Burgman 400 "hoge" km stand..

W

Wazzup

Guest
Heb even een vraag over de burgman 400, is het verstandig om deze, of een ander gelijkwaardige scooter, te kopen met b.v. 50.000 + km. ?

Ik weet dat het natuurlijk afhankelijk is van onderhoud en dergelijke, maar als dat allemaal aantoonbaar is, is het dan wel of niet verstandig?

Bedankt voor de reactie's
 
Heb even een vraag over de burgman 400, is het verstandig om deze, of een ander gelijkwaardige scooter, te kopen met b.v. 50.000 + km. ?

Ik weet dat het natuurlijk afhankelijk is van onderhoud en dergelijke, maar als dat allemaal aantoonbaar is, is het dan wel of niet verstandig?

Bedankt voor de reactie's

Je geeft zelf het halve antwoord al. Als de scooter verder in orde is EN de prijs is ernaar, waarom niet?

Ligt er ook aan wat je er zelf mee gaat doen, wil je er 30.000km per jaar mee gaan rijden kan je er misschien beter 1 zoeken met minder km.
 
Deze vraag heb ik me ook al vaak gesteld. Hoe lang doe je met een moderne scooter?
Wetende dat je met de huidige wagens toch makkelijk 300000km haalt.

Zo zag ik in een motorzaak een T-max staan uit 2004 met 5600km op de teller voor 4490€. Interessant of niet? Wetende dat je der een jaartje garantie bij krijgt.
 
Laatst bewerkt:
5600km is toch niet veel dan komt net het blok een beetje los, en met die leeftijd zou ik liever voor een 2 jaar oude gaan met 50.000 op de teller ipv van 1 die nog geen 1000km per jaar heeft gereden

en 50.000 moet ook geen probleem zijn voor het blok ik heb er bijna 40.000 opstaan in 1 jaar 7 maanden, schokdempers en wiellagers e.d. kun je beter vervangen dan,
maar hoe oud is die burgman als die 5 jaar is, dan zijn er niet al te lange afstanden mee gereden, als die 2 jaar oud is dan heeft die over het algemeen minder te lijden gehad door dat die minder afkoel periodes gehad heeft
 
Laatst bewerkt:
burgman en tmax dat zijn best wel betrouwbare scooters te noemen vindt ik ..
in geval van een dealer heb je ook zijn garantie erbij dat is ook een zekerheid ..check de dealer ook even over wie het gaat dan weet je al wat ...

met zoveel km's wat geen probleem hoeft te zijn..kan je toch al wat uitsluiten door er op te staan dat de compressie gemeten wordt ..de waarde van die meting , dat zegt al wat over het blok..
en verder goed luisteren naar eventueel gekke geluidjes uit b.v. de vario...de ketting in het blok..dat soort dingen ..
neem iemand mee die op dit soort dingen let voor je eventueel..

note , we hebben voor dit soort zaken al een burgman 400 topic in dit forum, is wat makkelijker misschien ..

gr smokey :W
 
Laatst bewerkt:
Zelf zou ik er niet voor gaan met een dergelijke kmstand.
Het is en blijft natuurlijk een 1 cilinder waarvan ze mij altijd verteld hebben dat ze in vergelijking met een 4 cilinder minder lang meegaan omdat ze mechanisch zwaarder belast worden.
Maar ik ken ook iemand met een Kymco 50cc viertaktje die met dat ding meer dan een ton gedraaid heeft, dus.........
 
Je geeft zelf het halve antwoord al. Als de scooter verder in orde is EN de prijs is ernaar, waarom niet?

Ligt er ook aan wat je er zelf mee gaat doen, wil je er 30.000km per jaar mee gaan rijden kan je er misschien beter 1 zoeken met minder km.

Gaat om woon/werk verkeer, dus zal een paar duizend km. per jaar worden. Ik heb begrepen dat juist de burgman als Tmax gemaakt zijn voor hogere km. standen. Omdat ze zijn ontwikkelt voor dagelijks gebruik. Ik neem een kennis mee die in de motor wereld zit dus die mag er ook even naar kijken. Mede omdat dit dan mijn eerste scooter zal zijn wil ik niet direct een groot bedrag er aan uit geven. Als het dan niet bevalt dan is het niet direct het einde van de wereld.
 
Bij de Motoportfilialen staan talloze motoren met km-standen van 50.000+, en niet altijd voor spotprijsjes. Er staat zelfs een motorscooter met 108.000 km (een Honda SW 600). Moet € 3000 kosten en je krijgt gewoon garantie. Die kan nog jaren mee. Ik weet niet hoeveel het scheelt dat het een twin is. Ik ben ooit begonnen met een autootje met een vergelijkbaar motorblokje (Subaru Mini-Jumbo 700 twin, 27 kW). Die haalde probleemloos 150.000 km. Voorwaarde is natuurlijk goed onderhoud.
 
Op het Amerikaanse burgman forum hebben ze het over 50000 tot 100000 miles (maal 1,6 dus) dan zou 50000km dus geen probleem moeten zijn. Hun noemen de variateur als zwak punt bij zo een 50000 miles (80000km) en die kosten zo een beetje 200 tot 250 euro als ik me niet vergis. Voor de rest schijn normaal onderhoud voldoende te zijn om dergelijke km standen te halen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan