komt het eigenlijk vrijwel niet voor, meestal kan ik dan wel een voorligger inhalen waar die klever dan achter moet blijven hangen, maar ook hier geldt voor mij dat ik me er niet lekker bij voel en dus probeer er zo snel mogelijk van af te zijn.

Hoe dan ook, het blijft zielig volk. Op het moment dat ik aan de kant gaat stuiven ze naar voren en 20 m verder hangen ze achter de volgende. Nounou, jij bent opgeschoten zeg!

 
In de regel heb ik last van bumperklevers als ik domweg niet opzij kan. In de auto laat ik dan even de remlichten oplichten. Dat helpt meestal wel. Helpt het niet dan trap ik iets harder op de rem.

Ik ben nog geen automobilist tegengekomen die daar niet op reageerde.

Op de motor doe ik het ook met het remlicht of anders even een handsignaal (en als ze voorbij komen :j ). Als het echt irritant wordt dan laat ik de snelheid iets zakken om vervolgens met een dotje gas wat ruimte te krijgen. Meestal komen ze er dan net zo snel weer achter hangen.

[ Dit Bericht is bewerkt door: MartijnL op 2001-08-15 09:39 ]
 
Ik zat laatst bij zo'n malloot in de auto!
pissed.gif
Ik heb toch op 'm zitten schelden, hij zag er het gevaar niet van in.. Nu nog niet.. Ik denk dat alleen een .44 helpt.. |(
 
In de auto, beetje met de rem spelen.
1x was ik zo pissed dat ik vol op de rem ben gaan staan, met als resultaat dat die vent zo hard op de rem moest dat de rook eraf kwam.
Hij tikte me zelfs zachtjes aan.
Maar vervolgens liet ie me wel met rust. })

Meestal gaan dat soort frusty figuren proberen rechts in te halen, tja dan blijf ik er gewoon naast rijden net zolang tot dat ze rechts een vrachtwagen ofzo tegenkomen dat ze moeten afremmen, tja en dan is het de truuk om er gewoon naast te blijven rijden.
Echt dat werkt fantatistisch.

_________________


[ Dit Bericht is bewerkt door: J.W op 2001-08-15 10:00 ]
 
In de auto meestal eerste keer mistlicht achter aan en als dat niet werkt dan druk ik de rem in en dan maar hopen dat ze snappen dat ze op moeten zouten :) . Motor heb ik het nog niet mee mee gemaakt, of er langs laten of er als pijl vandoor gaan denk ik zo.
 
Op 2001-08-15 09:42, schreef J.W:
In de auto, beetje met de rem spelen.
1x was ik zo pissed dat ik vol op de rem ben gaan staan, met als resultaat dat die vent zo hard op de rem moest dat de rook eraf kwam.
Hij tikte me zelfs zachtjes aan.
Maar vervolgens liet ie me wel met rust. })

Meestal gaan dat soort frusty figuren proberen rechts in te halen, tja dan blijf ik er gewoon naast rijden (auto&motor) net zolang tot dat ze rechts een vrachtwagen ofzo tegenkomen dat ze moeten afremmen, tja en dan is het de truuk om er gewoon naast te blijven rijden.
Echt dat werkt fantatistisch.

Als je dit doet met in de buurt een amtenaar (politie) ben je dan niet strafbaar?
Onnodig remmen in het verkeer of zo..???
Geen idee of het wel of niet mag...maar onnodig een ongeluk veroorzaken door alleen maar een bumperklever van mij af te schudden
vind ik ook een beetje over dreven (ik heb het over als ik in mijn auto rij).
Nutteloze tijd verspilling en onnodige schade aan mijn auto veroorzaken.
Nee bedankt..!!
 
Op 2001-08-15 09:50, schreef Bigconvoy:
Op 2001-08-15 09:42, schreef J.W:
In de auto, beetje met de rem spelen.
1x was ik zo pissed dat ik vol op de rem ben gaan staan, met als resultaat dat die vent zo hard op de rem moest dat de rook eraf kwam.
Hij tikte me zelfs zachtjes aan.
Maar vervolgens liet ie me wel met rust. })

Meestal gaan dat soort frusty figuren proberen rechts in te halen, tja dan blijf ik er gewoon naast rijden (auto&motor) net zolang tot dat ze rechts een vrachtwagen ofzo tegenkomen dat ze moeten afremmen, tja en dan is het de truuk om er gewoon naast te blijven rijden.
Echt dat werkt fantatistisch.

Als je dit doet met in de buurt een amtenaar (politie) ben je dan niet strafbaar?
Onnodig remmen in het verkeer of zo..???
Geen idee of het wel of niet mag...maar onnodig een ongeluk veroorzaken door alleen maar een bumperklever van mij af te schudden
vind ik ook een beetje over dreven (ik heb het over als ik in mijn auto rij).
Nutteloze tijd verspilling en onnodige schade aan mijn auto veroorzaken.
Nee bedankt..!!

Hoezo er stak gewoon een konijn over en ik moest remmen. :+
Het is zijn schuld als ie niet genoeg afstand houd.

Tja als je niet zo drastisch wil zijn, dan moet je gewoon beetje afremmen en dan gewoon 100 gaan rijden.
Dat een paar minuten doen, dan houd ie ook wel op.
Je moet ze gewoon laten merken dat ze er toch niet langs komen, ongeacht hoe hard ze kleven.

En je hoeft niet bang te zijn voor die mannen, want die verrekte sukkeltjes met hun tdi/hdi/dti tjes doen echt niks.
 
Stelletje MIETJES !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat noemt zich motorrijder.
Hoe kan in godsnaam een auto bumper kleven bij een motor.
1 - je motor heeft geen bumper.
2 - als een auto kan bumper kleven, dan rij je niet hard genoeg en kan je net zo goed zelf ook in de auto gaan zitten.
3 - Daarom moet je ook tussen de auto´s doorrijden.
4 - Op een 80 km weg haal ik zoveel in dat een auto de kans niet krijgt.
5 - als het dan toch overkomt draai je je even om en kijkje de bestuurder even recht in de ogen.(met een heel zwart vizier heeft dit veel effect.
6 - zorg dat het je niet overkomt en ga eens rijden als een echte motorrijder en niet als een computernerd.
 
Stelletje MIETJES !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat noemt zich motorrijder.
Hoe kan in godsnaam een auto bumper kleven bij een motor.
1 - je motor heeft geen bumper.
2 - als een auto kan bumper kleven, dan rij je niet hard genoeg en kan je net zo goed zelf ook in de auto gaan zitten.
3 - Daarom moet je ook tussen de auto´s doorrijden.
4 - Op een 80 km weg haal ik zoveel in dat een auto de kans niet krijgt.
5 - als het dan toch overkomt draai je je even om en kijkje de bestuurder even recht in de ogen.(met een heel zwart vizier heeft dit veel effect.
6 - zorg dat het je niet overkomt en ga eens rijden als een echte motorrijder en niet als een computernerd.

True True !
Je hebt helemaal gelijk.

Alleen grote vriend had je niet door dat we het over auto's hadden ipv motoren?
Je weetwel auto, 4 wielen, koekblik, 2 bumpers, die dingen die jou altijd er uittrekken bij de stoplichten ............... ring any bells?

_________________


[ Dit Bericht is bewerkt door: J.W op 2001-08-15 10:01 ]
 
Stelletje MIETJES !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat noemt zich motorrijder.
Hoe kan in godsnaam een auto bumper kleven bij een motor.
1 - je motor heeft geen bumper.
2 - als een auto kan bumper kleven, dan rij je niet hard genoeg en kan je net zo goed zelf ook in de auto gaan zitten.
3 - Daarom moet je ook tussen de auto´s doorrijden.
4 - Op een 80 km weg haal ik zoveel in dat een auto de kans niet krijgt.
5 - als het dan toch overkomt draai je je even om en kijkje de bestuurder even recht in de ogen.(met een heel zwart vizier heeft dit veel effect.
6 - zorg dat het je niet overkomt en ga eens rijden als een echte motorrijder en niet als een computernerd.

Je kun trouwens niet inhalen op ELKE weg. Anders zou ik ook gewoon inhalen. Weet je...
 
Als je de eerste topic leest wordt er toch echt gezegd dat dat nog gevaarlijker is dan wanneer die in de auto zit en dat gebeurd.
Ook in de auto moet je gewoon harder rijden.


Op 2001-08-15 09:56, schreef Gizzmo13:
Stelletje MIETJES !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Alleen grote vriend had je niet door dat we het over auto's hadden ipv motoren?
Je weetwel auto, 4 wielen, koekblik, 2 bumpers, die dingen die jou altijd er uittrekken bij de stoplichten ............... ring any bells?

_________________


[ Dit Bericht is bewerkt door: J.W op 2001-08-15 10:01 ]
 
Je kun trouwens niet inhalen op ELKE weg. Anders zou ik ook gewoon inhalen. Weet je...


Ik zie anders zo vaak motorrijders gewwon tussen de auto´s rijden terwijl er makkelijk ingehaald kan worden.
Ok, misschien niet de hele rij in 1 keer, maar het moet wel heel, heel, heel erg druk zijn wil je niet eens 1 of 2 auto´s kunnen inhalen.
 
Als je de eerste topic leest wordt er toch echt gezegd dat dat nog gevaarlijker is dan wanneer die in de auto zit en dat gebeurd.
Ook in de auto moet je gewoon harder rijden.

Helemaal mee eens, maar je bent in een auto toch wat beperkter.
Kijk met de motor kun je gewoon tripileren of ff tussen de vangrail en de auto door of je maakt een uitstapje naar de vluchtstrook })
Tja en dat gaat allemaal niet zo makkelijk met de auto.

Enigste keer dat iedereen voor me opzij ging was toen ik een zwaailicht op mijn auto had gezet.
Kwam om 07:00 terug van de Zillion en wilde grappig te zijn, alleen ik ben zo stom geweest om 2 auto's vol met agenten (waren ook wezen stappen) in te halen dus de volgende dag mocht ik op het politiebureau verschijnen :(

Trouwens wat is het in frankrijk op dat gebied heerlijk motorrijden, als je daar aan komt dan gaan de auto's allemaal netjes een stukje opzij zodat je er langskunt.
Echt dat moeten we in NL ook eens gaan doorvoeren, dus als er een motorrijder achter je rijd stukkie naar rechts dat meneer/mevrouw er langs kan .
Dus heren/dames als je in je koekblik zit beetje opzij gaan zodat de motorrijder er langs kan.

_________________


[ Dit Bericht is bewerkt door: J.W op 2001-08-15 10:15 ]
 
Gizzmo: Ik ga ervan uit dat je wat smilies vergeten bent wat anders vindt ik je wel een errug gebrek aan realiteitszin hebben :( |(

De keren dat ik op de motor een auto mijn "bumper" (zucht....) had zitten was dat in de bebouwde kom of in druk verkeer op de snelweg.

Ik ga in de bebouwde kom geen 80 rijden :r en ik ga op de snelweg niet met > 60km/u tussen twee auto's door :r . Ik zit regelmatig in de auto in de spits of in druk verkeer en heb het al te vaak meegemaakt dat een motorrijder het zo nodig vond om met 120 door een rijtje auto's te knallen dat vanwege de drukte maar 90 reed (op een 100km weg, de A8). Levensgevaarlijk.

Ik vind dat toch wel zulk verschrikkelijk onverantwoordelijk verkeersgedrag :r

En kom niet met die bullshit dat je alleen jezelf ermee hebt als het fout gaat wat de ouders van dat kindje dat je dan in de bebouwde kom aanrijdt of de ambulanceverpleegkundigen die je van het asfalt kunnen schrapen worden daar ook niet vrolijker van. :(
 
Tjonge wat rijden een hoop mensen hier auto :( !

Helaas kan ik niet verder reageren, aangezien ik alleen maar motor rij en dus geen achterbumper heb. Dus ik heb eigenlijk nooit last van bumberkleven.

Al is het ook niet leuk als je in elke spiegel een koplamp van je schterligger ziet.

 
Dat zeg ik ook niet, maar als iemand het :( vindt dat er veel mensen auto rijden zou hij misschien ook ff na kunnen denken waarom dat is.
 
Gizzmo: Ik ga ervan uit dat je wat smilies vergeten bent wat anders vindt ik je wel een errug gebrek aan realiteitszin hebben :( |(

Ik heb in ieder geval een hekel aan smilies, de meeste weten dat nu wel.
Ik maak me nooit druk om wat anderen doen, als ik er maar geen last van heb.
Dus als jullie er last van hebben, jammer voor jullie, dus moet je me post ook maar niet te serieus nemen.

Alleen klagen over bepaalde zaken terwijl je op de motor zit die je zoveel bewegingsruimte biedt, moet je daar gebruik van maken, ook als dat bij de wet verboden is.
Ik maak zelf wel uit wat wel en niet kan.En volgens mij kan er erg veel.
Ik rij als 15 jaar en rij nu een R1 ( waarvan ikde mogelijkheden benut)met 75% noclaim, dus ik heb behoorlijk gelijk als ik zeg dat het kan.
Alleen weet ik ook dat een heleboel mensen het niet met me eens zijn, als je zelf vind dat het niet kan, moet je het ook niet doen, want dan gaat het waarschijnlijk ook fout.
Be carefull, maar gedraag je wel als een motorrijder en niet als een scooterrijder( en dan bedoel ik zo´n 125 cc ding op de snelweg)
 
We zijn het duidelijk oneens over wat we wel vinden kunnen en wat we niet vinden kunnen, vindt ik helemaal geen probleem.

Jammer vindt ik het dat je meteen in je eerste post begint te hakken terwijl er legio situaties te bedenken zijn waar jij waarschijnlijk (deels door rij-ervaring, deels door bovengenoemd verschil van inzicht) sneller van de bumperklever af bent dat anderen.

Dat je je daarbij weer in een andere situatie stopt waar ik persoonlijk niet graag in zou zitten is weer een ander verhaal maar dat geef je in je tweede post al aan.

 
Ben ik met je eens en je moet er ook niet allemaal te zwaar aan tillen, alleen een vlotte en zelf verzekerde houding op de motor is heeeel veilig.
Ook zorgen dat je niet in gevaarlijke situaties komt door gas te geven en je bijvoorbeeld niet laten opsluiten resulteerd in een actie die misschien niet mooi te noemen is, maar wel een die jij uitvoert en niet een die je overkomt.

Met vriendelijke groeten, })

_________________
PAIN IS TEMPORARELY, GLORY IS FOREVER

I want to leave this world the same way I came into it; screaming, and covered in blood

Could of sworn she said she was 18 years old

gizzmo.gif
[im

[ Dit Bericht is bewerkt door: Gizzmo13 op 2001-08-15 11:17 ]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan