"bumper"-klevende ....... ......... Moto

Haha,

ik vind het wel grappig hoe jullie met elkaar omgaan. Bikers die elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Snap er geen zak van.
Bumperkleven is een drama, maar wordt regelmatig ook in de hand gewerkt door met een achterlijke snelheid aan te komen rijden en er dan het liefst doorheen te gaan.
Ik heb de afgelopen pagina's best aardige dingen gelezen maar ook klinkklare onzin. Een medebiker van de weg willen drukken omdat ie niet snel genoeg tussen de file doorgaat?????? Wie dat doet is niet goed bij zijn plaat. Ik ben geen moraalridder, maar ik laat me niet wegduwen als ik tussen de file doorga. Ik ga opzij indien mogelijk als er een rappere fiets achter me zit, maar laat me never opjagen. Ga dan liever net als een koekblik in de ankers.
Bikers moeten voor elkaar opstaan, niet afmaken.

greetz
Tha Wizard
 
Ik ga maar eens een topic openen over motorrijders (vooral Virago rijders) die wel tussen de file willen doorrijden, maar het niet durven, maar dan toch maar de rest tegenhouden omdat ze nog steeds denken dat die er ook niet tussendoor passen, terwijl er zelfs een complete caravan tussendoor zou passen, trouwens, die dingen zijn ook irritant.

Sukkel! Jij snapt helemaal niet waar het hier om gaat.
Geweldig dat je mij in een hokje plaatst. Mooi ook dat je absoluut geen idee hebt over mijn rijervaring en rijstijl. Debiel dat het je niet is opgevallen dat ik ergens meld dat ik door een motor nog nooit ben opgeduwd in een file (zou zomaar kunnen betekenen dat ik wellicht voldoende ervaring heb om op een verantwoorde wijze vlot tussen de auto's in een file weet te rijden. En helaas, helaas (voor mijzelf dan), ik kom elke dag in fileverkeer terecht.

Voor deze gelegenheid heb ik speciaal voor jou, en best wel met tegenzin want ik denk niet in hokjes, een hokje in het leven geroepen. De naam? Zie het eerste woord in mijn reactie.
 
Ik ga maar eens een topic openen over motorrijders die wel tussen de file willen doorrijden, maar het niet durven, maar dan toch maar de rest tegenhouden omdat ze nog steeds denken dat die er ook niet tussendoor passen, terwijl er zelfs een complete caravan tussendoor zou passen, trouwens, die dingen zijn ook irritant.

:^
 
Zeker weten King, want de topic ging over:

"Moet dit toch effe kwijt.
Afgelopen week kwam ik op een gegeven moment met de motor in een file terecht (A12 bij Arnhem). Dus vaart minderen, goed om me heen kijken en vervolgens met aangepaste snelheid tussen de auto's door.
Nu laat de ene automobilist je wat makkelijker passeren dan de andere, dus af en toe moest ik bijna stil gaan staan om me niet plat te laten rijden. Zitten er op een gegeven moment twee motorrijders achter me (met van die snelle racemachines) die wel heel duidelijk laten merken dat ik wat hun betreft niet hard genoeg ga (lichten knipperen, flink tussengas) en die praktisch tegen mijn nummerplaat aanzitten. En nu was het echt niet zo dat ik ontzettend langzaam ging, ik had nog best de vaart erin.
Als ik in de gaten heb dat een motorrijder achter me sneller door de file heen gaat dan ik veilig vind, kijk ik altijd of ik ergens kan invoegen, de beste motorbroeder kan laten passeren om vervolgens weer aan te sluiten. Deze jongens doken echter bijna uit het niets op (en ja ik kijk wel in mijn spiegels!) duwden me bijna letterlijk aan de kant en gingen vervolgens met een dusdanige snelheid er weer vandoor die aangaf dat ze blijkbaar alle vertrouwen in hun uitvaartverzekering hebben. Ik kreeg dus niet eens de kans om ze rustig te laten passeren.
Dit gedrag ben ik in de auto gewend van leasebakken en hele foute getunde opeltjes, van motorrijders verwacht ik toch wat meer "verstand".

Jammer dat het soms zo moet. "
 
Er zijn richtlijnen uitgeschreven voor filerijden. Wat wél en wat niet mag. Die richtlijnen wil ik (!) in ieder geval graag houden, straks mogen we door dit soort randd*&^%len niet eens meer tussen de file door of dubbel voorsorteren.
Debiel dat het je niet is opgevallen dat ik ergens meld dat ik door een motor nog nooit ben opgeduwd in een file (zou zomaar kunnen betekenen dat ik wellicht voldoende ervaring heb om op een verantwoorde wijze vlot tussen de auto's in een file weet te rijden.

Voor deze gelegenheid heb ik speciaal voor jou, en best wel met tegenzin want ik denk niet in hokjes, een hokje in het leven geroepen. De naam? Zie het eerste woord in mijn reactie.
Dit gaat niet samen eikel (om even op jou niveau mee te gaan) als jij je aan die richtlijnen houdt is dat alles behalve vlot. Dan mag je dus 10 km sneller dan dat de file rijdt en dat is niet vlot.

En over dat in hokjes denken, het is best erg dat jezelf niet door hebt dat je de hele tijd al mensen in hokjes aan het plaatsen bent.
 
Hee prutser

Quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 23:59 schreef EagleBiker het volgende:
[...]
Er zijn richtlijnen uitgeschreven voor filerijden. Wat wél en wat niet mag. Die richtlijnen wil ik (!) in ieder geval graag houden, straks mogen we door dit soort randd*&^%len niet eens meer tussen de file door of dubbel voorsorteren.





Quote:
Op donderdag 27 mei 2004 01:18 schreef EagleBiker het volgende:
[...]
Debiel dat het je niet is opgevallen dat ik ergens meld dat ik door een motor nog nooit ben opgeduwd in een file (zou zomaar kunnen betekenen dat ik wellicht voldoende ervaring heb om op een verantwoorde wijze vlot tussen de auto's in een file weet te rijden.

Voor deze gelegenheid heb ik speciaal voor jou, en best wel met tegenzin want ik denk niet in hokjes, een hokje in het leven geroepen. De naam? Zie het eerste woord in mijn reactie.


Als een file 40 of 50 rijd is dat nog steeds een file. Als je er 10 km/u sneller tussendoor gaat, rij je al 60.
Dat lijkt me tussen de file al een snelheid, waarmee je almost niemand die het in zijn hoofd krijgt om ineens van baan te wisselen nog kan ontwijken.
Als er dan ook nog een idioot achter je zit die er met 80km/u langs wil, begin ik me toch wel af te vragen wie er hier de debiel of idioot is.

Greetz Tha Wizard
 
Zullen we een keer een MF file toertje gaan organiseren ? })

Zien we meteen wat iedereen nou bedoeld :+
 
Dit gaat niet samen eikel (om even op jou niveau mee te gaan) als jij je aan die richtlijnen houdt is dat alles behalve vlot. Dan mag je dus 10 km sneller dan dat de file rijdt en dat is niet vlot.

En over dat in hokjes denken, het is best erg dat jezelf niet door hebt dat je de hele tijd al mensen in hokjes aan het plaatsen bent.

TCBas,

Ok, dáár zijn we het niet over eens. Ik heb de "richtlijnen" (volgens de verkeerswetgeving geen toegestane situatie, maar een gedoogde situatie mét richtlijnen) genoemd; het wordt gedoogd onder bepaalde gedragsvoorwaarden .....) en jij vindt ze te beperkt. 't Is onze eigen keuze om ervan af te wijken en om te bepalen in welke mate. De politie sanctioneert alleen als het de spuigaten uit loopt. Ikzelf zou het jammer vinden als door gedrag van mede-motorrijders een einde komt aan de voorkeursbehandeling die wij nu in dit opzicht genieten.

Tot slot, want ik verlaat de discussie, uit jouw reactie lijkt dat je geen Virago-rijder kent die doorrijdt. Je hebt in deze discussie met eentje kennis gemaakt. Een motorrijder in hart en nieren die het een stuk fijner zou vinden als motorrijders elkaar weer als motorrijders zouden zien.
 
Laatst bewerkt:
TCBas,

Ok, dáár zijn we het niet over eens. Ik heb de "richtlijnen" (volgens de verkeerswetgeving geen toegestane situatie, maar een gedoogde situatie mét richtlijnen) genoemd; het wordt gedoogd onder bepaalde gedragsvoorwaarden .....) en jij vindt ze te beperkt. 't Is onze eigen keuze om ervan af te wijken en om te bepalen in welke mate. De politie sanctioneert alleen als het de spuigaten uit loopt. Ikzelf zou het jammer vinden als door gedrag van mede-motorrijders een einde komt aan de voorkeursbehandeling die wij nu in dit opzicht genieten.

Wat ik echter naast het noemen van de richtlijnen meegedeeld heb, is dat de afspraken mij wel bevallen. Dat komt vooral doordat ik vind dat gezien de beperkingen van de reactietijd van een weggebruiker, de onoverzichtelijke situatie in een file, de hoeveelheid onverwachte acties in een file van medeweggebruikers zeker niet een te groot verschil in snelheid moet zijn tussen de motorrijder die tussendoor laveert/rijdt en het overige verkeer.

Ik bied ik je mijn excuses aan voor de wijze waarop ik je heb aangesproken. Ik had uiteraard de reactie wel heel bewust er zo ingeknald ...... dit vooral om je duidelijk te maken hoe ik erover denk*. Én ingegeven het feit dat je op mf heel snel beoordeeld wordt op het type motor dat je rijdt. Achteraf gezien had ik best genuanceerder kunnen zijn. En je zeker niet zo moeten aanspreken. Als je er prijs op stelt edit ik die post wel ff.
* Ik heb weinig begrip voor iemand die met een beperkt ingevuld profiel hier, mijn profiel-informatie er bij pakt om mij aan te spreken op mijn type motor. Vast grappig bedoeld, alleen heb ik de emoticons niet kunnen ontdekken.
Dat ding (Virago) bevalt mij al een paar jaar best. En dat heeft alles te maken met de drukte op de weg die ik dagelijks ondervind ....... die XV 1100 rijdt naar mijn gevoel juist in die situaties perfect.
Ik heb heel wat andere types motoren tot de draad toe versleten (door kilometers maken dan). Zo zal mijn volgende door aankomende ander verplaatsingsbehoeften (minder files) bijna zeker een BlackBird worden. En alhoewel ook een BlackBird in de verste verte niet lijkt op wat jij rijdt, zal ik ook jouw keuze voor een motortype blijven waarderen. Dat doe ik namelijk bij alle motorrijders. Iedereen heeft een verhaal en motivatie bij zijn (of haar) keuze.

Ik val in herhaling, maar zeg het tóch nog eens. Issue was dat de topicstarter iets ervaren heeft. En ik heb daar op gereageerd, net als velen anderen. Er zijn tegens genoemd, maar ook voors. Wellicht erg grappig bedoeld, is een paar keer gemeld dat duwen moet mogen ..... moet de voorganger maar óf plaats maken, óf meer gas geven. Ik (!) vind dat een onjuiste gedachte. Je gaat een mede-weggebruiker niet opjagen. Omdat dat gevaar oplevert voor jezelf en voor die ander. Daarnaast mag het gewoon niet. Het eerste argument geldt natuurlijk. De tweede kan slechts geld kosten.

Door 3 ongevallen, 27 jaar geleden, waarbij ik op de motor van achteren aangereden ben door automobilisten met zulk gedrag, ben ik daar erg fel op. Uiteraard probeer ik te vluchten voor zulke piloten, lukt dat niet of kan dat niet dan hebben ze gewoon afstand te houden.
Vorig jaar in Luxemburg is in Trier door onachtzaamheid van een achter mij rijdende Varadero het vierde ongeval "achterop" geweest. Toen bleek een klein voordeeltje van mijn grotendeels uit staal bestaande Virago btw .... de Varadero werd totall loss afgevoerd en ik kon na wat terugbuigen en een nummerplaat opnieuw vastschroeven mijn weg vervolgen. Lichamelijk merkte ik natuurlijk ook eea, mijn duo idem. Maar dat is ook off topic en dus terzijde :)

Ik vind het onverantwoord dat iemand hier bijvoorbeeld zegt dat hij als hij ergens opknalt wanneer hij risico's neemt door te duwen in het verkeer, het niet meer als een gevalletje pech gehad is. Door mijn ervaringen met achterop-knallers heb ik weinig geduld én geen begrip voor duwers.

De hokjes waarin ik zou denken, berust op een misverstand. Teruglezend weet ik waar dat misverstand is ontstaan. Ik heb gereageerd op iemand die het heeft over sportmotoren oid. Wees gerust: ook ik ken cruiser-piloten en chopper-piloten die "meer dan vlot doorrijden" en capriolen uithalen. Ook ik heb al een paar motoruitvaarten gedaan van zulke jongens. Stuk voor stuk "meer dan ervaren rijders".

Tot slot, want ik verlaat de discussie, uit jouw reactie lijkt dat je geen Virago-rijder kent die doorrijdt. Je hebt in deze discussie met eentje kennis gemaakt. Een motorrijder in hart en nieren die het een stuk fijner zou vinden als motorrijders elkaar weer als motorrijders zouden zien.


Blijf het toch :Z :Z :Z vinden
 
Het wordt niet gedoogd, het is toegestaan ;)

Blackbird :? ZZR1200 :} :}

Laat je niet zo opnaaien Eagle ;)
 
die virago toerist heeft tijd over zeg....

je denkt toch niet dat ik die lappen onzin ga lezen he?
en je moet de boel niet zo buiten proporties opblazen..

het gaat er mij om dat ik er graag langs wil als andere bredere of langzamere de boel ophouden. En ik ga echt niet met mijn voorwiel die vogel opzij duwen.

De een maak je uit voor hokjes-stopper want het gaat even over jou, terwijl je al bladzijdes lang bezig bent velen voor randdebiel uit te maken. Erg inhoudelijk hoor en voegt ook wat toe aan de discussie. Het enige wat je doet is de "klevers" acties in de schoenen schuiven die volgens mij zelden plaartsvinden.

Ga es wat doen man en leef je frustraties elders uit.... al zou ik ook gefrustreerd raken met zo'n bak plastic. :P
 
Sukkel! Jij snapt helemaal niet waar het hier om gaat.


tsja, als jij dat zegt...

Maar ik heb nergens jouw naam genoemd, dus neem ik aan dat jij je (terecht) aangesproken voelt.
Nergens heb ik geschreven dat ik zulke rijders van de weg afduw.
En ja, ze irriteren we wel ja, maar ik heb afgelopen weekend ook weer fijn file gereden, en ik heb toen nergens hoeven te stoppen tussen de file, echter wel genoeg rijders gezien die dachten en niet tussendoor te passen en te stoppen, en daarmee maar meteen te beslissen dat de rest dan ook maar moet stoppen, want we passen er tenslotte niet door.
Zulke rijders worden dan boos om het feit dat ik effe gas geef, met de bedoeling, rijden of opzij.
Nee, dan gaan ze achterom kijken, als je nu eens goed voor je kijk dan zie je dat er tussen door kan.
Kortom, wel commentaar op een ander, maar niet op zichzelf.

En helaas voor jouw soort/hokje, het waren allemaal chopper rijders.
 
EagleBiker, op één belangrijk punt hebben je tegenstanders gelijk: je schrijft te lange stukken.
Kun je niet e.e.a. effe in wat striptekeningen zetten? Dat spreekt waarschijnlijk meer aan en zal ook nog duidelijker zijn misschien... Wie weet snappen ze dan zelfs wat je bedoelt!

|(
 
EagleBiker, op één belangrijk punt hebben je tegenstanders gelijk: je schrijft te lange stukken.
Kun je niet e.e.a. effe in wat striptekeningen zetten? Dat spreekt waarschijnlijk meer aan en zal ook nog duidelijker zijn misschien... Wie weet snappen ze dan zelfs wat je bedoelt!

|(


Ben bang van niet Whitey56 ;(

Tha Wizard
 
Ik begrijp hem wel, ben het alleen niet helemaal met hem eens (zijn dingen waar ik vind dat hij gelijk in heeft)
 
Ik voel me helemaal thuis hier gezellig ...Wa8 ff me nestje opschudden paar wormen er bij en het feestje kan beginnen.. ;) :0


keep it cool lads ;)
 
HO HO, ik heb een Virago, maar durf zeker wel tussen de file door. Beetje jammer die opmerking.

Ik rijd regelmatig van Breda naar Amsterdam, en terug uiteraard, en dan heeft niemand last van mij.

Maar te hard tussen die blikken dozen rijden heeft ook geen zin. Buiten de risico's van je eigen lichaam, is het zonde van de schade aan het bike.

Maar goed, ook op dit forum zitten mensen die graag stangen. Volgens mij heb je meer een probleem met jezelf dan met andere bikers. :p
 
Hé, da's grappig .... een gevoelig plekje gevonden ;)

gevonden "ergens op het web"
Door TCBas op 03-03-2003 10:57
Gisteren na 3,5 maand de motor maar weer eens van stal gehaald was redelijk weer dus met een maatje even een rondje rijden Er zit voldoende olie in, koppeling werkt ook goed zover ik kan zien, na het rijden ging stilstaand schakelen wel goed.
Meteen maar naar de dealer, of komt iemand dit bekend voor en heeft het te maken het stilstaan?

Excuses voor de BullShit hoor. Ik heb alle respect voor mooi-weer-rijders.

})

dit vindt ik altijd wel zo triest he. zie je vaker op forums. dat mensen allemaal posts van iemand gaan terug lezen om maar iets terug te kunnen zeiken.

kunnen ze in amerika ook zo goed. als iemand president gaat worden gaan ze eerst kijken of die 20 jaar terug niet eens iemand in de bil heeft geknepen of een jointje heeft gerook.
 
hoe ik file rij??

nou ik rij niet zo vaak file. bijna nooit maar in nederland ontkom je er zo af en niet aan. vindt het wel tof dat je iedereen zo voorbij kan maar op zich geen pretje. ik wacht eerst tot de auto's voor en achter mij min of meer langzaam aan file rijden en dan ga ik er voorzichig tussendoor. bang dat het te smal is heb ik niet gauw. als er een langzamere motor voor mij zit vindt ik dat soms irritant. maar ga echt geen gebaren of iets dergelijks uithalen dat ie maar gauw aan de kant moet. er zijn vaak nog genoeg plekjes dat je er even voorbij kan of voorbij wordt gelaten.

als er iemand achter mij zit vindt ik dat onprettig en zal m zodra er ruimte is voorbij laten. dit doe ik met de auto net zo.

wel kan ik mij goed voor stellen dat motorrijders die dit dagelijks doen hun grenzen steeds wat opschuiven en steeds harder gaan.

naar mijn persoonlijke mening zijn dit vooral rijders die bewust op de motor rijden om juist aan de file's te ontsnappen en geen rijders zoals ik die voor hun plezier een ritje aan het maken zijn en ongewenst in de file terecht komen.

belangrijkste is respect voor je medemens. hij/zij zal heus niet extra langzaam gaan rijden om jou te pesten.
 
Pfffffff als je aangeduwd word een een tweewieler dan ga je toch echt zelf te langzaam denk ik. Ik word ook echt moe van die ouwe rakker op choppers die met 10km verschil ertussendoor cruisen. Ik heb een motor omdat ik ALTIJD op wil schieten. Cruisen doe ik wel in mn auto. Dus WEGWEZEEEEEEEEEEEEEEE als je me ziet komen. :+

Hoeveel mensen krijg ik nu boven op mn dak!? O-)
Mocht je es achter mij zitten te zenuwpezen, krijg je van mij therapeuthische vierkante wielen.
 
Ik wilde er geen topic voor aanmaken maar toch even posten. :P .

Meneer de Mercedes rijder:
Ging lekker hé? 160 over de linkerbaan. Maar na bijna 10 km ziet u toch ook wel dat de motorrijder erlangs wil? Sommige motorrijders willen namelijk iets harder. Maar ach, even later stond u in de file terwijl de motorrijder erlangs kon.

Mevrouw de BMW-koekblik rijder:
Ik snap best dat u het niet zo leuk vindt om in de file te moeten staan. Maar dat betekent niet dat u willens en wetens de weg moet versprerren voor motorrijders.
En als een motorrijder dan toch een gaatje ziet is het niet de bedoeling dat u hem eraf gaat proberen te rammen.

Opa de Kawasaki rijder:
Dat gaat makkelijk, tussen de file door rijden! Maar verhip, zag u niet dat er een motorrijder achter u er ietsjes harder doorheen wilde dan stapvoets?
De motorrijder kwam er via de andere baan wel langs, maar erg vriendelijk was het niet van u. U kon namelijk op meerdere punten eventjes op zij.

Verder gaat mijn dank uit naar de koekblikkers die ruimte maken voor motorrijders in de file. U heeft daarvoor ook de duim gekregen.


Tot snel vriendjes en vriendinnetjes :) .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan