Burgman AN 400 deel 2

*O* :}
Hallo iedereen, ik ben met de burgman 400 uit 2000 op vakantie geweest naar Spanje met alle vertrouwen :] *O*
Helaas ik kwam power tekort en benzine verbruik was knudde ik weet nu waarom.
Op de plaats van bestemming (bij oma) niet starten/ slecht.
Toen ik hem kocht in 2009 had hij net een nieuwe V- snaar, bougie, olie+ filter en luchtfilter remblokken achter + Kleppen stellen achter de rug (volgens dealer) :(

Ik heb op straat ter plaatse moeten knutsselen aan de scooter |( ( de hele linkerkant achter (body) moest eraf om er makelijk erbij te komen 2 stiftjes kapot die de body weer aan elkaar houdt.
Ik heb gereedschap moeten kopen + voelermaat want de bougie sleutel die ik bij mij heb is een andere maat, dus niet de 16mm ik heb de standaard bougie sleutel die ook op de auto past.
De hals was tot aan het schroefdraad weg.
Andras Real's Library
Porcelein was gebroken.
Andras Real's Library
De stift en mantel waren ook al weg.
Andras Real's Library
Deze bougie heeft iets langer dienst gedaan dan goed was :( :(

De body is er zo af alleen de plaatsing van de bougie, is lastig schuin linksvoor iets achter een frame buis daar steekt de meeste tijd in.
Hij rijd nu beter en start ook vlugger :] :Y *O*

Nu heb ik zelf de remblokken vervangen en verschillende keren het luchtfilter schoongemaakt in de keuken lol.
Carb ook al uit elkaar gehad is ook lastig, je moet de hele bagage kuip eruit halen plus het hele luchtfilter dan kan je er goed bij.

De terugreis was minder :( In Luxemburg na een half uur pauze, de motor brullen maar weinig actie de rollen zijn? + V- snaar?
Dipje wel weg lol (goedkoper dan een J- Costa _O- )
Ander probleem was dat hij niet boven de 140km uit kwam.
Denk dat het de rollen zijn + v- snaar zijn 8 HTRoll Ø 26x12,8 gr.21 bestelt bij easyparts vandaag pas binnen gekregen.
Afgelopen dinsdag een originele V- snaar van Suzuki bestelt woensdag binnen, rollen nog niet??? (blijkt een Mitsuboshi v- snaar te zijn) kost 85euro.

De eerste eigenaar heeft alle onderhoudsbeurten netjes in het boekje staan + alle nummer onderdelen die zogenaamd vervangen zijn.
Ik heb hem gekocht met 16k+ op de teller.
Ik ben dus de 2de eigenaar, de 1e eigenaar hij heeft hem erg netjes onderhouden alleen de dealer het niet.
Ik ben de eerste die de 39875km op een originele V- snaar heeft gedaan. _O-
Vervolg is in het burgman topic.
 
Laatst bewerkt:
Wat heeft die van jou nu gelopen dan? En... kan ik makelijk zelf bij de koppleing voor de rollen? Zag dat jij een stuk speciaal gereedschap hebt.
 
Ik ben ook toe aan vervanging van mijn banden. Wat adviseren jullie met het oog op de komende maanden en het weer?
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg gewoon Bridgestone Hoop geen/ geen Michelin :N Lyonel kom er eens uit kan jij hem vertellen waarom niet.
 
Op mijn andere motoren heb ik ook altijd met BT gereden en een keer met conti road attack. De Bt's zijn altijd goed bevallen.
 
Harinkje,

hoe vervang ik het lampje in mijn voorlamp? Zit nu een gele in.....

Kan het niet vinden in de online handleiding.
 
Harinkje,

hoe vervang ik het lampje in mijn voorlamp? Zit nu een gele in.....

Kan het niet vinden in de online handleiding.
:$ weet ik niet :N ;( H4(12v 60/55w P43t-38)
even logisch nadenken sierstrip eraf dan je windscherm dan zou je er in principe bij kunnen.
 
Type lamp had ik al wel gevonden. alleen de wijze van demonteren niet. Ga wel even klussen....
 
Keek op track and trace, stond er: verkeerd geadresseerd, opgeslagen.
Pfff.... het regende gisteren zeker dat die luie GLS chauffeur zijn cabine niet uit wilde.
Heb het moeten afhalen.
 
Ik moet het buiten allemaal doen dus zodra het weer het een beetje toelaat schroef ik mijn achterwiel er af.
Het rubber van het bandje voelt wel erg zacht aan en de zijwandjes zijn dun, erg dun, hmmm...

LOL... wazzup, nu pas zie ik welke kleur combo je wilt nadoen.
 
Laatst bewerkt:
plaatje kwam ik pas deze ochtend tegen op het net, dus da's pure toeval. Moet wel zeggen dat ik hem erg mooi vindt.

Hoe ga je de band om de velg leggen, heb je daar geen banden lepel o.i.d. voor nodig?
 
Harinkje,

hoe vervang ik het lampje in mijn voorlamp? Zit nu een gele in.....

Kan het niet vinden in de online handleiding.

Bij mijn burgman K7 kan je gewoon met je hand tussen het spatbord en je koplamp door naar boven zodat je achter je lamp komt om de beschermhoes weg te halen van je koplamp. Dan kan je het stekkertje van de H4 lamp loshalen. Daarna kan je het borgbeugeltje loshalen die de lamp vasthoud. Vervolgens een nieuwe erin doen en in omgekeerde volgorde de boel weer dichtmaken. Het is ff pielen maar als je het een keer gedaan hebt dan is het makelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan