burgman 650 2004

kikker68

Rookie
3 apr 2015
2
0
rotterdam
goedendag,ik heb een burgman overgenomen van een particulier,ik heel trots laten zien aan mn schoonouders,wil hij niet meer starten,anwb erbij kreeg m niet gestart via de startknop wel via schroevendraaier bij startrelais.remlichten doen het ook niet houd dit verband met elkaar en weet iemand de oplossing

grt karel
 
Kan Inderdaad verband met elkaar hebben

Als de remlichtschakelaars kapot zijn dan start de scoot niet
Bij de Burgman is het zo dat je de voor of achterrem moet inknijpen bij het starten

Probeer de andere remhendel eens dan degene die nu geprobeerd hebt
Start de scoot dan wel, dan is de remlichtschakelaar kapot
 
Beide remlichten zijn voor het starten. Is links kapot gebruik je gewoon rechts.
remlicht schakelaar 15 euro of zo . Niets ernstig of bijzonders.
 
Of de remlichtschakelaars zijn kapot, of de zekering van de remlichten is kapot, óf het startrelais is kapot. Vervelend natuurlijk dat'ie gelijk niet meer start, maar het zijn allemaal kleinigheden.

Check eerst zelf die zekering even. Indien kapot: vervangen. Als de remlichten het dan nog niet doen, demonteer dan één remlichtschakelaar. Ik weet niet meer of je remlicht nou brandt als je de draadjes tegen elkaar houdt, of juist als je ze niet tegen elkaar houdt. Eén van de twee in ieder geval. Zodra je remlichten het weer doen, kun je de startknop proberen. Als'ie dan netjes start, is het kwestie van de remlichtschakelaartjes vervangen. Start die dan nóg niet, dan is het startrelais kapot. Even losmaken en een nieuwe erin doen.
 
Waren alle startonderbrekende delen uitgeschakeld, zoals zijpoot (jiffy) ingetrokken, noodstopcontact (rode knop) uitgeschakeld, andere stroomonderbrekers die kunnen tussengeschakeld zijn,enz. Zie op het elektrisch schema alle veiligheidsonderbrekers, want dat vergeten sommige soms ook.
 
....Ik weet niet meer of je remlicht nou brandt als je de draadjes tegen elkaar houdt, of juist als je ze niet tegen elkaar houdt. Eén van de twee in ieder geval.....
Een remlichtschakelaar is een micro(second)switch; het is een maak contact, dus contact maken en lamp laten branden.
Het aparte zit in de bediening, loslaten van de kleine stift resulteert in het bedienen van de schakelaar.

In rust zit het remhendel direct tegen de stift van de microswitch en drukt deze in. Al bij de eerste beweging van het remhendel wordt de stift losgelaten en wordt de schakelaar bediend.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan