Burgman 400 dubbele koplamp

Ik ben zeer benieuwd! Het kan toch eigenlijk alleen met warme/koude luchtoevoer te maken hebben. Om onderdruk achter de ruit te verminderen zijn andere systemen bedacht met kleppen of spoilers. Daar lijkt me zo'n rooster te klein voor.
 
Onlangs nog in Milaan geweest. Het was er slecht weer, zo een beetje zoals het weer hier vandaag. Heel de dag regen, met moeite 10°.
Zoals altijd reed het in Milaan vol met scooters en het viel me op hoeveel er met zo een beenkleed rondreden. Ik zal niet zeggen allemaal, maar echt veel.
Misschien inderdaad dat die "verwarming" dan wel effect heeft.
 
Onlangs nog in Milaan geweest. Het was er slecht weer, zo een beetje zoals het weer hier vandaag. Heel de dag regen, met moeite 10°.
Zoals altijd reed het in Milaan vol met scooters en het viel me op hoeveel er met zo een beenkleed rondreden. Ik zal niet zeggen allemaal, maar echt veel.
Misschien inderdaad dat die "verwarming" dan wel effect heeft.
Hier in Amsterdam zie je ze ook veel,.. Ze worden hier ook wel 'gay-kleed' genoemd 🤣
Het effect is net zo simpel als effectief. Geen wind onder het kleed en droog tot op het kruis. Bij veel iets zwaardere scooters (zoals de BV of MP3 oud) zit aan de buitenrand van de voorkap een luchtuitlaat. Deze komt vanaf de motorkoeling en blaast dus warme lucht. Of wel, dat verwarmd onder je kleed... Warme balletjes dus!
Ik vind het zelf niet lekker rijden en hou misschien ook wel een beetje van de elementen, maar het werkt wel.. Erg goed zelfs. Alleen op de snelweg zo boven 100/110 wordt het een dingetje.
 
Laatst bewerkt:
Hier in Amsterdam zie je ze ook veel,.. Ze worden hier ook wel 'gay-kleed' genoemd 🤣
Het effect is net zo simpel als effectief. Geen wind onder het kleed en droog tot op het kruis. Bij veel iets zwaardere scooters (zoals de BV of MP3 oud) zit aan de buitenrand van de voorkap een luchtuitlaat. Deze komt vanaf de motorkoeling en blaast dus warme lucht. Of wel, dat verwarmd onder je kleed... Warme balletjes dus!
Ik vind het zelf niet lekker rijden en hou misschien ook wel een beetje van de elementen, maar het werkt wel.. Erg goed zelfs. Alleen op de snelweg zo boven 100/110 wordt het een dingetje.
Dat klopt. De Beverly heeft inderdaad aan die buitenrand een luchtuitlaat.
Ik ga mij niet aan zo een beenkleed begeven, ik ben tenslotte maar een droog weer rijder, maar ik kan me voorstellen dat het voor mensen die het hele jaar rond hun scooter gebruiken wel interessant kan zijn.
 
Het wordt vaak, behalve voor meer licht, ook voor het uiterlijk gedaan. Symmetrisch is mooier. Helaas is het in een aantal landen verboden om twee lampen gelijk aan te hebben op de motor (auto veraf of motor dichtbij?). Vandaar dat fabrikanten dit bedacht hebben.
Dat van dat verbod van die 2 lichten, geldt dat ook voor NL en BE?
Als ik afga op wat ik hier in BE aan motorfietsen zie rondrijden zou ik denken van niet.
 
Dag allemaal,

Ik ben Dennis en nieuw hier, heb sinds 2 weken een burgman 400 zie foto.

groet Dennis
Hallo Dennis!

Mooi zeg! Hoe bevalt de Burgman 400 je tot op heden?

Heb bij m'n Aprilia SR 300 (zelfde model)
Leuk om te weten, waarom heb je (buiten de looks want is is wel heel mooi) voor Aprilia gekozen boven Suzuki?

Dat van dat verbod van die 2 lichten, geldt dat ook voor NL en BE?
Als ik afga op wat ik hier in BE aan motorfietsen zie rondrijden zou ik denken van niet.
Nooit van gehoord voor BE... En inderdaad er rijdt heel wat met dubbele koplampen rond...
Dat wordt denk ik opvragen indien je het zeker wil weten... Voorlopig voor mij niet van toepassing maar dubbele koplamp vind ik zelf mooier (en reserve, indien er onderweg eentje sneuvelt heb je tenminste nog licht)...
 
Terug
Bovenaan Onderaan