Burgman 200

Scootfan,

Mijn Burgie met 3600km op de teller loopt ook voor de wind 130 op de teller, maar tegen de wind loopt hij 120.

Dit doet hij constant, dus vermogen (19pk) genoeg.
Hij zakt qua snelheid niet in, maar loopt dan ook niet verder op!

Helemaal goed toch voor 200cc!

Wel ff de inrij olie laten verversen,800 km word wel wat!!

greetz John..
 
He Storkie,

misschien is het toch wel een stukje ongeduld of wishfull thinking. misschien wil ik toch te snel die topsnelheid bereiken terwijl ik uit het oog verlies dat de burgie onder bepaalde weeromstandigheden als gevolg van die 19 pk en "nog maar 800 km op de teller" niet sneller kan gaan dan de 120. zoals al eerder in deze topic is gezegd geduld, geduld.......
Maar desondanks heb ik nog veel plezier ervan. het rijdt zo relaxed en eigenlijk nodigt het ook niet uit om 120 km te rijden. zoals het de afgelopen keren ging met rijden vindt ik de 110 een comfortabele snelheid. wellicht dat zo'n verhoogde windscherm naast een betere rijcomfort ook de snelheid beter beinvloed? Jij hebt toch zo'n verhoogde windscherm??

Groet Scootfan
 
Goedemorgen,
Heerlijk een zoon van bijna 12 maanden jong,zorgt ervoor dat ik om 0724 al op het MF zit!!

Scootfan,
Heb je de olie al een keer laten verversen?

Dit wil ik je wel adviseren omdat de inrij olie alle metalen deeltjes bevat, die door de eerste km vrij komen en zich in de olie verzamelen.
Uiteraard zal het olie filter ook vervangen moeten worden.

Daarna kun je gewoon gaan rijden zoals je wilt, zonder dat je rekening met het inrijden van de Burg hoeft te houden!
De volle 19 pk benutten!!!

IK heb geen verhoogd scherm,ik ben 1.72 groot prima lengte voor het standaard scherm.
Geen wind geruis, nu rij ik met oor doppen in of met mp3 speler aan dus daar sowieso geen last!

Rij je btw nu ook door met de Burg?

Greetz John.
 
He Storkie,

aan deze kant van de beeldscherm ook hoor, maar dan niet door 1 maar 2 van die kids die al op en top wakker zijn en zeker vandaag met het (overkill aan) Sinterklaas gebeuren!!! In mijn tijd....... Nehhh!!!
De olie is nog niet ververst want ik begreep van mjn dealer dat het pas na de 1000 km onderhoud gedaan moet worden. (volgend week of zo). tevens laat ik er ook een alarm en rugsteun opzetten; achteraf niet verwacht dat ik de burgman erg mooi zou vinden. ik heb ook een gps waarvan ik de ram montagesteun deels heb ontvangen. als ik hem goed ingereden heb, langere tochten ondernemen met de Burgie. en ja, ik rij nu ook door met DE Burg; juist nu zijn de weersomstandigheden dusdanig om te ervaren wat de grenzen zijn met de Burgman.
De reden voor de aanschaf van deze Burgman is woonwerk en dus in principe doorrijden.

Groet Scootfan
 
He Storkie,

heb jij de iets aan de configuratie van je Burgman veranderd? (ivm vermogentoename of andere doeleinden)?
 
Goedemorgen,

Nope scootfan ik heb (nog)niets veranderd, ga ik ook niet doen ivm de garantie!

Wel heb ik een Laser 4-pro uitlaat systeem besteld, hier moet ik tot April 2009 op wachtten.

Maar dit is alleen voor het geluid, niet voor eventueel vermogen winst.

Ik heb BMW winterhandschoenen, en een goed pak voor de kou dus daar ook geen veranderingen voor nodig op de Burgie, en mijn afstand naar het werk is maar 24 km heen en uiteraard 24 km retour.

Wat ik straks in April ga doen is de Burgie met het nieuwe uitlaatsysteem op de vermogens bank bij Mad racing, gewoon ff voor de gein.

Jij bent btw de Burg al aardig aan het pimppen lees ik, helemaal naar je eigen wensen maken, er is toch(bijna) niets leukers!

Greetz John..
 
Hallo Foo,

Na m'n eerste minimotorscooter (VivaCity 100) heb sinds oktober een Burgie 200.
Een wereld van verschil, ik zit nu op een vliegend tapijt vergeleken met de voorganger, loopt een heel stuk rustiger en bijna zonder trillingen. Die bagagekuip is fantastisch; tas, slot, helm, regenpak, reparatiebusje, het past er allemaal makkelijk in. Ook een stuk zuiniger zo'n 4-takt (1:27 zonder moeite), de 2-takt VivaCity haalde maar net de 1:18 + de nodige stookolie
Al weer ruim 2000 km weggereden met v.n.l. forensenverkeer. Goed beschermd achter de kuip met vario-ruit.
Al met een heerlijk machientje voor niet te veel geld.

8-) Yskonijn
 
Mooi machientje toch, zo'n Burgman 200

full
 
Inderdaad, een ferm machien zeggen ze bij ons. Prachtig steuntje voor de bijzitter. Is dit speciaal of de standaard steun voor de burg 200?
 
Hallo Dromert :z ,

Het steuntje is inderdaad niet standaard, maar wel een originele accecoire voor de Burgman 200. Prettig ding als je iemand meeneemt.
Maar het zat er al op toen ik hem kocht met net 1000 Km op de klok. Zelf heb ik alleen het varioscherm erop laten zetten en dat bevalt prima, en het staat ook nog eens mooi in deze donkere tint 8-) .

full
Groeten van het "Yskonijn" (Koud hè)
 
Hallo Foo,

Na m'n eerste minimotorscooter (VivaCity 100) heb sinds oktober een Burgie 200.
Een wereld van verschil, ik zit nu op een vliegend tapijt vergeleken met de voorganger, loopt een heel stuk rustiger en bijna zonder trillingen. Die bagagekuip is fantastisch; tas, slot, helm, regenpak, reparatiebusje, het past er allemaal makkelijk in. Ook een stuk zuiniger zo'n 4-takt (1:27 zonder moeite), de 2-takt VivaCity haalde maar net de 1:18 + de nodige stookolie
Al weer ruim 2000 km weggereden met v.n.l. forensenverkeer. Goed beschermd achter de kuip met vario-ruit.
Al met een heerlijk machientje voor niet te veel geld.

8-) Yskonijn

Hallo Yskonijn,
Mijn Burgman 200 heb ik pas ingeruild voor een nieuwe Burgman 400.
Je kunt 1:30 halen (ook zonder moeite).
Foo :W
 
Vraagje over die Burgman 200: heeft deze nu de keyless startfunctie? Ik heb dat ergens op één of andere scootersite gezien. Wel tof overigens die 1:30. Ik moet mijn verbruik nog meten, ik hoop minimaal in de buurt van de 1:25 te gaan komen met de Burgman 400.
 
1:30 als gemiddeld totaal gebruik lijkt me voor een Burgman 400 alleen haalbaar in de meest ideale omstandigheden (elke dag lange stukken 80 km/u). 1:25 tot 1:26 zou wel moeten kunnen lukken. Op het Duitse forum maakte iemand melding van een gemiddeld verbruik van minder dan 1:30, maar dat lijkt uitzonderlijk. Op dit moment (koud winters weer) haal ik met moeite 1:23,5.

@Foo: bedoel je die 1:30 voor de Burgman 200?
 
Vraagje over die Burgman 200: heeft deze nu de keyless startfunctie? Ik heb dat ergens op één of andere scootersite gezien. Wel tof overigens die 1:30. Ik moet mijn verbruik nog meten, ik hoop minimaal in de buurt van de 1:25 te gaan komen met de Burgman 400.

Nee hoor, gewoon sleutel in het slot omdraaien en op de startknop drukken en het blokje begint te snorren. Via hetzelfde slot gaat overigens wel de kofferbak open, best handig.

Groetjes van

full


Het "Yskonijn" (Koud hè)
 
Ik zweer het, ik heb het dus ergens op internet gezien, en ik kan het dus niet meer terugvinden. Volgens mij was het echt een Burgman 200. Dit wordt mijn 'quest' voor 2009. Rarara waar is de scooter met de keyless startfunctie gebleven?
 
Dames en heren,

Nog even voor de duidelijkheid. Ik heb hier een buitenkansje voor toekomstige burgman rijders.
Burgman 200 bj2007 zilvergrijs

En zoals te zien zakt de prijs. Het is dan ook maar een vraagprijs ;)
Ten einde raad zal hij bij een dealer terecht komen waar de prijs een stuk hoger zal uitvallen.
Ik bedoel dus wanneer de dealer hem zal verkopen.
 
Laatst bewerkt:
1:30 als gemiddeld totaal gebruik lijkt me voor een Burgman 400 alleen haalbaar in de meest ideale omstandigheden (elke dag lange stukken 80 km/u). 1:25 tot 1:26 zou wel moeten kunnen lukken. Op het Duitse forum maakte iemand melding van een gemiddeld verbruik van minder dan 1:30, maar dat lijkt uitzonderlijk. Op dit moment (koud winters weer) haal ik met moeite 1:23,5.

@Foo: bedoel je die 1:30 voor de Burgman 200?

Hallo,
De Burgman 200 haalt makkelijk 1:30 (kan nog zuiniger ...).
Mijn nieuwe Burgman 400 loopt 1:26.
Dit is gemiddeld natuurlijk.
Groetjes.
 
Hallo Foo,

Succes met je Burg 400, vond je de 200 toch te licht? Maakt het veel verschil qua ruimte, snelheid, netto tijdwinst?
Op het traject waar ik rij kom ik regelmatig dezelfde snelle moto's tegen die flink doorblazen, maar de meesten zie ik bij het eindpunt weer terug bij de stoplichten.
Voorlopig ben ik nog erg tevreden :] met m'n 200

Groeten van
full

het Yskonijn (Koud hè)
 
Hallo Foo,

Succes met je Burg 400, vond je de 200 toch te licht? Maakt het veel verschil qua ruimte, snelheid, netto tijdwinst?
Op het traject waar ik rij kom ik regelmatig dezelfde snelle moto's tegen die flink doorblazen, maar de meesten zie ik bij het eindpunt weer terug bij de stoplichten.
Voorlopig ben ik nog erg tevreden :] met m'n 200

Groeten van
[afbeelding]
het Yskonijn (Koud hè)

Hallo,
De 200 is een geweldige scooter, maar aangezien ik aanzienlijk meer kilometers ben gaan rijden (dankzij de 200!) heb ik toch gekozen voor de 400.
Qua snelheid scheelt woon/werkverkeer helemaal niets, maar als ik ga toeren is de 400 net iets comfortabeler; meer niet.
Groetjes.
 
He Yskonijn,
veel plezier met je burgman!! heb precies hetzelfde ook, ook met rugsteun en een alarm ingebouwd. ik overweeg op den duur ook hetzelfdewindscreen te kopen. wat is de top van jou burgman. ik heb de mijne ook sinds november 2008 en mijn top ligt momenteel nog op de 120. was ik enigzins verbaasd over omdat ik dacht dat de burgman een hogere top zou hebben. (135-140). op zich ook tevreden over de burgman wegens praktische mogelijkheden en zuinigheid.

gr scootfan
 
Hey Scootfan,

Vaak worden de waardes van snelheid en zuinigheid nogal eens te gunstig voorgesteld.
Mijn burgman 200 rijd zonder problemen 120/uur en windje mee 130+. Van een 200cc moet je ook niet heel veel meer verwachten, tenzij je een wegracertje gaat bouwen. Maar dan is het weer geen comfortabel Scooter.
Meestal rij ik op de snelweg zo'n 100 -110 km/u, Dan rijdt ie gewoon het lekkerst :] en voor inhalen e.d. heb je dan toch nog iets over.
Qua verbruik heb ik eenmaal 1:30,7 gereden, maar gemiddeld over 2020 km was het 1:27,5
Traject van 20km is ongeveer 1/3 snelweg en de rest stadsverkeer. Gemeten over de laatste 3 maanden. Ben benieuwd naar jouw en andere ervaringen.
Scherm is origineel Suzuki Burgman Varioscherm. De donker getinte versie vond ik erg mooi staan bij z'n zwarte pak 8-) .
Nog een paar foto'tjes van 't geheel
full

Burgman 200 Front-view
full

Burgman 200 Top-view

Groeten :W van
full

Het Yskonijn (Koud hè)
 
hallo mede Burgman rijders,

Vanaf morgen behoor ook ik tot de club van Burgmanrijders. Ik ben dan ook behoorlijk zenuwachtig, want het is al enige tijd geleden dat ik uberhaubt op een motor heb gezeten. Het is een zilvergrijze AN200 geworden en ben reuze benieuwt hoe het besturen van deze machine in z'n werking gaat
Als iemand zich geroepen voelt om mij tips te geven over wat dan ook met de 200 te maken heeft, schroom niet. Alles is welkom want ik maar een beginner.

groeten
 
Als iemand zich geroepen voelt om mij tips te geven over wat dan ook met de 200 te maken heeft, schroom niet. Alles is welkom want ik maar een beginner.

Tip nr.1: Geniet van het gemak (niet schakelen)
Tip nr.2: Geniet van de bergruimte onder het zadel (geen rugzak meer nodig)
Tip nr.3: Geniet van de comfortabele zit (geen tank meer tussen je benen)
Tip nr.4: Geniet van de wendbaarheid (laag zwaartepunt, kleine wielen)
Tip nr.5: Geniet van het afrekenen bij de pomp (1 op 30 is haalbaar)

Meer tips heb je volgens mij niet nodig...
 
Terug
Bovenaan Onderaan