Buren betrappen inbrekers

Collega, word jij er ook niet scheitziek van al die gasten die beweren dat je geen ruk aan een alarmsysteem hebt???

Tja wat zal ik zeggen.....
Systeem werkt goed, maar als er geen actie ondernomen wordt door buren/mensen zelf of dat de meldkamer de mensen of politie niet te pakken krijgt :X
In enkele gevallen overigens, voor de rest is het goed geregeld en bereikt het altijd zijn doel: Waarschuwen als er iemand is die er niet moet zijn.
En niet zoals sommige nog denken het TEGENHOUDEN van inbrekers, want dit doe je alleen dmv goed hang en sluitwerk.
 
Knipperend lichtje in de garage werkt ook wel :)

Sticker op de deuren en ruiten ook.
Eens vroeg iemand me "wat kosten 8 van die stickertjes" heb ik em gezegd dat dat 1500 euro kostte en dat-ie er de installatie gratis bij kreeg...
 
gvd... zit ik dit topic te lezen, vergeet ik me tosti uit het gelijknamige ijzer te halen. |(
[/quote]

Misschien een idee om een alarm op je tosti ijzer te zetten. Tips zat...... :)
 
Vanavond hebben we een plan gemaakt. We gaan de zaak wel verstevigen. En ik ga eens rondneuzen voor een alarm. Ik probeer dan in ieder geval een sirene met verdomd veel db's.

Ik heb eerlijk gezegd het gevoel dat het hun meer om een joy-ride ging. Het zijn waarschijnlijk gasten uit mijn eigen wijk. Ik zit dus nu zwaar na te denken over verhuizen. Ik huur die flat en wil eigenlijk wel een huis. Maar als vrijgezel koop je nog geen kartonnen doos onder een brug...

By the way: ik dacht ff aan hetvolgende: wat dachten jullie van een strobescoop (spel ik dat goed?) dat parallel aan de sirene zit. Dus dan heb je al veel geluid en dan wordt je nog ff verblind door zo'n fel knipperlicht. Ik denk dat je je dan totaal niet meer kunt oriënteren... *D Dan ziet de politie al van ver dat het niet pluis is! Denken jullie dat dit kan?
 
Standaard kan je gewoon bij je alarmsysteem een sirene en flitser plaatsen.
Deze flitser geeft hetzelfde effect als die stroboscoop, maar heeft wel een sabotage aansluiting erop zitten.

edit: En als je wil dat ze zich niet meer kunnen orienteren, je kan er ook een soort rookmachine op aansluiten die in een fractie van een second de ruimte vol met rook pompt :P
 
Rolluik achter je deur laten installeren!!! Komen ze ook niet 1,2,3 door heen.

En in sommige gevallen mag je zeker wel discrimineren!!!!! :)
 
Vanavond hebben we een plan gemaakt. We gaan de zaak wel verstevigen. En ik ga eens rondneuzen voor een alarm. Ik probeer dan in ieder geval een sirene met verdomd veel db's.

Ik heb eerlijk gezegd het gevoel dat het hun meer om een joy-ride ging. Het zijn waarschijnlijk gasten uit mijn eigen wijk. Ik zit dus nu zwaar na te denken over verhuizen. Ik huur die flat en wil eigenlijk wel een huis. Maar als vrijgezel koop je nog geen kartonnen doos onder een brug...

By the way: ik dacht ff aan hetvolgende: wat dachten jullie van een strobescoop (spel ik dat goed?) dat parallel aan de sirene zit. Dus dan heb je al veel geluid en dan wordt je nog ff verblind door zo'n fel knipperlicht. Ik denk dat je je dan totaal niet meer kunt oriënteren... *D Dan ziet de politie al van ver dat het niet pluis is! Denken jullie dat dit kan?

Een fel flitslicht? :? Dan komt de politie zeker niet. 'De collega's zijn daar al', denken ze dan. :+
 
je hebt van die webcam progjes die zodra ze beweging constateren een piccie maken en deze mailen naar een opgegeven adres. ook kunnen ze dan een sms sturen.
 
Ideeen genoeg maar ik zou uitkijken met een lamp en alarm buiten. Als er een kat of zo lang komt moet het niet af gaan. En als dat een paar keer gebeurt kijkt er niemand meer naar.
En het is al opgemerkt, als ze je motor perse willen hebben krijgen ze hem toch wel. Maar als het veel tijd en moeite kost gaan ze een deur verder.

Succes met de beveiliging.
 
edit: En als je wil dat ze zich niet meer kunnen orienteren, je kan er ook een soort rookmachine op aansluiten die in een fractie van een second de ruimte vol met rook pompt :P


Mag het dan ook pepper spray zijn? Of jeukpoeder? Of die rotzooi die ze tijdens mijn diensttijd gebruikten in de gaskamer? (toen heb ik echt mijn longen uit mijn lijf gehoest/gekotst)
Of van die blauwe verf die er dagen op blijf zitten?

Wat kost dat, zo'n systeem dat de kamer vol met rook zet? Kan ik zeker wel een nieuwe motor van kopen? Of kun je zoiets ook zelf maken? Zal wel tegenvallen...

Ik zat al te denken om mijn R6 in te ruilen. Is misschien een mooi moment: kan ik ondertussen de berging aanpassen en de buurt zal denken dat ik hem verkocht heb.

Bedankt zover, ik heb al heel wat bruikbare tips gehad.


Heeft iemand nog wat namen van fabrikanten die BETAALBARE alarmsystemen verkopen voor particulieren? (En je ervaring ermee?)

We moeten immers onze hobby, ONZE VRIJHEID, beschermen!
 
Nou, ik was al aan het kijken voor een opvolger (de nieuwe r6 dus). Dus inruilen was ik al van plan.

Dat geldt ook voor mijn verhuisplannen: ik ben al een tijdje vrijgezelli en eigenlijk wil een eigen huis. Ik wacht dan eigenlijk totdat ik de juiste motordame tegenkom (yeah right...) Maar iedere dag al die trappen op is ook geen pretje...

Zolang ik maar een garage heb voor mijn bike...
 
Ik zal je zeggen, ik ben ook buitenlands, maar zulke mensen die niet met hun poten van je spullen kunnen afblijven moet je gewoon ophangen, of vast binden aan de motor als je rondje circuit doet.. :(

Hulde aan je buurman :} , inderdaad bloemtje of wijntje heeft hij wel verdient.

Succes met beveiligen van je ruimte...
 
Thanks, hij krijgt inderdaad binnenkort een presentje.

Ik discrimineer normaal nooit (ben ook bijna getrouwd geweest met een buitenlandse), maar ik ben nu wel ff over mijn toeren...

Ik vond het zo'n gek verhaal van die buurman dat er ook eentje met zo'n jurk bij liep. Je ziet zo'n kerel toch niet op een motor stappen. Het zal wel de bendeleider zijn.

Ik hoop alleen dat ze me nu met rust laten.
 
Nog MEER hulde aan mijn buurman...

Hij werkt in Tilburg in het ziekenhuis en had helaas de zware taak om die jongen te redden die 19! messteken opliep tijdens een beroving. Helaas was de jongen niet meer te redden. 18 jaar en om het leven gebracht voor GELD... Soms is de wereld om ons heen WALGELIJK...

Ik heb erg veel respect voor mensen die in dat soort situaties 'normaal' kunnen functioneren.

Het maakt mijn problemen klein en onbetekenend...
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand nog wat namen van fabrikanten die BETAALBARE alarmsystemen verkopen voor particulieren? (En je ervaring ermee?)


Lees je wel goed?????

Kost je nix, maar je moet wel je eigen topic behoorlijk doorlezen.
Op maandag 21 juli 2003 22:32 schreef 12play het volgende:
Ik zal je zeggen, ik ben ook buitenlands...
Dat laat je anders niet merken... :}

 
Laatst bewerkt:
hehe waarom leg je niet effe een matrasje neer naast je R6, dan ga je daar lekker slapen, honkbalknuppeltje bij je. en als die GeiteNeukers dan weer komen dan maak je shoarma van ze })

overigens hulde aan je buren :}
hier moet je blij zijn als ze al 'hallo' zeggen namelijk :X
 
Jij blij dat je buurman nacht diensten hebt :?

Is een babyfoon niks dan hoor je ook snel genoeg hoe of wat

Babyfoon lijkt wel goed; er bestaan er zelfs dacht ik zo schakelbaar dat je op meerdere punten 1 station kunt afluisteren (en constant open laten staan). Stroomverbruik van die dingen stelt niks voor. Is er makkelijk een draadje te trekken vanuit de stalling?
Als er een gemeenschappelijke luchtkoker is met niet al te veel open gaten (of er een paar gedurende de proef / het karwei afdichten) dan aan 1 kant aanzuigen met een stofzuiger en van de andere kant een rol vliegertouw er in vieren, desnoods met een blaadje papier eraan geplakt om in een wat brede pijp meer trekkracht te forceren.
Zo kreeg ik ook wel eens nieuwe electriciteitsdraden door pijpen als ik zonder trekveer zat en 1x in een brommer een gaskabel die door een moeilijk stukje goot in frame moest. Ligt het touwtje er eenmaal door dan kun je daar aan vastknopen wat je wilt doorhalen.
 
Laatst bewerkt:
[Lees je wel goed?????

Kost je nix, maar je moet wel je eigen topic behoorlijk doorlezen.

Ik was in de veronderstelling dat je opmerking voor iemand anders bedoeld was (omdat je andere personen aan het 'quoten' was). Natuurlijk ben ik erg geïnteresseerd! Die alarmen zijn allemaal erg duur... Mocht je meer details hebben, dan hoor ik dat graag!! :}

Vannacht werd ik trouwens van ieder geluidje wakker in de veronderstelling dat ze weer aan mijn deur zaten... :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan