Burgman 400 gekocht !

Gefeliciteerd met de aankoop. Ik twijfel nog tussen een 400 en 650. Ik ben toch een beetje bang voor het geluid van de 400. Hoe is jullie ervaring daarmee?


Dank je.
Bedoel je het motorgeluid of windgeluid veroorzaakt door het standaard windscherm?
 
De BM 400 rijdt heerlijk. In zijn klasse is 'ie het wendbaarst en accellereert het snelst. Maar vanwege het 'natte scheten geluid dat bij hogere toeren overgaat in geratel' van de BM, heb ik uiteindelijk een SW 400 gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Mijn keuze voor de Burgman 400 was gebasseerd op verbruik, bagageruimte, comfort en onderhoudskosten (of de onderhoudsbeurten zoveel mogelijk zelf uit te voeren zijn). In die volgorde.
 
En waar lag het nou aan, die oliedruppels?
Mijn keuze voor de BM was; ik vind het de mooiste, meest luxueuze en praktische 400cc ms :)
full
 
Gefeliciteerd met de aankoop. Ik twijfel nog tussen een 400 en 650. Ik ben toch een beetje bang voor het geluid van de 400. Hoe is jullie ervaring daarmee?

Ga met beide een proefrit maken en de keus is snel gemaakt. Ik heb op de 400 gereden en vond het niets t.o.v. de Scarabeo 300 van mijn vrouw. Later op een 650 gereden en dat beviel prima.

Gr. Arno
 
Dan ben ik misschien de enige, maar het geluidje van de 400 vind ik wel ok. Op de snelweg geeft het lekker van die natte klappen. Maar goed, ieder zijn ding :)

Een vergelijking tussen de 400 en 650 is eigenlijk zeer eenvoudig. Het zijn namelijk totaal verschillende fietsen, afhankelijk van je budget en je doel kan je een goede keuze maken. :]

Mish
 
Laatst bewerkt:
... een vergelijkende proefrit tussen een Yamaha Majesty 400 en een TMax liet niet veel heel van die 400 cc 1-cylinder, hoor !
Dát wil ik wel eens proberen... :P

Origineel is die Majesty inderdaad niet snel; met een andere vario en aangepaste koppeling verandert dat behoorlijk... :)
 
Laatst bewerkt:
Gisteren is de burgman bij Motoport terug geweest en de oliekkage is verholpen. Het was niet de aftapplug maar iets anders. Ze hebben iets aangedraaid bij de carterontlucting.

Ondertussen al bijna 2000 km gereden en ik ben helemaal verkocht aan het scooteren. Ik kreeg een leen motor en na 5 minuten was ik het zat en wilde mijn burgman terug. Al dat geschakel :-)

Wat er wel binnenkort gaat komen is een givi-airflow ruitje ivm de turbulentie op mijn helm.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan