Bumper kleven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verhitte discussie hierzo! 8-)

Ben zelf ook een tegenstander van bumperkleven alhoewel ik moet bekennen dat ik mijzelf er ook wel eens op betrap...

Met de auto geef ik gewoon een HARDE! ruk aan het stuur. Mijn auto breekt dan bijna uit en je moest die gasten dan eens zien... rook komt van de banden... :P

Met de motor laat ik ze er meestal langs, ik vind het echt heel erg vervelend als ik zo'n gast op de bumper heb...
 
Verhitte discussie hierzo! 8-)

Ben zelf ook een tegenstander van bumperkleven alhoewel ik moet bekennen dat ik mijzelf er ook wel eens op betrap...

Met de auto geef ik gewoon een HARDE! ruk aan het stuur. Mijn auto breekt dan bijna uit en je moest die gasten dan eens zien... rook komt van de banden... :P

Met de motor laat ik ze er meestal langs, ik vind het echt heel erg vervelend als ik zo'n gast op de bumper heb...

Foei, foei...!!! ;) ;) ;)
 
Gisteren nog op de A1: een of ander koekblik hangt zowat op mijng achterband, gaan opeens mijn voorliggers vol op de rem. Aangezien ik voldoende afstand hield, kon ik rustig reageren en was er voldoende remruimte. Achter mij klonk echter het doodenge geluid van licht-blokkerende wielen -> uiteindelijk scheelde het nog geen meter tussen mijn achterband en zijn voorbumper :( :r |(


 
Op 2001-08-15 09:54, schreef J.W:
Tja als je niet zo drastisch wil zijn, dan moet je gewoon beetje afremmen en dan gewoon 100 gaan rijden.
Dat een paar minuten doen, dan houd ie ook wel op.
Je moet ze gewoon laten merken dat ze er toch niet langs komen, ongeacht hoe hard ze kleven.
En waarom ga je niet simpelweg opzij dan?
Die persoon die op je bumper hangt is duidelijk meer gehaast dan jij.. hij wil blijkbaar sneller dan jij wil.. ga dan gewoon fucking opzij in plaats van zo de idioot uit te halen.

PS: notoir bumperklever hier.. wel enkel nadat iedereen een kans heeft gekregen om opzij te gaan.
Waarom bumperkleef ik? Omdat als ik 20m afstand houdt simpelweg NIEMAND opzij gaat, met kleven zijn de meeste snel opzij en kan iedereen weer ze gangetje gaan.

BTW, dit wel enkel op 2-baanswegen. Op wegen met 1 baanvak per richting ben ik ze sneller voorbij als'k wat afstand houdt.. kan je al optrekken voor het echte helemaal vrij is om voorbij tegaan.

Rogier: als je plaats hebt om zo'n maneuver te doen GA DAN AAN DE KANT!!!!!

_________________
http://www.pricewatch.be/images/mybike/ (Mijn Suzuki GSX-R600) http://www.pricewatch.be/cossiepower (My brothers high performance car)

[ Dit Bericht is bewerkt door: poohbeer op 2001-08-15 13:13 ]
 
Tjonge tjonge...

Natuurlijk snap ik wel dat een hoop mensen voor hun werk moeten auto-rijden (leasebakken etc... heb zelf ook in de datachering gezeten).

Heb het zelf gewoon zo veel mogelijk gemeden, maar ik kan me voorstellen dat je met een R1 niet 150 km snelweg per dag gaat afjakkeren. Sinds ik wat zwaardere toerbakken heb (comfort) heb ik wel altijd willen en kunnen bedingen dat ik ipv. van een leasebak het bedrag in loon zou worden uitgekeerd (moest ik wel de benzine zelf betalen).
Heb daar naast het rijden an sich ook voor gekozen vanwege de files en de parkeerproblemen.
Bovendien kon ik mijn kleding redelijk goed houden onder mijn winterpak, dus dat gaf geen problemen.

En ik ben heus wel eens vloekend en tierend in winters' noodweer of extreem lage temperaturen (één maal -22) naar mijn werk gereden mij afvragen waarom ik geen leasebak heb gekozen.

Anyway, ik ben uit de detachering gestapt en woon dicht bij mijn werk, dus ik heb nu inderdaad makkelijk lullen.

 
Als ik me er even mee mag bemoeien!
Waarom dat gezeik over koekblikken?, ik wil wedden, nee ben er bijna van overtuigd, dat meer dan de helft hiero een leasebak rijdt......en daarnaast een motor heeft. Uiteindelijk hebben we allemaal raakvlakken met de IT....allemaal een leuke baan....en rijden allemaal een leasebak!

Dus iedereen weet hoe het is, en als er dan een paar tussenzitten ZONDER auto......SO BE IT!!!

Just my two cents!

 
*ahum*
ik heb GEEN toffe IT baan, GEEN leasebak maar wel een aftands golfje..
Maar zelfs ik pleit schuldig.
 
Mag jij echt van geluk spreken. Gaat je adreneline wel van omhoog of niet...??? :)
Dit soort fools knal ik graag af!
Nadat ik mijn mooie middelvinger geshowed heb.

Het heeft inderdaad een paar minuten geduurd voor mijn hart weer een beetje normaal klopte. Ik heb helaas wat nare ervaringen overgehouden aan noodstops in het verleden, dus slaat mijn hart zowiezo meestal al een paar slagjes over wanneer men voor mij hard in de ankers gaat. De afstand aan de voorzijde heb je zelf in de hand, de afstand aan je achterkant helaas niet :(

Soeptablet heeft een schurfthekel aan de spits :r

 
Kan me een recent interview herinneren uit Blik op de weg met iemand die eerst verkondigde een bloedhekel te hebben aan bumperklevers en vervolgens zonder blikken of blozen beweerde dat "4-5 meter afstand bij 120 km per uur wel voldoende was op bij een noodstop tot stilstand te komen" :? :? :? :? :? Zoals Jim Morrison ooit zong : People are strange.

Of iemand die bij ijzel geslipt was met zijn auto vanwege te hoge snelheid en gezien de weersomstandigheden moest remmen en in de vangrail was geklapt: "snap er niets van ik heb toch ABS!!" (niet verzonnen).

Moraal van ut verhaal: sommige beseffen echt niet waar ze mee bezig zijn dus als er zo`n gek bijna tegen je topkoffer aan zit bij druk verkeer, vindt gauw een gaatje en laat um maar passeren. :( Thuisgekomen effe tegen ut vrouwtje klagen en je kan er weer even tegen :}

_________________
Als je meer power wilt moet je un motor kopen met meer pk, wil je sneller zijn moet je leren rijden op wat je nu hebt.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Guggenheim op 2001-08-15 17:23 ]
 
Ik heb er zelf ook een hekel aan maar geef eerlijk toe dat ik me er ook wel eens schuldig aan maak maar dan vooral als mensen 80 gaan rijden waar ze 100 mogen zonder dat daar een reden voor is (lege weg, helder weer, droog), dan ff een beetje opdrukken om te laten merken dat ze dat rechterpedaal wel mogen gebruiken.

Mijn Astraatje (1.7 Diesel is traaaaaag :z ) is helaas vaak niet snel genoeg om in te halen, rij vaak op autowegen (100 km/u) en vaak in de spits, nogal link om in te halen meestal, m'n Astra is nogal erg traag dus bij inhaalacties. |(
 
Op 2001-08-15 10:04, schreef Gizzmo13:

Ook in de auto moet je gewoon harder rijden.
Not! Voorbeeldje: je blaast met 160 op de A 50, komt er zo'n yup-puppy met de auto van pappa achter je hangen en drukt je bijna van de weg af.... NO WAY dat ik gas bijgeef om zo'n eikel voorbij te laten.... Dat wordt echt wel effe wachten voor onze maat....

Anders wordt het als je met 100 of zo op de zelfde weg links blijft rijden met een kilometer verderop pas weer iets wat je misschien kan inhalen... Ook dan is bumperkleven niet goed, maar kan ik de frustratie van een gehaaste lease-macho-nerd wel voorstellen... Moet vast nog even de baas z'n achterwerk kussen... })

Meestal zijn het idd de leaseyuppen die dit kleefgedrag vertonen... (let wel, ik zeg niet alle leaseyuppen kleven, maar meestal als er gekleefd wordt, zijn het leaseyuppen.... )

Vooral op 80-wegen zijn het vaak irritantjes... Kleven omdat je 75 rijdt.... Terwijl ook zij kunnen zien dat er drie auto's voor je ook niet harder gaan (zodat het kleven echt geen nut heeft!).

Gevaarlijker: zat laatst bij de pappa van m'n ex (toen nog niet ex) -vriendin en diec kleefde... niet gezond, zeg... Zei er op een gegeven moment wat van, maar hij vond dat hij genoeg afstand hield... Met 120 op nog geen meter van z'n voorganger...... Had gewoon niet door dat hij een klever was! Misschien omdat hij als algemeen directeur v/e accountantskantoor tussen de 80.000 en de 120.000 km paar jaar rolt, maar toch....
 
Had gewoon niet door dat hij een klever was! Misschien omdat hij als algemeen directeur v/e accountantskantoor tussen de 80.000 en de 120.000 km paar jaar rolt, maar toch....

klinkt als mijn vader, 53 jaar, nooit een ongeluk gehad, maar ik zit met zweet in mijn handen naast hem.

- geen afstand (ik kan ALTIJD lezen waar de voorligger gekocht is) :+
- hard rijden waar het "niet" kan
- geen richting aangeven
- (lijkt) alsof hij niks ziet
- super nochalant, in zijn hele leven waarschijnlijk maar 5 minuten met beide handen aan het stuur.

maar eh... gelukkig rijdt hij motor alsof hij derde graads verbrandingen heeft.

"ik heb respect voor asfalt" zegt ie als ik het hem weer 's inwrijf...


_________________
http://www.2wf.com/articles/bike_tests/C7129934-6997-4C7A-918A-84CBC74A41A1.asp (Yamaha YZF600R Thundercat) | Haast is alleen maar goed als je vliegen vangt...

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-08-15 21:40 ]
 
Als ik op de snelweg een paar auto's aan het inhalen ben met 'pak hem beet' 140 (mag 120), en een auto voor mij (tussen ons 2 seconde *D ), dan moet zo'n rukker toch zien dat ik ook niet harder kan; ik w8 ook maar op mijn kans om er voorbij te gaan?

Hij kan dus meestal wel op een tikje aan dat rechterhandletje rekenen. Ja ik weet het: erg link, maar kortstondig remmen en een poep gas vinden ze meestal wel afschrikwekkend. Ja, sorry hoor, fffff geduld!

Wat ik tegenwoordig ook vaak doe, en wat vaak helpt, is met mijn linkerhand een beweging maken van: "naar 8eren jij, je zit te dicht op me".

[off topic]

Nee, ik heb ook geen koekblik 8-)

[/off topic]
 
Wat betreft die leasebakken: Ik denk dat mensen heel anders gaan rijden als ze in een auto zitten die niet van henzelf maar van hun bedrijf ozd. is.
Ik heb zelf in de detachering gewerkt. Bedrijf met 50 mensen, en dus 50 leaseauto's. Daarvan werden er binnen twee maanden 3 total-loss gereden terwijl er ook nog een aantal mindere schade hadden. Ik hoop dat dit niet representatief is...

zelf ook een leasebak gehad, meteen naat zijn begrenzer gejaagd, lekker hoog in touren houden... zou ik met een eigen auto niet gauw doen.

Ook mensen om mij heen zie ik anders gaan rijden op het moment dat ze een leasebak kregen.
 
Dat is bij onze leaseregeling niet mogelijk. Je zit namelijk voor een deel aan het eigen risico vast. Daarnaast moet je drie en een half jaar met de auto doen dus als je hem sloopt puur door mechanische mishandeling dan komt dat bij de leasemaatschappij wel naar voren en krijg je dat te horen.

Realistisch gezien kunnen ze je natuurlijk niks maken maar zoals het bij ons is geregeld heb je voornamelijk jezelf ermee.
 
Wat betreft die leasebakken: Ik denk dat mensen heel anders gaan rijden als ze in een auto zitten die niet van henzelf maar van hun bedrijf ozd. is.

Ik geloof niet dat ik anders ben gaan rijden sinds ik een leasewagen heb. Eerder voorzichtiger, vindt het toch wel vervelend om schade te rijden met een nieuwe auto in tegenstelling tot een extra deukje in mijn oude GSI. Scheelt ook dat ik niet snel boos kan worden om wat andere mensen om me heen uitspoken. Wil er iemand niet opzij dan wacht ik gewoon of ga hem ergens rechts voorbij.

Ohh ja....ik zit ook niet in de IT :) voordat iedereen denkt dat POOH de enige is die niet in de IT werkt.
 
nou weet ik waar al die gefrustreerde weggegebruiker zitten HIER DUS.
zit allemaal niet te zeiken.
ga naar rechts als er ruimte is.
en als je links rijd en er zit een veel sneller iemand achter je geeft dan eens een tikkie gas bij en laat hen/haar erlangs maar ga NIET LIGGEN TREITEREN.
en kun je niet naar recht of tikkie harder gewoon je er niet aan storen.
en als je met de bike een klever heb even naar rechts of gas erop en achter je laten.

 
Op 2001-08-16 08:43, schreef Sander Vermeer:
Ohh ja....ik zit ook niet in de IT :) voordat iedereen denkt dat POOH de enige is die niet in de IT werkt.

Euhh.. ik werk wel in de IT hoor, noujah, erg ruim gezien dan..
'k Doe nameljk telesales bij 1 van de grootste datacomapparatuurverdelers: blackbox :)
 
Heb zelf geen auto en soms vind ik het (jawel Gizmo) niet mogelijk of verantwoord (of heb ik gewoon geen zin) om sneller te rijden. Als er dan zo'n pipo achter je komt hangen die ook wel ziet dat je niet sneller gaat... 1 goed middel: tegensturen, dus je motor van de linkerhelft naar de rechterhelft van de rijbaan werpen, ze denken dat je geschift bent (is misschien wel zo }) ) en houden dan wel afstand. Nadeel is wel dat oude vent in mercedes -tegenligger- het nodig vond om me op mijn "onverantwoord gedrag" te wijzen :j .
 
Ik heb ooit eens gezien dat iemand die opgejaagds werd door een bumperklever een pak melk leeggooide uit het dakraam. Lekkere vette zooi en je weet dan zeker dat die bumperklever wel wat afstand gaat houden.
 
Vol op de rem lijkt me niet zo verstandig, als je mazzel hebt kom je er nog zo vanaf:
crash10.jpg

'(
 
F@zertje:]F@zertje:[/url]
nou weet ik waar al die gefrustreerde weggegebruiker zitten HIER DUS.
zit allemaal niet te zeiken.
ga naar rechts als er ruimte is.
en als je links rijd en er zit een veel sneller iemand achter je geeft dan eens een tikkie gas bij en laat hen/haar erlangs maar ga NIET LIGGEN TREITEREN.
en kun je niet naar recht of tikkie harder gewoon je er niet aan storen.
en als je met de bike een klever heb even naar rechts of gas erop en achter je laten.


HEHHE, EINDELIJK IEMAND DIE HET OOK SNAPT.
GELUKKIG.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan