Burgma 400 variodeksel

Fokker

MF'er
16 sep 2009
202
6
Wie heeft er ervaring mee of kan me helpen.... ik krijg n.l. van mijn Burgman 400 van 2008 het variodeksel er niet af (moet rolletjes vervangen), alle 12 korte en lange boutjes gedemonteerd, luchtfilter er af enz. maar het deksel is van alum. en zit ook tegen een alum. achter behuizing dus ik denk dat de boel is geanodiseerd (als dat het juiste woord is), heb met rubberhamer voorzichtig rondom getikt maar hij komt niet los. het naad op naad en je kan met geweld om de zoveel cm een schroevendraaier zetten en dan wrikken maar daarmee beschadig ik het deksel behoorlijk.
Weet iemand nog een handigheid om het klusje te klaren ?
 
stel je vraag eens op het belgisch burman forum
www.burgman.be

Wtf :X

Jij verwijst iedere Burgmanner op dit forum naar een ander forum. Is dat Belgische forum soms van jou, of ben je aandeelhouder...?

Gelukkig heeft TS al meer dan 10 topics geopend over de Burgman 400, dus inmiddels zou hij de weg wel moeten weten naar hét Burgman 400 topic.
 
Laatst bewerkt:
reageer je maar lekker af zou ik zeggen
het is volgens mij de eerste keer dat ik iemand op het Belgisch burgman forum wijs
zelf kijk ik hier op dit forum regelmatig wat er bij de burgman 400 bij komt en hoe snel erop gereageerd wordt
en dat is diep triest
vandaar naar het BF
en nee het BF is niet van mij
ik mag daar te gast zijn op een nette manier
 
.... zelf kijk ik hier op dit forum regelmatig wat er bij de burgman 400 bij komt en hoe snel erop gereageerd wordt
en dat is diep triest ....

En aan wie ligt dat ?

Andere topics zijn heel gezellig en die lees ik met plezier.

Een leuk forum maak je met elkaar, dat is net als in het echte leven. Mensen vragen hulp én helpen anderen.

Maar sommigen kennen alleen éénrichtingverkeer, ze vragen alleen maar en willen blijkbaar geen anderen helpen. Enkele doen dat door telkens een nieuw topic te openen en zijn dan ook nog beledigd als je hen wijst op een verzameltopic dat daarvoor bedoeld is. Tja....
 
En aan wie ligt dat ?

Andere topics zijn heel gezellig en die lees ik met plezier.

Een leuk forum maak je met elkaar, dat is net als in het echte leven. Mensen vragen hulp én helpen anderen.

Maar sommigen kennen alleen éénrichtingverkeer, ze vragen alleen maar en willen blijkbaar geen anderen helpen. Enkele doen dat door telkens een nieuw topic te openen en zijn dan ook nog beledigd als je hen wijst op een verzameltopic dat daarvoor bedoeld is. Tja....
de veel vrager is misschien wel een onervaren motor rijder
Die gebruikt het forum om eerst ervaring op te doen
Andere helpen komt dan op een ander tijdstip vanzelf
 
De deksel zit tevens vast aan het lager. Op die plek kun je er een bout in draaien om het deksel los te krijgen. Heb de eerste keer ook lopen vechten met dat ding. Toen ik er achter kwam dat dat gat gemaakt was om een bout in te draaien waren we snel klaar :-)

Online even zoeken naar het maintenance manual van de k8 daar staat het ook in.

Succes
 
Derk400, bedankt voor de tip, klopt helemaal en probleem dus opgelost, eens moet de eerste keer zijn, toch ? En die andere reacties, mensen, mensen blijf bij het onderwerp en gebruik dit forum niet als discussie waar het onderwerp niets mee te maken heeft !
 
Terug
Bovenaan Onderaan