buren,nee ik bedoel eikels

hacksaw-chopperhead

MF veteraan
27 jul 2004
1.377
0
groningen
wat we hier nou weer mee moeten

ik moet s'morgens om 07:00 van huis voor m,n werk en dat is een normale tijd dacht ik zo.
nu is een tijdje terug mijn bovenbuurman bij mij aan de deur geweest,komt wel vaker even langs pot bier drinken =prima kerel.
joh luister wij slapen aan de voorkant ,precies boven jou motor en wij vroegen ons af of dat wat zachter kon s'morgens want hij maakt zoveel toeren als je hem warm draait.
ik:tja eh die kawa's hebben dat euvel als je ze start op de choke dat ze gelijk 6000 toeren beginnen te loeien,kan daar weinig anders aan doen dan zo gauw mogelijk van de choke af (na ongeveer twee minuten)
en ja 7.00uur is een normale tijd,en ja ik moet ook wel eens om 6.00 beginne maar dat is zeldzaam.
mijn buurman had daar begrip voor en snapte het verhaal met de choke. :}
maaaaaar hij vertelde me ook dat de rest van de buurt er last van had
en die hadden ook al geklaacht bij de wijkagent en zouden er wel even voor zorgen dat ik uit m'n huis gezet zou worden wegens buurtoverlast :( B|
(nou moet je weten dat de rest van de buurt bejaard is of soostrekker en dus nix te doen heeft.)
ik heb tegen mijn buurman gezegd dat ik dat dus niet pik en dat als er klachten zijn over mij dat men dan maar eerst eens bij mij aan moest bellen ipv achterbaks achter mijn rug om bellen met politie en woningbouw.

wat schets mijn verbazing de bovenbuur-nsb-er twee deuren verderop heeft de woningbouw gebeld (die mij vervolgens belde)
de klachten waren als volgt:hij raced smorgens vroeg door de straat
en dat gesleutel in die schuur kan ook niet want hij start hem ook iedere dag achter in de tuin (is twee keer gebeurd)
en zijn motor staat altijd maar voor de deur op de stoep.
:( :( :( :(
mijn vriendin werd al gevraagd door de buuren of ik wel de geschikte vriend was voor haar want hij is toch 1een hells angel (omdat ik een ratbike+apehanger rijd)
2een skinhead(met lang haar en een baard!!!???) |( ROFL)
3een crimineel want alle motorijders met lang haar een zwarte leren jas en een chopper zijn criminelen!!!???:x :( :( :( :(

nou waren wij al vanplan om te verhuizen ivm groter wonen en evt toekomst.
maar dit is toch ook wel weer een reden om weg te gaan.
wat is dat toch met burgers tegen over bikers
want het is overal waar ik kwam te wonen gezeik over dat ik motor rijd
of is het afgunst omdat ik wel vrijheid heb en zij niet :]

ride free :greetz sick
 
Ik denk ook het laatste...(Afgunst)
Typisch een geval van mensen die de hele dag niks hebben te doen dan andere mensen bekijken en te bekritiseren enz. Ze vergeten dat er ook nog mensen zijn die hoe dan ook naar hun werk moeten om behalve geld te verdienen, ook mog collectief de premies voor de halve buurt op moeten brengen. Als je het toch al van plan was om te verkassen, zou ik dat zo snel mogelijk doen. Sterkte!
Groetjes
 
Heel verdrietig hoe mensen kunnen zijn.
Dat is de pest als je niet mee doet met uhn gewoontes. Dwz garaniums bijpunten en OVERAL op letten wat er gebeurd in de straat. Het zal me ook niks verbazen dat iedereen van iedereen van alles op de hoogte is (mooie zin :P )
Persoonlijk vind ik het misselijkmakent en je zal altijd aan het kortste eind trekken omdat er toch niet of nouwelijks geluisterd wordt naar je verhaal.
 
De buurman van twee huizen verder gaat ook altijd rond 07:00 weg met een bestel bus, die hij ook even laat draaien en soms worden wij daar ook wakker van.( best irritant vooral als je er zelf om 08:00 uit hoef )
Maar om nu gelijk de wijkagent en woningstichting te informeren :? .
Dat is wel heel triest.
Alhoewel........ :+
 
Hee Hacksaw, zal ik sochtens even een blokje om rijden bij jou door de straat? Dan weten ze pas wat herrie is! Haha *D
 
Sja, je kan natuurlijk ook direct na het starten zachtjes wegploffen op de choke... 't is een beetje geven en nemen he, in een woonwijk.
 
Langleve het vooroordeel
Langleve de tolerantie
Langleve het vuurwerk (zeg niks) :X

Als je eenmaal een naam hebt..............zelf een aantal jaren DODGE gereden zo'n aso bak W200 ex legerverhikel,vol afschuw keken de buren toen wij ons huis kochten.........

helemaal toen ze zagen dat ik ook nog motor rij,vrouw lief ook een 4x4 had en mijn vrienden jawel ook 4x4 rijden en natuurlijk motor.

Tot overmaat van ramp was het ook nog een vent met bierbuik redelijk lang/later kort haar,5 kinderen en ook nog een hond die muziek maakt(husky).

5 jaar verder met ons geduld, zijn die aso's bekeerd,

heb inmiddels...........

Buurman zijn auto opgeknapt en gespoten...........

tig las klusjes gedaan op de buurt

draaiwerk gedaan

geholpen met het bouwen schuur

paarden trailer opgeknapt

Fiat 500 lopende gehouden,en een VW kever

enz,enz,enz,.....................

Tja valt niet mee om in zo'n aso buurt te moeten wonen maar we gaan door. :)


Weet wat je bedoeld.......... B|
 
:^
2 minuten 6000 toeren laten draaien lijkt me ook nergens goed voor.
dat schijnt een kawakwaal te zijn want em soes met dezelfde carb's heeft daar geen last van?
en m'n ouwe trumpet ook niet maar die gaat niet mee naar het werk
als iemand een tecnische oplossing voor het probleem ,graag want mijn blokje vind 6000 toeren op een koude maag ook niet lekker denk ik
 
Laatst bewerkt:
JA..., mensen zijn nu eenmaal egoistisch he..
willen een ander niet verstaan, nu begrijp je zelf wel dat een lawaaimakende motor lastig is... maar als je er niks kan aan doen....
(binnen starten is precies geen optie heb ik het gevoel)

Weet wel...
als je 1x hebt toegegeven, zul je nog meerdere malen moeten toegeven..
(je kent het wel, je geeft een vinger, en ze willen een hand)

Ik zal je is een verhaaltje vertellen..

We wonen nu al meer als 10 jaar in dit huis, in een doodlopende straat, met 20 3-gevelhuisjes en villa-tjes...
Iedereen kent elkaar en zegt goeiedag..
aantal jaar geleden kwam er een nieuwe gezin inwonen, jong koppel met een kleine baby..
ik en mn broertjes crossten toen nog rond op een Yamaha PW50 crossertje(gemaakt voor in de tuin te rijden),
(was enige motorisch aangedreven 2wieler die we toen hadden)
en aan het einde van de straat was er een veld..waar we in gingen rijden en doen..

Telkens we voor die nieuwe buren hun huis passeerder werden we gestopt.. de dikke mevrouw met de bril ging in het midden van de straat staan, en stopte ons...
"Jij mag hier niet rijden!!"
What the.. ik rij hier al jaren, .. en madam woont hier just is begint al moeilijk te doen..
"Waarom niet ?"
"Mn baby slaapt smiddags"
"Oh, ok ik begrijp dat, ik heb ook 2 kleine zusjes, laat me weten wanneer de baby slaapt, dan rijden we niet.."
"ok"

Een aantal dagen komt de politie bij ons.. teveel lawaai..
nu wil het geluk dat de wijkagent een goede vriend is van ons...
Mn moeder wou weten wie er gebelt had...
Hij mocht het niet zeggen....maar onrechtstreeks heeft hij toegegeven dat het de dikke met de bril was...

"Ah zo zit dat....".. <<let the game begin>>

Effe vrienden gebeld die boomcar hadden, en met 3 autos voor hun deur gaan staan..
muziek vollenbak
en deden alsof we aan onze versterkers aan het prutsen waren
(ze wonen dus aan het einde van onze doodlopende straat..., daar kan je dus lekker parkeren)
Op mn Civic steekt ook een kawasaki GPX750-uitlaat op, die ik gekregen heb van mn nonkel,...dus effe maar gas gegeven... lekker geluid :z

Bon dikke madam kwam buiten , we negeerden haar gewoon...
5 minuten later naar huis gegaan..
Om hetzelfde nogis te doen, een uurtje later...

We hebben de PW50 paar maar verkocht.. want "the war" was on...

Een half jaar later...
Papie heeft een CBR600 gekocht (BOS demper)
En 2 broertjes RS50 -TZR50 , en ikke RS125.. allemaal mooi verzekerd en papieren en rijbewijs.. kunnen we daar lekker staan waar we willen...
ja voor het huis van de buren...

Sindsdien, durven ze niet meer te zagen..en knikken ze zelfs goeiedag,...
zo van..."alles vergeten??" :+

NO problem hoor, als we elkaar maar verstaan...

MAar eum, om het kort te maken:
Als je 1x toegeeft, zul je altijd moeten toegeven
-->Een compromis is de beste oplossing.. misschien is praten met de buren..


want beter een goede buur dichtbij, dan een vriend verweg.. :+
 
Nou......een 6000 toeren blerende kawa lijkt mij ook niet lekker elke ochtend onder je raam... en voor de fiets is het ook niet echt lekker.... zit er ook nog een open demper onder? Hebben je buren toch een punt... als je een open demper hebt kun je altijd overwegen deze gewoon te vervangen... Lijkt me dat je ook niet echt blij bent als je nieuwe buren krijgt en die vent is bakker en heeft een HD, en gaat elke ochtend na een paar minuten warmdraaien om 3 uur naar z'n werk...
En ik heb geloof ik wel eens gelezen dat je tijdens het starten, de choke langzaam open moet zetten tot ie pakt en dat ie dan gewoon 1500-2000 toeren loopt? Kawa experts zullen je vast kunnen helpen....trouwens.... warmdraaien is ook niet goed voor je motor, starten, hooguit halve minuut wakker laten worden en gewoon wegrijden terwijl je de choke terugregelt.
 
als iemand een tecnische oplossing voor het probleem ,graag want mijn blokje vind 6000 toeren op een koude maag ook niet lekker denk ik
Zoals ik zei: rustig wegrijden. Mijn Yamaha Div600 klimt op de choke naar zo'n 4000 toeren. Ga ik de buren dus niet mee lastig vallen, want zij kunnen daar ook niets aan doen.
 
2 Minuten je motor op de choke "warm laten draaien" vlak onder het raam van je buren dan ben je in mijn ogen gewoon een lulhannes! B| Ik leef met je buren mee en hoop dat je niet bij mij in de straat komt wonen maar die kans acht ik toch al erg klein, gelukkig.
 
kunnen we niet een x bij je op de koffie komen.
dan laat je de buurtjes ff een heel mooi muziekie horen })

misschien leuk als je gaat verhuizen nog ff gedag zeggen

05.00
mooie tijd ;)
 
sta jij 2 minuten op je choke te blèren voor je vertrekt?

dan mag je blij zijn dat ik je buur niet ben...

:^
full


Fuck, ik ben ut met GuZ eens :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan