burgman 400 startproblemen

Bompa lawaai

Rookie
10 okt 2009
7
0
Hoi daar ,

ik ben Bompa lawaai en heb zo juist 3 weken geleden een burgman 400 gekocht.
Nu rijd ik er toch 3 a 4 maal per week mee weg , en tot nu toe alles goed .

Nu gisteren wilde ik weer toeren , maar hij starten niet.
Baterij sterk genoeg en bezine ook genoeg, wil zeggen als ik hem wil starten met de elektonische starter wil hij niet door starten.
Zou dit kunnen zijn dat de bougies nat zijn of vuil.
En hoe kan ik deze zelf nazien, eventueel wil ik er zelf een vervangen maar hoe.

Ik heb tevens mijn verkoper gebeld , maar ide doet raar, hij zegt er moeten nieuwe bougies in, ik pas maandag jouw motot komen ophalen, maar ik moet dit weekend nog weg.
wie kan mij helpen AUB, ik woon in Ekeren bij Antwerpen.
Bompa lawaai
 
Ik zou de "kill-switch" (rode knop naast je gashendel) maar eens checken. Bijna iedereen maakt wel een keer mee dat die per ongeluk is omgezet en dan doet hij niets meer. Wist je dat er een al een uitgebreid draadje voor de Burgman bestaat? Daar had je ook vast snel antwoord gekregen.

Hopelijk was dit het. Anders zou je misschien nog wat meer informatie moeten geven: wat doet hij nog wel / niet meer? Krijg je meldingen in je scherm?

Veel plezier met je scoot!
 
Laatst bewerkt:
Hoi stradje,
bedankt al om te reageren,
Relaas: ik steek mijn sleutel in kontact, draai hem naar rechts, houw mijn linker machet in en duw dan op de rode snel start knop.
Je hoord dan dat hij wil starten maar niet opgang starten zodat de motor draaid.
Ik dacht aan een slechte of vuile bougies, maar ik weet niet waar ik die kan vinden.
daarom zocht ik iemand die mij zou helpen.
Ik woon in Ekeren , mocht je iemand kennen die in de buurd woond, graag hulp.
Zou morgen weg moeten met de moto

Met vriendelijke groeten
bompa
Ik zou de "kill-switch" (rode knop naast je gashendel) maar eens checken. Bijna iedereen maakt wel een keer mee dat die per ongeluk is omgezet en dan doet hij niets meer. Wist je dat er een al een uitgebreid draadje voor de Burgman bestaat? Daar had je ook vast snel antwoord gekregen.

Hopelijk was dit het. Anders zou je misschien nog wat meer informatie moeten geven: wat doet hij nog wel / niet meer? Krijg je meldingen in je scherm?

Veel plezier met je scoot!
 
Hopelijk reageert een van de vele Vlaamse vrienden op dit forum.

Hoor je de motor wel ronddraaien, zonder dat die aanslaat? Als je de motor niet meer hoort ronddraaien zou je riem vast kunnen zitten (erg onwaarschijnlijk) of motor zijn vastgelopen (komt eigenlijk nooit voor). Als hij wel ronddraait lijken de bougies inderdaad het meest waarschijnlijk. De bougiekap zou ook kunnen zijn losgetrild en/of beschadigd.

Welk modeljaar Burgman heb je? Als je mij een PB-tje stuurt kan ik je een werkplaatshandboek sturen (model 2003, Engels of modeljaar 2007, Spaans). Daar staat vast in hoe je de bougies kunt controleren.

Hier vind je een fotoreportage voor het 2007 model. Met wat googlen vind je waarschijnlijk ook fotoreportages voor andere modeljaren.
 
Laatst bewerkt:
hoi stradje,

het is een suzuki 400 burgman bouwjaar 2000, ik heb juist nog eens geprobeerd , ja je hoord de motor draaien maar slaagd niet aan.Volgens die foto's van jouw heb je speciale sleutels voor nodig , die heb ik niet .

Ik ga nu stil aan stoppen met het testen anders is de batery te zwak.
doei en alvast bedankt.
Danny alias bompa lawaai
 
Vaak helpt het om een beetje gas te geven als hem start. Is de bougiekabel nogwel goed, want is de afgelopen dagen nogal vochtig. Een beetje WD40 spray doet soms wonderen.

Succes.
 
Hoi,

heb zojuist bij motor winkel geweest om wat raad, deze vertelde mij dat het aan een te zwakke batery kan liggen;
Hij vertelde mij deze even te testen op sterkte, anders wordt het een nieuwe batery?
Wel ik heb geen tester , of lader .
Is er iemand die mij verder kan helpen.
Den bompa
 
Hallo Bompa Lawaai,


Kennen jullie in Belgie ook zoiets als de ANWB? Die helpt je in een handomdraai van je probleem af :] , of geeft je als ter plekke herstellen niet mogelijk is duidelijkheid wat er aan mankeert :( .

In jouw geval, een noodkreet om hulp want je moet morgen weg, zou zo'n lidmaatschap geen kwaad kunnen.

Heb je nu misschien niets aan, maar wel voor een volgende keer als je dierbare machine je eens laat staan. Alhoewel, in Nederland kan je a la minute lid worden van de ANWB.


Marcel :W
 
Zelf heb ik ook een Burgman 400 uit 2000. Startproblemen zijn bekend voor dit type / jaargang maar daar staat in een ander draadje op dit forum al veel over.
Zwakke accu kan de oorzaak zijn. Ik zet mjn scooter in de wintermaanden steeds aan de acculader maar dat is deze maanden eigenlijk niet nodig. Dikkere massakabel kan ook helpen.
Bij mij bleek bij de 24.000 km beurt de startmotor redelijk vervuild. Is dus goed schoongemaakt en ook dat hielp. Kortom, er zijn meer mogelijkheden en ook meer oplossingen.
Maar waarom start je de scooter niet met behulp van startkabels (heb ik namelijk ook wel moeten doen)?
 
Hoi Hoi Hoi,

Ja ja ja hij is gestart, zwakke batery zoals iemand al tegen mij vertelde, ik dank dan ook iedereen om mij te helpen , heb zojuist wat Km gereden om mijn batery terug aan te sterken.
Zijn er die mij kunnen helpen met wat uitleg eventueel over dat draadje, ik heb dat ook al eens gelezen in vorige forums en meldingen.
Ik woon in Antwerpen aan de grens van ekeren, indien er iemand in de buurd woond wil ik gerust even langs komen om advies.
In ieder geval bedank ik u allen om mij wat te helpen.
ER BESTAAN TOCH NOG VRIENDEN
Den Bompa
 
Nou Bompa, dat was geen al te positieve start met jouw Burgman, hopelijk rij je vanaf nu net zo probleemloos als de meeste Burgmannen [wel een beetje onderhoud laten plegen natuurlijk af en toe!].
 
Mijn start was goed , maar eergisteren heeft het goed koud geweest en dan heeft mijn batery geleden.
Ik heb trouwens bij een goede winkel mijn burgman gekocht, misschien hebben ze mij niet genoeg inlichtingen gegeven.Er staan nu 21000 km op dus op zijn 24000 moet ik een groot onderhoud laten doen, dat weet ik al dat heeft de winkel al gezegd.
Zijn er soms clubs voor Burgman rijders , die als eens een uitstapje maken.
 
Alooo , daar beste raiders.

ik heb aan het zoeken geweest over het plaatsen van een draadje om de start problemen te verkomen bij mijn burgman 400, ergens heb ik ook gelezen over het plaatsen van een 2é battery.
Waar plaatst je deze.

doei
 
Alooo , daar beste raiders.

ik heb aan het zoeken geweest over het plaatsen van een draadje om de start problemen te verkomen bij mijn burgman 400, ergens heb ik ook gelezen over het plaatsen van een 2é battery.
Waar plaatst je deze.

doei
Heb je al eens gekeken op de Duitse en Amerikaanse forums ? Daar vind je vaak veel goede informatie over de oudere modellen.

www.burgman.de
www.burgmanusa.com
www.hgfler.de

Met name op burgmanusa vind je vaak prima foto-instructies (zie o.a. http://burgmanusa.com/gallery/TechArtGuy/tutorials/).

Even een startpunt op het Duitse forum m.b.t. 2e accu:

http://www.burgman.de/wbb/index.php?page=Thread&postID=7747&highlight=zweite+batterie#post7747
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook eens ergens gelezen over die massa kabel die te dun zou zijn, er werd geadviseerd om een extra originele massa kabel te monteren in combinatie met een batterij die een hoger amperage kan leveren. dit zou de startproblemen verhelpen
 
Terug
Bovenaan Onderaan