Burgman 400 2015 hoog rpm

michael007

MF'er
9 jun 2009
134
0
oud-vossemeer
Zo'n 2 weken geleden een mooie Burgman AN400A uit 2015 gekocht met ruim 45.000 km op de klok. Optisch lijkt hij nagenoeg nieuw.

Veel onderhoudshistorie erbij gelukkig. Laatste onderhoud is in 2018 gedaan, en sindsdien nog geen 1000km erbij gekomen op de teller.
Nu vind ik het toerenverloop niet echt lekker. Reed hiervoor een GP800, en daarvoor een Nexus 500. Hiermee kan ik ze natuurlijk niet vergelijken.

Optrekken gaat redelijk, maar bij de 60/70 voel je hem pas echt goed doortrekken. En bij de 130 op de klok zit ik al in het rode gebied, ruim 9000rpm dus. Bij de laatste beurt in 2018 (44542 km) kan ik op de factuur niks vinden van rollen of snaar of iets. Bij de beurt daarvoor ( 24400km) zijn wel de rollen de snaar vernieuwd.
De brandstofmeter vind ik ook erg snel zakken. Is afgeleverd met een volle tank. Meter helemaal bovenin. En na ongeveer 160km staat de wijzer tegen het rode vlakje aan.

Weet iemand misschien wat dit kan zijn? Of dat het misschien wel zo hoort bij deze motorscooter.
 
Laatst bewerkt:
Wat de rollen en de snaar betreft: check in de gebruikershandleiding wat de vervangtermijn is. Mogelijk zijn ze aan vervanging toe.
Wat het verbruik betreft: tank hem opnieuw vol en kijk hoeveel je hebt moeten bijvullen. Een Burgman 400 blijkt toch wel een slok te lusten. 1 op 20-25, zoiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan