Burgman AN 400 deel 2

Ik heb geen extreme stanpunten nodig en al zeker niemand om mij wakker te schudden. Dat doen HEMA wekkers van 4,95 een stuk beter.

We kennen elkaar niet en mogelijk begrijp ik je tekst verkeerd. Maar bovenstaande zou de tekst van iemand kunnen zijn die nog geen ongeval heeft meegemaakt en niet eens beseft op welke momenten hij/zij daarmee geluk heeft gehad. Mocht dit het geval zijn; veel geluk verder.
 
de bridgestone hoop is speciaal voor de burgman,een superband met zeer veel grip ook met
regen.
ik had zelf michellin onder mijn nieuwe scoot maar ben toch weer terrug naar bridgestone.
ik kan deze allen maar aanraden
gr mart

Mee eens, Michellin is kwalitatief uitermate teleurstellend bij natte omstandigheden.
Als ik niet zoveel goeds had gelezen over een autobandje (aka Darksiden) dan is de Hoop mijn eerste keuze kwa motorband.
Twee velgen lijkt me inderdaad retehandig, een met een motorbandje en de ander met een autobandje.
 
Weet iemand een adresje voor een koppeling compressor, easyparts kan het niet leveren.
01385656_hi.jpg
 
Weet iemand een adresje voor een koppeling compressor, easyparts kan het niet leveren.
[afbeelding]
Lekker misleidend, door het wel op de site te zetten...

Je kunt navragen bij enkele Buzzetti distributeurs;
Creco B.V.
http://www.pepeparts.nl/producten.htm (PePe parts)
Gransier
http://www.mopedsport.nl/home_nl (Huige B.V.)

Of bij de betere auto-materiaal-zaken naar een vergelijkbare gereedschap.
 
Met zo'n autoband kom je de bocht toch niet door? Is toch veel te vlak. Ben verder even benieuwd wat de reden voor de autoband is, kan zijn dat ik daar overheen heb gelezen....
 
wat ik er voornamelijk van begrepen heb is dat het meer stabiliteit zou geven ..
mmm moeilijk ...stabiliteit wanneer ?
het lijkt mij zo maar gevoelsmatig dat het voor diegene die voor snelheid gaan minder aantrekkelijk is ..
wat ik mij er van voorstel is dat als snelheid niet echt de belangrijkste factor is dat de autoband dan juist een betere stabiliteit zou geven , meer grip ook...
kijk is naar de youtube filmpjes ook ..


gr smokey :W
 
Laatst bewerkt:
Het schijnt dat ze minder dan wel niet "zoeken" op de weg en inderdaad dus stabielere wegligging geven omdat ze vlakker zijn.
 
Maar juist omdat ze zo vlak zijn kom je er de bocht niet mee door?
 
Maar juist omdat ze zo vlak zijn kom je er de bocht niet mee door?

Van wat ik begrepen heb kom je er zeker de bocht wel mee door, het enigste verschil zou zijn dat waar een scooterband eenmaal in de bocht erin blijft hangen en een autoband moet je zelf meer in de bocht houden, rijd dus iets "zwaarder" dan maar wat men ook zegt is dat je daar heel snel aan went...

Zoek even op darksiden anders... ook op youtube.
 
Heb ook wat mail contact gehad met een Amerikaans Burgman 400 gebruiker die een autoband gebruikt:

Not many of us - and a surprisingly small proprortion of motorcycles use the car tire.
I guess even though motorcycle riders think differently than car drivers, the car tire is still too far outside the box for most.

My tire was and is a squared profile. There are a few UTube videos of motorcycle rides with a car tire on the rear and close up views fo the tire during the rides. [they are referenced in one or more of the darkside strings on the Forum. The tire never leaves the flat surface; only slightly rolling to one side or the other. Never sees the sidewall - this is not, NOT an issue. The car tire has a softer, more flexible sidewall than the motorcycle tire and the tire flexes rather than rolls over.

This means there is a subtle hesitancy initiating a turn - barely noticeable and quickly becoming part of your routine. I like the car tire a lot, as you can tell.

All that said, I will plan to use the winter tread all year round - just expecting better wear than a summer tire. I don't think it will be all that much stiffer than a summer weight tire.
 
Heb ook wat mail contact gehad met een Amerikaans Burgman 400 gebruiker die een autoband gebruikt:

Not many of us - and a surprisingly small proprortion of motorcycles use the car tire.
I guess even though motorcycle riders think differently than car drivers, the car tire is still too far outside the box for most.

My tire was and is a squared profile. There are a few UTube videos of motorcycle rides with a car tire on the rear and close up views fo the tire during the rides. [they are referenced in one or more of the darkside strings on the Forum. The tire never leaves the flat surface; only slightly rolling to one side or the other. Never sees the sidewall - this is not, NOT an issue. The car tire has a softer, more flexible sidewall than the motorcycle tire and the tire flexes rather than rolls over.

This means there is a subtle hesitancy initiating a turn - barely noticeable and quickly becoming part of your routine. I like the car tire a lot, as you can tell.

All that said, I will plan to use the winter tread all year round - just expecting better wear than a summer tire. I don't think it will be all that much stiffer than a summer weight tire.
Hee de darkside king is in the house 8-)

Ik ken een bedrijfje hier in DB dat waarschijnlijk je van dienst kan zijn http://www.bosschebandenservice.com/
 
Het aanbod in de States is minimaal (2 bandjes dacht ik), sommige willen een afgeronde band maar van de afgelopen mail wisseling begreep ik dat die persoon een 'hoekige' band had en de vorm van de band niet echt veel uitmaakt.
 
op Modernvespa.com zijn er ook wat darksiders ik kreeg het verzoek een vredestein 165/60/14 op te meten alleen die band is hier ook een special order
 
Zit je in de bandenindustrie Maksor?
Een amerikaan rijdt nu rond op deze band: http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Pirelli&tireModel=Winter+Carving&sidewall=Blackwall

Ik wil dit bandje uitproberen: Goodyear Vector 4 seasons
Vector4Seasons.jpg
 
Moet je de uitlaat demonteren als je het wiel er af wilt halen?
 
Dat bandje onder de link lijkt me toch ook niet zo verkeerd met dat teruglopende loopvlak in het midden, hoe bevalt hem die Lyonel?
 
Weet niet, ga hem binnekort maar bestellen, maat is vol. vandaag met koekblik naar werk gegaan omdat ik gisteren de bochtjes als een oud wijf moest nemen omdat ik constant wel weg leek te glijden in de bochtjes.
Als Maksor dat bandje weet op te meten zou het helemaal fijn zijn :)
 
Weet jij ook toevallig Lyonel welke band ze het best bevalt tot nu toe?

Okay ff hun forum doorgespit, er zijn 3 type banden (155/70 R13) die ze kunnen gebruiken:

- Kumho KH15
kumho_solus-kh15.jpg
-


- Veerubber VTR 312
vtr312.jpg


http://bobweis.smugmug.com/Motorcyc...53477_arYK2/1/634117750_4wzXT#634117750_4wzXT

- Pirelli Winter Carving Tire
PIRELLI_Winter_Carving_Edge_600pxl1_copy%5B1%5D.jpg


Voor de eerste twee zijn er geen bijzonderheden te vermelden behalve dat het prima bevalt, de laatste schijnt bij nat weer, tijdens het rijden, door te slippen bij accelereren.
 
Laatst bewerkt:
Die vector 4 season van Goodyear lijkt mij een beetje te veel op die Pirelli Wintercarving dus die laat ik maar afvallen.
De Kumho waarschijnlijk, die is hier te krijgen en is al "getest" zeg maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan