Burgman 400 vs Silverwing 400

Wat de top betreft; in de testen die ik gevonden heb op internet geven ze 170km/u op en op you-tube gaan ze nog harder...of wijkt de teller zo veel af?

PS: ik ben 1m83, welk scherm raad je me aan: standaard, verhoogd[zgn. tourscherm] of met zo'n ''spoilertje''? alvast dank voor de raad

Die 170 km/u is echt overdreven. Op de teller gaat'ie hooguit 160, en dat is op de gps dan 145. Precies 10% afwijking in de teller.
Hij doet dat overigens heel vlot, naar die snelheid lopen, dus op de snelweg ben je prima uit met dit apparaat.

er zijn twee schermen: standaard en een touringscherm waar zo'n spoilertje op zit. Ik heb het touringscherm, die is ook wat breder, en dat spoilertje heb ik nog iets verhoogd door er net zo'n spoilertje bovenop te monteren. Voor mijn 1,74m is dat uitstekend, in de hoogste stand kan ik er nog net overheen kijken. Rij je in de stad en wil je het wegdek vlak voor je goed zien, dan zet je de spoiler even in de laagste stand.

By the way, als je nog interesse hebt in een gebruikte 400, ik ga misschien overstappen op een Tmax, als ik mijn burg voor een redelijk bedrag kan inruilen/verkopen. De mijne is van nov.'07 (nieuwe model), en heeft nu bijna 17000 km probleemloze ervaring. De kleur is grijs. En er zit xenon verlichting op, en mooie carbon spiegels, veel mooier dan die duffe standaard spiegels.
 
Wel een goed idee een ritje over de Posbank en misschien de Veluwe of Achterhoek. Ik doe gelijk mee. Hoe kunnen we dat gaan afspreken?
 
er zijn twee schermen:

Er zijn 3 schermen volgens de Suzuki-site: standaard, een extra groot tourscherm en een ruit met spoilertje. Het liefst weet ik vantevoren welke ik nodig heb, dan kan ik dat evt. gelijk meebestellen&laten monteren.

Je gaat voordat je de krabbel zet hopelijk nog wel met een Burgman rijden ? Wat mij persoonlijk tegenhield (naast het gemis van ABS)

Ja, uiteraard ga ik er mee rijden; hij is trouwens niet zoveel groter dan een Hexagon [is ook een behoorlijk bakbeest]. ABS is overigens wel leverbaar, maar ik heb daar geen €700 voor over.

By the way, als je nog interesse hebt in een gebruikte 400

Kleur is in ieder geval al goed, maar ik wil een splinternieuwe óf een hele jonge demo; bedankt voor het aanbod! Aan de prijzen van 2ehands BM's te zien zul je een aardige inruilprijs krijgen denk ik.
T-max is natuurlijk de max, maar wel onpraktischer [de gigantische bagageruimte van de BM vind ik fantastisch] , en vrij duur in onderhoud. Een motorscooter is voor mij 'voor erbij' , ik heb tenslotte ook nog een in onderhoud e.d. behoorlijk dure auto dus een scooter moet na aanschaf niet te veel meer kosten.

Posbank en misschien de Veluwe of Achterhoek. Ik doe gelijk mee. Hoe kunnen we dat gaan afspreken?

Laten we eerst even op beter weer wachten :)
Veluwe oid erbij pakken is goed idee want posbank is niet al te groot; daar kun je niet een hele middag toeren.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn 3 schermen volgens de Suzuki-site: standaard, een extra groot tourscherm en een ruit met spoilertje. Het liefst weet ik vantevoren welke ik nodig heb, dan kan ik dat evt. gelijk meebestellen&laten monteren.

Hee, dat grote scherm heb ik nog niet eerder gezien, die is dus nieuw. Als ik jou was zou ik die erbij nemen, tenminste, als je er overheen kan kijken.
 
Geeft het standaard scherm [wat ik qua vorm wel mooi vind] niet genoeg bescherming?
 
Geeft het standaard scherm [wat ik qua vorm wel mooi vind] niet genoeg bescherming?

Daar heb ik de eerste twee weken mee gereden, en toen gelukkig het scherm met spoilertje erop gezet.
Het standaard scherm is iets lager, waardoor het spoilerscherm minder windgeruis geeft. Het standaard scherm is ook een aardig stuk smaller. Dat merk je heel goed bij zijwind, dan komt er veel vlagerige wind op je armen, en dat komt de richtingvastheid niet ten goede. Het scherm met het spoilertje is een heel stuk rustiger rijden.
Ik moet hierbij wel opmerken dat ik veel snelweg rij met veel vrachtwagens en veel wind (A15 Rozenburg-maasvlakte). Als je voornamelijk binnendoor rijdt, zal het niet zo veel uitmaken.
 
Widm: thanks!

Grappig filmpje:
Ja grappig, hij kiest niets voor niets na al die Harley's voor een BM.
Mind you: voor het geld van een Burgman koop je ook in NL [de goedkoopste] Harley.
 
Ha,ha het eerste wat ie zegt: trouble free!, over de rest waarschijnlijk niet meer veel.
 
Die 170 km/u is echt overdreven. Op de teller gaat'ie hooguit 160, en dat is op de gps dan 145. Precies 10% afwijking in de teller.
Hij doet dat overigens heel vlot, naar die snelheid lopen, dus op de snelweg ben je prima uit met dit apparaat.

er zijn twee schermen: standaard en een touringscherm waar zo'n spoilertje op zit. Ik heb het touringscherm, die is ook wat breder, en dat spoilertje heb ik nog iets verhoogd door er net zo'n spoilertje bovenop te monteren. Voor mijn 1,74m is dat uitstekend, in de hoogste stand kan ik er nog net overheen kijken. Rij je in de stad en wil je het wegdek vlak voor je goed zien, dan zet je de spoiler even in de laagste stand.

By the way, als je nog interesse hebt in een gebruikte 400, ik ga misschien overstappen op een Tmax, als ik mijn burg voor een redelijk bedrag kan inruilen/verkopen. De mijne is van nov.'07 (nieuwe model), en heeft nu bijna 17000 km probleemloze ervaring. De kleur is grijs. En er zit xenon verlichting op, en mooie carbon spiegels, veel mooier dan die duffe standaard spiegels.

ik heb 2x op 2 verschilende burg400 k7 en k8 gezeten en deze haalde de 170 wel op de teller 150gps dus dit zal vel per burg verschillen.
de majesty400 was langzamer met optrekken maar die haalde regelmatig de 170 a 175 op de teller dat was tussen de 150 en 154 gps zummo.

zzz als je inderdaad een 2dehandse haald hou je geld over voor zadel en handvaten verwarming allarm en handkappen etc kan je het zo gek maken alls je zelf wilt.

succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan