Ik heb onlangs een Suzuki Burgman 200 uit 2013 gekocht met 25.000 km. Bij aankoop vermoedde ik dat er een probleem was met de vario transmissie want rond de 90 kmh liep de scooter tegen de toeren begrenzing aan. Ik heb nieuwe vario rollen en een riem gekocht. De rollen heb niet vervangen deze waren nog mooi rond en het origineel gewicht (21,3 gram gewogen).
De oude riem was wel nodig aan vervanging toe. Met de nieuwe riem loopt hij nu bij 110 kmh weer de toeren begrenzing in. Hij zou ongeveer 140 op de teller moeten kunnen halen.
Op de nieuwe riem van Bando staat geen pijl met draairichting dus heb ik hem zo gemonteerd dat de tekst op de riem rechtop leesbaar is.
Kan het zijn dat de moeren van de koppeling of voorste vario schijven niet vast genoeg staat?
De vario schijf ziet er wel wat versleten uit kan dit nog invloed hebben?
Ik heb nog niet eerder aan een vario gewerkt dus wellicht zie ik iets over het hoofd.
De oude riem was wel nodig aan vervanging toe. Met de nieuwe riem loopt hij nu bij 110 kmh weer de toeren begrenzing in. Hij zou ongeveer 140 op de teller moeten kunnen halen.
Op de nieuwe riem van Bando staat geen pijl met draairichting dus heb ik hem zo gemonteerd dat de tekst op de riem rechtop leesbaar is.
Kan het zijn dat de moeren van de koppeling of voorste vario schijven niet vast genoeg staat?
De vario schijf ziet er wel wat versleten uit kan dit nog invloed hebben?
Ik heb nog niet eerder aan een vario gewerkt dus wellicht zie ik iets over het hoofd.
Bijlagen
Laatst bewerkt: