Burgman 400 van voor 2003 in de winter..

BikerT

MF'er
30 jul 2008
136
0
Beste,
Ik kan een zeer nette Burgman uit 2002 kopen, met zeer weinig km's.
Deze heeft dus nog een carburateur ipv injectie.
-Heeft iemand hier ervaring mee in de winter? Zijn er echt zoveel startproblemen mee?
-Werken deze Burgs verder wel ok?
Of zijn de Burgs 400 van voor 2003 echt af te raden?
Wie heeft er zelf echt ervaring mee? (dus niet ergens gelezen of zo)
Vr Gr!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een burgman 400 uit 2001 met een caburateur en in de winter start hij prima. Een beetje gas geven als je hem start en meteen bij de eerste keer starten, slaat de motor aan. Verder loopt de motorscooter als een zonnetje :].

Slecht starten in de winter heeft volgens mij vaker te maken een met een oude/versleten accu of bougie.
 
Stepjes bedankt. Je hebt de motor dan 's winters ook buiten staan? Want in een schuur zou het natuurlijk altijd wel goed gaan :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel startproblemen met mijn Burgman 400. Op het Suzuki Burgman MSN forum is daar uitgebreid over gesproken. Het schijnt te maken te hebben met te dunne bekabeling van accu naar startmotor en leeglopende accu in verband met het blijven branden van de verlichting onder de buddy sit.
Het lichtje heb ik er uit gehaald. Toch moet ik opmerken dat mijn scooter niet altijd goed start. De startmotor draait niet lekker rond en als de scooter meerdere dagen stilstaat dan moet ik te vaak starten en is de accu gauw leeg.
Ik los dat op door de accu geregeld even aan de oplader te zetten. Verder heb ik standaard startkabels bij me.
Ik start overigens altijd met het licht uit.
 
Laatst bewerkt:
Dag vreugden, bedankt voor je reactie.
's winters je motor aan de druppellader is normaal voor elke motor. Ik had een BMW K100 die 's winters buiten stond en die startte ook niet als deze niet aan de druppellader stond. Volgens mij is dit normaal.

Even voor mijn beeld: mijn k100 liep ik nog wel eens aan. pfffffff dat was zweten!!! maar het lukte wel. Bij een scooter is dit onmogelijk? Of is er wel wat te bedenken?
 
Laatst bewerkt:
...Bij een scooter is dit onmogelijk? Of is er wel wat te bedenken?
De scooter heeft een automatische koppeling, die koppelt pas als de motor sneller draait dan stationair; verder staat de transmissie bij stilstaande motor altijd in de laagste overbrenging, dat helpt ook niet...
Zonder aanpassingen is het dus onmogelijk om een conventionele scooter aan te duwen of aan te slepen.
Een kickstarter is natuurlijk wel een mogelijkheid, maar dat heeft niet elke scooter.

Heb je geen kickstarter dan moet je zorgen dat de elektriciteit in orde is.
Wellicht is het een idee een zwaardere accu te plaatsen ? Dat heb ik bij de andere motor gedaan, werkt perfect.
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor staat in een onverwarmde schuur. Ik probeer toch wel eens in de twee weken een stukje te gaan rijden, zodat de accu goed opgeladen blijft.

Ook heb ik de accuklemmen goed schoongemaakt en met WD40 ingespoten. Helpt tegen corrosie door vocht en zorgt voor beter contact tussen de accu en de accuklemmen.

Hier nog een link met informatie over motoraccu's
 
Laatst bewerkt:
Het schijnt dat accu's het meest te lijden hebben van warmte en daardoor achteruit gaan. Dat uit zich dan in de winter doordat ze kracht tekort komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan