No me jodas
MF veteraan
- 15 nov 2007
- 3.929
- 0
- Onderwerp starter
- #126
Hallo iedereen, ik ben met de burgman 400 uit 2000 op vakantie geweest naar Spanje met alle vertrouwen
Helaas ik kwam power tekort en benzine verbruik was knudde ik weet nu waarom.
Op de plaats van bestemming (bij oma) niet starten/ slecht.
Toen ik hem kocht in 2009 had hij net een nieuwe V- snaar, bougie, olie+ filter en luchtfilter remblokken achter + Kleppen stellen achter de rug (volgens dealer)
Ik heb op straat ter plaatse moeten knutsselen aan de scooter ( de hele linkerkant achter (body) moest eraf om er makelijk erbij te komen 2 stiftjes kapot die de body weer aan elkaar houdt.
Ik heb gereedschap moeten kopen + voelermaat want de bougie sleutel die ik bij mij heb is een andere maat, dus niet de 16mm ik heb de standaard bougie sleutel die ook op de auto past.
De hals was tot aan het schroefdraad weg.
Andras Real's Library
Porcelein was gebroken.
Andras Real's Library
De stift en mantel waren ook al weg.
Andras Real's Library
Deze bougie heeft iets langer dienst gedaan dan goed was
De body is er zo af alleen de plaatsing van de bougie, is lastig schuin linksvoor iets achter een frame buis daar steekt de meeste tijd in.
Hij rijd nu beter en start ook vlugger
Nu heb ik zelf de remblokken vervangen en verschillende keren het luchtfilter schoongemaakt in de keuken lol.
Carb ook al uit elkaar gehad is ook lastig, je moet de hele bagage kuip eruit halen plus het hele luchtfilter dan kan je er goed bij.
De terugreis was minder In Luxemburg na een half uur pauze, de motor brullen maar weinig actie de rollen zijn? + V- snaar?
Dipje wel weg lol (goedkoper dan een J- Costa )
Ander probleem was dat hij niet boven de 140km uit kwam.
Denk dat het de rollen zijn + v- snaar zijn 8 HTRoll Ø 26x12,8 gr.21 bestelt bij easyparts vandaag pas binnen gekregen.
Afgelopen dinsdag een originele V- snaar van Suzuki bestelt woensdag binnen, rollen nog niet??? (blijkt een Mitsuboshi v- snaar te zijn) kost 85euro.
De eerste eigenaar heeft alle onderhoudsbeurten netjes in het boekje staan + alle nummer onderdelen die zogenaamd vervangen zijn.
Ik heb hem gekocht met 16k+ op de teller.
Ik ben dus de 2de eigenaar, de 1e eigenaar hij heeft hem erg netjes onderhouden alleen de dealer het niet.
Ik ben de eerste die de 39875km op een originele V- snaar heeft gedaan.
Vervolg is in het burgman topic.
Laatst bewerkt: