Burgman 400 gekocht !

herbertuz

MF'er
11 okt 2007
48
1
jjjaaaaahhh ik ben de eigenaar van een burgman 400. Wat een fijn apparaat.
Afgestapt van een Honda NTV en nu dus de Burgman.

Heerlijke woon/werk fiets.

Wel 1 puntje van kritiek, nl olie lekkage. Hij druppelt af en toe op de tegels -O-
Lijkt me niet echt de bedoeling . motor is uit 2008 en heeft pas 7800km gelopen.
Ga er mee terug naar Motoport Wateringen om dit te laten verhelpen.
 
ah, mooi, gefeliciteerd. :Y

Ik zag zo'n 400 ook wel zitten maar die maakt de draai niet naar mijn garagebox.
 
druppels olie na 1 dag in bezit. Wel een beetje K.U.T. voor een zogenaamde Quality occasion van Motoport!
full
 
hadden ze zeker niet gezien die druppels olie op de vloerbedekking van motoport wateringen.
 
Tja , mooie verhalen van " We lopen hem helemaal na op wel 70 punten" en indien nodig repareren en vervangen we het. Yeah right!!! Deze lekkage is overduidelijk en toch leveren ze hem af. Beetje jammer wel.

Maar ik hoop dat dit het enige manko is en dat we veel km's gaan maken. :]
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met deze scooter ! Hoop dat scooterrijden je bevalt.


En wat die olie betreft, laat de dealer het gewoon oplossen.
 
Lekkage zal wel niet zo spannend zijn. Misschien teveel transmissieolie (hebben ze ook een keer gedaan bij mijn Leonardo 125cc. Beetje vervelend maar ze hebben het wel gelijk opgelost). Of misschien de olieplug niet goed vast, ringetje vergeten of ringetje stuk.

Zoals al gezegd: laat de dealer het oplossen.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
 
Gefeliciteerd!!! Ik zag er vandaag nog een staan ergens. Mooi ding! Maar wel omvangrijk. Waar stal je je fiets?
 
klapperen?

motor staat in de tuin onder een hoes. Past niet meer in de schuur helaas.
 
Gefeliciteerd met de aanschaf, puik ding.

Mijn scooters staan ook altijd buiten onder een hoes. Het waait onder de hoes door, scooter blijft keurig droog.

Veel plezier ermee!

Mish
 
Jaren geleden voor m'n scootertijdperk ook een NTV 650 gehad,vond ik een van de fijnste schakelfietsen.
Ik was afgelopen donderdag nog bij MP Wateringen ,volgens mij stond de scoot toen nog in de showroom,mooi ding,veel plezier ermee.
 
Jaren geleden voor m'n scootertijdperk ook een NTV 650 gehad,vond ik een van de fijnste schakelfietsen.
Ik was afgelopen donderdag nog bij MP Wateringen ,volgens mij stond de scoot toen nog in de showroom,mooi ding,veel plezier ermee.


Bedankt,
De NTV/revere is geweldig. Ik heb dan ook getwijfeld tussen de deauville en de burgman. Ik vond de deauville 700 met weinig km's nog te duur en ben voor de burgman gegaan. Gisteren 280 km gereden en maar 11 liter getankt :) 1 op 25 Daar wordt je blij van, zeker met de huidige brandstofprijzen . Misschien ga ik vandaag weer :] :] :]
 
Tja , mooie verhalen van " We lopen hem helemaal na op wel 70 punten" en indien nodig repareren en vervangen we het. Yeah right!!! Deze lekkage is overduidelijk en toch leveren ze hem af. Beetje jammer wel.

Maar ik hoop dat dit het enige manko is en dat we veel km's gaan maken. :]


En daar betaal je dan ook nog eens 300euro rijklaarmaakkosten voor.
 
Gefeliciteerd met je aankoop.

Jammer van de olie idd,kun je zien waar het vandaan komt?
Hopelijk een ''herbruikt'' ringetje van de aftap,dan is het zo verholpen.

Ik heb er nog nooit op gereden,maar voglens mij rijd en zit het als een koning :)
Super veel plezier met je nieuwe aankoop !
 
:N Sorry dat ik het zeg maar ik vind rijklaar maak kosten zowieso belachelijk.
Je mag toch verwachten dat als je bij een motorzaak iets koopt dat het gewoon in de prijs verwerkt is om de scooter/motor rijklaar af te leveren!
Ik betaal het i.i.g niet . :N Maar ...het is zeker een mooie fiets hoor .
Als ik het kon betalen ging ik er ook voor..

Veel plezier en genot met deze burg..
 
Laatst bewerkt:
Heel veel veilige en plezierige kilometer op jou Burgman!!

Wel een beetje vervelend dat jouw blije gevoel een beetje getemperd werd door wat olie druppeltjes. Maar daar nou maar niet al te veel zorgen om, de dealer zal het wel oplossen (als je garantie hebt?) Misschien valt het allemaal ook wel reuze mee.

De 24e rijden wij een leuke rit door de Duin en Bollenstreek. Een leuke gelegenheid om jouw BigScoot eens lekker een dagje de teugels te geven.

Groet Guido.
 
Heel veel veilige en plezierige kilometer op jou Burgman!!

Wel een beetje vervelend dat jouw blije gevoel een beetje getemperd werd door wat olie druppeltjes. Maar daar nou maar niet al te veel zorgen om, de dealer zal het wel oplossen (als je garantie hebt?) Misschien valt het allemaal ook wel reuze mee.

De 24e rijden wij een leuke rit door de Duin en Bollenstreek. Een leuke gelegenheid om jouw BigScoot eens lekker een dagje de teugels te geven.

Groet Guido.


Dank je.

Leuke site hoor. ik hou het in de gaten.
 
Had hetzelfde na een onderderhoudsbeurt bij een dealer, kwam er later zelf achter dat ze geen "crush washer" hadden gebruikt maar een gewoon plat ringetje bij de "oil drain plug".
Nadat ik zelf een onderhoudsbeurt had gegeven had ik geen last meer van olie druppels.

Sumpwasher1.jpg
 
Had hetzelfde na een onderderhoudsbeurt bij een dealer, kwam er later zelf achter dat ze geen "crush washer" hadden gebruikt maar een gewoon plat ringetje bij de "oil drain plug".
Nadat ik zelf een onderhoudsbeurt had gegeven had ik geen last meer van olie druppels.

[afbeelding]

aha, dat zou wel eens het geval kunnen zijn. Bedankt voor de info.

Morgen zal ik langs Motoport rijden om het na te laten kijken.

Vanochtend de handvatverwarming aan. Wat een verademing :}
 
Gefeliciteerd met de aankoop. Ik twijfel nog tussen een 400 en 650. Ik ben toch een beetje bang voor het geluid van de 400. Hoe is jullie ervaring daarmee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan