Burgman AN 400 deel 2

Ik heb nu meer kans om onderuit te gaan met mijn motorband (michelin) dan met een autoband.
Dus meer kans op een glijer waarbij de verzekering uitkeerd of (veel) minder kans op een glijer waarbij de verzekering niet uitkeerd.
Dat is voor mij de reden om over te gaan op de autoband.
 
Hangt er een beetje vanaf wat voor rijder je bent, als je alleen maar stadsverkeer rijdt dan zou ik lekker die lichte nemen.
 
Laatst bewerkt:
Lyonel voor de duidelijkheid ik wil hier niet oordelen over het feit of het risico om onderuit te gaan met een autoband groter is dan met een motorband. Ik wil alleen maar opmerken dat in het geval zoals ik het hier eerder schetste de kans op een discusie of het al dan niet aan de band gelegen hebt waarschijnlijk gevoerd gaat worden omdat het toch afwijkt van het gangbare.
Hierbij loop je dan het risico dat men stelt dat de scooter niet in optimale technische staat verkeerde omdat niet de juiste ( voor een scooter gefabriceerde ) onderdelen gemonteerd waren.
Het feit is dat jouw verzekering nu met je Michelin band de getroffene zonder pardon uitkeerd en er mogelijk onderuit probeert te komen als er bijzondere omstandigheden zijn zoals het hebben van een autoband op een scooter.
 
Ja begrijp ik, ik maak ook alleen maar mijn afweging kenbaar.
Plus wat Wazzup aandroeg, sterkt me ook weer in mijn keuze.
Heb een mailtje verstuurd naar dat bedrijfje in Nieuwegein waar Chopper me op attendeerde.
 
Laatst bewerkt:
Oke, mijn thermostaat komt maar iets los. kan zijn dat deze niet zo best meer is. Wil ook even inhaken op de discussie over de auto band. Als deze voorzien is van een E-keur zou dit toch geen probleem moeten opleveren? Er zal in de handleiding hoogstens een advies van merk en type band omschreven zijn en niet specifiek welke band er om heen moet.

Nog even inhaken op het begrip E-keur deze is afgegeven waarbij men er vanuit gaat dat het product gebruikt wordt op de manier waarvoor het is ontworpen.
 
Lyonel voor de duidelijkheid ik wil hier niet oordelen over het feit of het risico om onderuit te gaan met een autoband groter is dan met een motorband. Ik wil alleen maar opmerken dat in het geval zoals ik het hier eerder schetste de kans op een discusie of het al dan niet aan de band gelegen hebt waarschijnlijk gevoerd gaat worden omdat het toch afwijkt van het gangbare.
Hierbij loop je dan het risico dat men stelt dat de scooter niet in optimale technische staat verkeerde omdat niet de juiste ( voor een scooter gefabriceerde ) onderdelen gemonteerd waren.
Het feit is dat jouw verzekering nu met je Michelin band de getroffene zonder pardon uitkeerd en er mogelijk onderuit probeert te komen als er bijzondere omstandigheden zijn zoals het hebben van een autoband op een scooter.
Ook met een autoband, je moet het wel heel bont maken - bijv. door alcoholgebruik of moedwillig een verkeersongeval veroorzaken - dat de verzekeraar de schade aan derden bij jou komt verhalen, hooguit wordt je eigen schade (bij volledig casco) niet uitgekeerd.
 
Wazzup Speciaal voor jouw hoe ziet mijn motorblok eruit
full
 
Laatst bewerkt:
Nou dat bedrijfje in Nieuwegein wil het er wel omheen leggen als ik de velg langsbreng.
Mijn oog is nu gevallen op de Goodyear Ultra Grip 7+.
Moet niet al te moeilijk zijn om dat velgje los te krijgen van de scoot.
 
Nou dat bedrijfje in Nieuwegein wil het er wel omheen leggen als ik de velg langsbreng.
Mijn oog is nu gevallen op de Goodyear Ultra Grip 7+.
Moet niet al te moeilijk zijn om dat velgje los te krijgen van de scoot.
Zeg nou nooit nooit Lyonel :N
 
De praktijk zal het leren ;)
Ik bedoelde meer, ik zie nergens 'nooit' in mijn zin.
 
Nou dat bedrijfje in Nieuwegein wil het er wel omheen leggen als ik de velg langsbreng.
Mijn oog is nu gevallen op de Goodyear Ultra Grip 7+.
Moet niet al te moeilijk zijn om dat velgje los te krijgen van de scoot.
Neem aan dat je het achterwiel (velg + band) bedoelt, mss dat een mede-MF-er je wat tips kan geven voor het demonteren van het achterwiel.

Hopelijk mogen wij hier op het MF spoedig je eerste Darksider-ervaring lezen.

Btw hoe staat het met de glijschade (letsel en materieel)?
 
Laatst bewerkt:
Oh zelf geen letsel hoor, en wat krasjes aan de zijkant en hitteschild op uitlaat.
 
BTW. als ik bij het luchtfilter wil komen, achter welke kap moet ik dan kijken? Hij ploft nadat ik accelereer en dan plots gas dicht doe. Wil even kijken naar het filter, of dat hij mischien te rijk staat.
 
BTW. als ik bij het luchtfilter wil komen, achter welke kap moet ik dan kijken? Hij ploft nadat ik accelereer en dan plots gas dicht doe. Wil even kijken naar het filter, of dat hij mischien te rijk staat.
Zitten er enkele mods op?
Je opent je zadel dan zie je bagage ruimte en een zwarte plaat/ deksel met een kikker erop :Y die zit vast met 2 schroeven los maken en de plaat met kikker erafschuiven.
Dan zie je het luchtfilter zitten en je carb, je luchtfilter zit ook vast met 2 schroeven deksel eraf voila luchtfilter spons :Y
Je wast met hem een niet agressieve wasmiddel, goed uitknijpen en hang hem te drogen/ op de verwarming pas de volgende dag controleren of hij echt goed droog is.
Daarna invetten met motorolie niet teveel als het wel teveel is uitknijpen.
 
Helemaal standaard. Zal zo even kijken of ik de plaat met de kikker kan vinden :?

;)
 
Helemaal standaard. Zal zo even kijken of ik de plaat met de kikker kan vinden :?

;)
Is geen geintje :N onder het kikkertje zit je carburateur :Y
full

full


In het donker wil mijn telefoon niet zo goed in focus geraken vandaar de slechte foto's
 
Laatst bewerkt:
Ik vindt de kikker een hele logische keus m.b.t. de burgman :P heel duidelijk dat deze een meerwaarde heeft qua functionaliteit... *D

Maarre, waarom een kikker?
 
Harinkje,

je zei in een post hierboven dat ik het luchtfilter moet invetten met motorolie. gewoon 10 w 40? en dan licht invetten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan