Burgman 400 inhouden

Fokker

MF'er
16 sep 2009
202
6
Mijn Burgman 400 (2008 en 18.000 km) start en loopt stationair perfect, boven ca. 3000 tpm ook geen enkel probleem, trekt prima door en loopt als een zonnetje. Alleen bij wegrijden met weinig gas en op ca. 2500 á 3000 tpm loopt hij rauw en een beetje stoterig. Alsof een 4 cyl. motor op 3 poten loopt, dat gevoel geeft het, is bij koud en warm blok. Heb nu ca. 100 km gereden met Wynss patrol treatment in de hoop dat het wat aanslag e.d. in de carb. zou zijn maar helaas, weinig verbetering, bougie is ook mooi, vonk is ook goed.
Heeft iemand enig idee wat het euvel kan zijn ? Alvast bedankt voor de reacties !
 
Heeft dit ding een carburateur?

Als je een CVT hebt met rolletjes; deze checken en als ze niet perfect rond zijn of slijtsporen hebben > vervangen. Heb je een elektronisch aangestuurde CVT, dan zou ik het inderdaad zoeken in het brandstofsysteem, maar gezien het bouwjaar weet ik niet of ie een carburateur heeft of injectie. Bij een carburateurmotor zou ik de carburateur eraf halen en schoonmaken, bij een injectiemotor begin ik met het signaalverloop van de TPS te meten. Puur op basis van je klacht natuurlijk.

Iets zinnigers kan ik er op afstand niet over zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan