Burgman AN 400 deel 2

Eerst ff bandje bestellen, pc thuis ligt er ff uit dus zodra ik thuis weer online ben bestel ik die band en ga ik rondbellen in Utrecht e.o.
 
Nou na even nadenken (niet te lang) heb ik mijn vulcan ingeruilt op een burgman 400. Wel een gok omdat ik nog niet eerder heb motorscooter gereden. Maar heb nu 2 dagen gereden en rijdt erg lekker :) Was al een beetje de burgman topics aan het doorlezen om toch wat info op te doen. Om meer van de motor te leren zou ik graag een handleiding willen zien te vinden. Heeft toevallig hier iemand dit digitaal of is het bekent waar ik deze kan vinden?

Thanx !!

het is een burgman uit '99
 
Nou na even nadenken (niet te lang) heb ik mijn vulcan ingeruilt op een burgman 400. Wel een gok omdat ik nog niet eerder heb motorscooter gereden. Maar heb nu 2 dagen gereden en rijdt erg lekker :) Was al een beetje de burgman topics aan het doorlezen om toch wat info op te doen. Om meer van de motor te leren zou ik graag een handleiding willen zien te vinden. Heeft toevallig hier iemand dit digitaal of is het bekent waar ik deze kan vinden?

Thanx !!

het is een burgman uit '99
De wphb van de '99 vindt je hier.

Mss dat Haringkje je aan een exemplaar van de gebruikershandleiding kan helpen, iig kan Haringkje, Klompmeister en Pimobiel je voorzien van tips.
 
Thanks Chop, lijkt me de ideale plaats om het voor elkaar te krijgen.

wow 55 posts, tijd voor een slotje en een deel 3?
 
Laatst bewerkt:
:Y
Wazzup welkom bij het burgman topic *O*

Thanx, ga eerdaags als het weer het toe staat, de motor eens goed inspecteren. Had de ndruk dat de temperatuur niet goed op liep dus ook even naar de thermostaat kijken. Mocht ik tips nodig hebben dan kan ik altijd bij jou terrech ? :P
 
Thanx, ga eerdaags als het weer het toe staat, de motor eens goed inspecteren. Had de ndruk dat de temperatuur niet goed op liep dus ook even naar de thermostaat kijken. Mocht ik tips nodig hebben dan kan ik altijd bij jou terrech ? :P

De wphb van de '99 vindt je hier.

Mss dat Haringkje je aan een exemplaar van de gebruikershandleiding kan helpen, iig kan Haringkje, Klompmeister en Pimobiel je voorzien van tips.
Ook mensen die je kunnen helpen
 
oke, nou da's top! Zal als het weer het toestaat eens even lekker gaan verdiepen in de motor. Al tips waar ik goed op moet letten? Met name de thermostaat lijkt niet helemaal top te functioneren maar dat kan ook aan het weer liggen.
 
bij mij heeft die thermostaat nog nooit problemen gegeven , niet bij mijn huidige k8 en ook niet bij mijn vorige k2 versie..

gr smokey :W
 
Laatst bewerkt:
Hoe ver komt normaal de temperatuur meter los dan? Komt hij echt halve wege te staan, of komt hij maar een klein stukje los? tevens nog even een andere vraag, de rolletjes die er in zitten kun je die vrij eenvoudig vervangen net zoals vroeguh t geval was met de brom scootertjes..
 
Hoe ver komt normaal de temperatuur meter los dan? Komt hij echt halve wege te staan, of komt hij maar een klein stukje los? tevens nog even een andere vraag, de rolletjes die er in zitten kun je die vrij eenvoudig vervangen net zoals vroeguh t geval was met de brom scootertjes..
De rolletjes kan je niet met een zuigerstop vervangen daar heb je iets anders voor nodig zie link: Burgman AN 400 K7
Je kan ze bij easyparts.nl kopen van Malossi zijn een stuk goedkoper dat van Suzuki zelf :Y EasyParts.nl - Rollensets Malossi Rollensets Malossi 26x12,8 (26,16mm x breedte 12,85mm)
Rij je er uitsluitend alleen op? als dat het geval is raad ik de 18gram rollen aan dan is de dip die je hebt bij wegrijden weg :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd er voornamelijk alleen op, het komt echter wel voor dat er een pasagier mee gaat. is dat dan een probleem?
 
Even over de autoband op de motorscooter, hoe zit dit met de verzekering?
Zul je geen problemen krijgen bij een ongeluk en een autoband eronder? Je motor moet technisch in goede staat zijn. En ik wil het best geloven dat zo'n autoband (minstens) net zo veilig is, maar als ze er een verzekeringsadvocaat/expert op gaan zetten, en er dan een boompje met je gaan opzetten, dan weet ik het nog net zoniet hoe goed je je verhaal dan staande kunt houden...
 
Even over de autoband op de motorscooter, hoe zit dit met de verzekering?
Zul je geen problemen krijgen bij een ongeluk en een autoband eronder? Je motor moet technisch in goede staat zijn. En ik wil het best geloven dat zo'n autoband (minstens) net zo veilig is, maar als ze er een verzekeringsadvocaat/expert op gaan zetten, en er dan een boompje met je gaan opzetten, dan weet ik het nog net zoniet hoe goed je je verhaal dan staande kunt houden...

goede vraag biker ..
daar heb ik zelf nog geen eens bij stil gestaan ...
dat zou inderdaad wel is een probleem kunnen worden lijkt me ...
het ding is type goedgekeurd lijkt me met een specifiek type band(en) speciaal voor motorscooters ..

misschien is er iemand met verstand van verzekeringen hier in ons forum die dit weet ?
even apeldoorn bellen :)

gr smokey :W
 
Thermostaat staat bij mij altijd in het midden, voor de rolletjes zou ik die van Dr. Pulley nemen. (as a matter of fact, die heb ik al liggen :) )
Als de verzekering aannemelijk kan maken dat de band invloed heeft op het ongeluk dan okay (klapband of zo iets) maar in alle overige gevallen denk ik toch dat ze gewoon moeten dokken.
 
Laatst bewerkt:
Thermostaat staat bij mij altijd in het midden, voor de rolletjes zou die van Dr. Pulley nemen.
Als de verzekering aannemelijk kan maken dat de band invloed heeft op het ongeluk dan okay (klapband of zo iets) maar in alle overige gevallen denk ik toch dat ze gewoon moeten dokken.

Oke, mijn thermostaat komt maar iets los. kan zijn dat deze niet zo best meer is. Wil ook even inhaken op de discussie over de auto band. Als deze voorzien is van een E-keur zou dit toch geen probleem moeten opleveren? Er zal in de handleiding hoogstens een advies van merk en type band omschreven zijn en niet specifiek welke band er om heen moet.
 
Thermostaat staat bij mij altijd in het midden, voor de rolletjes zou ik die van Dr. Pulley nemen. (as a matter of fact, die heb ik al liggen :) )
Als de verzekering aannemelijk kan maken dat de band invloed heeft op het ongeluk dan okay (klapband of zo iets) maar in alle overige gevallen denk ik toch dat ze gewoon moeten dokken.
Die willen niet passen in het oude type -O-
 
Ik rijd er voornamelijk alleen op, het komt echter wel voor dat er een pasagier mee gaat. is dat dan een probleem?
Als je vaak alleen rijd is 21 gram meer dan voldoende met is passagier zou ik voor de 18gram gaan.
 
Laatst bewerkt:
wat zit er standaard in?
21gram eerdere posting aangepast zie boven
Maar als je naar de eerdere link gaat kom je er ook achter dat de originele rollen 21gram horen te zijn.
Alleen heb ik ze nagewogen en blijken 22gram te zijn?
 
Laatst bewerkt:
Minder gewicht is toch sneller accelereren?

minder gewicht is meer toeren en sneller accelereren, hier kan je dus voor kiezen als je vaak met een duo passagier rijd.

Wat betreft de autoband, de kans is groot dat de bandenhandelaar een voorbehoud maakt op de factuur dat hij heeft geadviseerd aan de klant om dit type band niet te monteren op een scootervelg zodat hij in het geval van een incident in ieder geval vrij uit zal gaan.
Verder zal er bij een incident waarschijnlijk alleen aandacht geschonken worden aan de band als het incident daadwerkelijk met de band te maken heeft.
Als jij onderuit gaat met je scooter en je raakt daarbij een fietser die welicht gewond raakt dan zal er nadat er een technisch onderzoek heeft plaats gevonden uiteraard een discussie ontstaan of hetgeen wat er gebeurd is, te weiten is aan het monteren van een verkeerd type band. Dat is voor mij een reden om geen autoband op mijn scooter te monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan