Bunk-a-Biker

Iemand ervaring met Bunk-a-Biker (Bunk-a-Biker World map

Lijkt een mooi en legitiem project.

Dat ene puntje op de Tsjechische kaart is trouwens jouw trouwe dienaar.

Zover ik kan nagaan is dit een éénpersoonsproject en daarom zit er heel weinig beweging in...

Wat denken jullie?
Goed initiatief?
Teveel risico’s?
Te idealistisch?

Whatever will be, altijd welkom hier, maar liefst tijdig een berichtje vooraf én max 2 personen!
 
Ik snap niet zo goed waarom dit speciaal voor bikers apart gedaan moet worden.
Volgens mij bestaat dit al als "couch surfen" maar dan algemeen, en dus is de dekking veel groter.

Voor mij geen optie in ieder geval, ik geef te veel om mijn privacy. Maar wel een leuk initiatief!
 
Zelf heb ik maar beperkt ervaring met couchsurfing. Jaren geleden twee keer een nachtje bij mensen gelogeerd die ik op couchsurfing.com had gevonden.

Ik kan mij voorstellen dat daar toch net een ander soort mens slaapplekken aanbiedt. Toch wel een beetje meer gericht op backpackers bijvoorbeeld. Zitten misschien niet te wachten op de stereotype bikers. Mensen die via deze website slaapplekken aanbieden, zullen vast ook zelf motorrijden. Dan heb je toch gelijk wat gemeen.

Nu ik zo wat op die map rondklik kom ik best wat mensen tegen die motor-gerelateerde zaken benoemen en aanbieden: veilige motorstalling, gereedschappen om wat aan je motor te klussen en zelfs iemand die zegt een busje voor handen te hebben om je op te pikken, mocht je ergens met pech vastzitten.

Leuk initiatief, ook mooi om te zien dat er best wat pinnetjes in ons kleine landje zijn "geprikt".
 
Ik snap niet zo goed waarom dit speciaal voor bikers apart gedaan moet worden.
Volgens mij bestaat dit al als "couch surfen" maar dan algemeen, en dus is de dekking veel groter.

Voor mij geen optie in ieder geval, ik geef te veel om mijn privacy. Maar wel een leuk initiatief!
Couch surfing bestaat inderdaad, maar krijgt de laatste tijd heel veel kritiek, vooral van alleenreizende dames. Bovendien moet je bij couch surfen ook je eigen huis openstellen voor surfers. Het grote voordeel om dit alleen voor bikers te doen, is dat je sowieso al een overeenkomst hebt met je gast(en). Je zal ook merken op de kaart dat niet enkel logement wordt aangeboden, maar ook motor-specifieke noden, zoals garage, werktuigen, etc...
 
Maandag vertrek ik naar UK, heb al meteen een slaapplek geregeld via BaB. Even op de kaart gekeken waar er een plek was, gecheckt met mijn route, mailtje gestuurd en vandaag al antwoord.
Het komt mij goed uit omdat ik na aankomst in Engeland hier en daar nog wat bouten en moeren ga moeten natrekken. Dat kunnen doen op een plek waar ze wat van motoren afweten is prettig. En gratis mijn tent kunnen opzetten is toch ook mooi meegenomen. Deze is een bikers café in de buurt van John's Cross (UK). @Irene the Ténéré dat heb je hier net op tijd gepost, ik denk dat ik mijn Super Tenere er regelmatig gebruik van zullen maken in de komende maanden. Merci ! :t :]:]
 
Maandag vertrek ik naar UK, heb al meteen een slaapplek geregeld via BaB. Even op de kaart gekeken waar er een plek was, gecheckt met mijn route, mailtje gestuurd en vandaag al antwoord.
Het komt mij goed uit omdat ik na aankomst in Engeland hier en daar nog wat bouten en moeren ga moeten natrekken. Dat kunnen doen op een plek waar ze wat van motoren afweten is prettig. En gratis mijn tent kunnen opzetten is toch ook mooi meegenomen. Deze is een bikers café in de buurt van John's Cross (UK). @Irene the Ténéré dat heb je hier net op tijd gepost, ik denk dat ik mijn Super Tenere er regelmatig gebruik van zullen maken in de komende maanden. Merci ! :t :]:]
Fantastisch! Blij dat ik een beetje kon bijdragen. Geniet ervan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan