Burgman AN 400 deel 2

wat een BS over dr Pulley weet niet wie je dealer is maar hij weet dus niet hoe het werkt.
De onder kant is rond glijdt dus niet maar kanteld, gewone gewichten kunnen inderdaad een vario beschadigen met vlakke kanten dit omdat er gewoon een plastic omhulsel omheen zit, Dr P's zijn zelf lubricerend zit een smeermiddel in verwerkt door het kantel effect gaat je dus op Cruizing speed gemiddeld 200 toeren minder gaat draaien
en ze gaan dus gemiddeld 30 tot 40.000km mee zonder ook maar een spoor van slijtage achter te laten in de vario
 
wat een BS over dr Pulley weet niet wie je dealer is maar hij weet dus niet hoe het werkt.
De onder kant is rond glijdt dus niet maar kanteld, gewone gewichten kunnen inderdaad een vario beschadigen met vlakke kanten dit omdat er gewoon een plastic omhulsel omheen zit, Dr P's zijn zelf lubricerend zit een smeermiddel in verwerkt door het kantel effect gaat je dus op Cruizing speed gemiddeld 200 toeren minder gaat draaien
en ze gaan dus gemiddeld 30 tot 40.000km mee zonder ook maar een spoor van slijtage achter te laten in de vario

Geeft niet wie of wat u gelooft. U mag ze er best opzetten. Het is uw scooter.
Ik geloof mijn Chef monteur waar ik al jaren 100% tevreden over ben.
Al meer dan ( ik schat ) 25 jaar chef monteur van o.a. Yamaha, Honda en Suzuki.
Ik denk dat hij wel weet hoe Dr. Pulley werkt!
Hij wil ze me best verkopen ( kan hij er ook winst op maken)
Maar hij raad het mij af.

Rollers ( die rollen moeten) zijn rond. Zijn ze versleten hebben ze vlakke stukken.
Het raakvlak v.d. rollers ( de wrijving) moet zo min mogelijk zijn.
Vlakke stukken hebben meer raakvlak dus meer ......
Zou de Suzuki fabrikant dat niet weten???
Ze zouden dus de prestatie aanzienlijk kunnen verbeteren met die Dr. Pulley's.
Stom dat de Suzuki ontwerpers en de Suzuki fabrikant dat niet doet!
Of zouden ze een goede reden daarvoor hebben????
Zie foto's en geloof wat u wilt geloven.
Als je de blokjes ziet en weet wanneer de rollers versleten genoemd worden, is het eigenlijk best logich.

een type Aprilia motorscooter hebben ze erin gehad. De fabrikant heeft na een terugroepactie en modificaties weer normale rollers geplaatst.
Waarom??

Ik hoop dat u er veel plezier aan beleeft.
 

Bijlagen

  • 418kWwSUfpL._PIbundle-6,TopRight,0,0_SX400SY353SH20_.jpg
    418kWwSUfpL._PIbundle-6,TopRight,0,0_SX400SY353SH20_.jpg
    18,2 KB · Weergaven: 9
  • original-variator-rollers-kit-suzuki-burgman-400-03-10-19-gr.jpg
    original-variator-rollers-kit-suzuki-burgman-400-03-10-19-gr.jpg
    15 KB · Weergaven: 9
  • s-l1600.jpg
    s-l1600.jpg
    109,8 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Eh nee het is anders om de Gilera GP800 en Aprillia SRV 850 komen standaard met dr Pulley dat is het enige wat het uithoudt
en ik ken de importeur voor de benelux personelijk dealers krijgen max 15% in vergelijk met andere rollen is dat een schijntje

en ik heb ze in elke scooter gehad en reed +/- 30.000 p/j er mee in Suzuki's piaggio en honda's
 
Hallo mijn naam is John ben 52 en sinds kort in bezit van een Suzuki burgman 400 uit 2009
er zit nog de orginele uitlaat op de scooter maar de db killer is weg kan ik deze ergens vervangen heb al gegoogeld maar kan zelf zo niets vinden.
of moet ik dan meteen een nieuwe uitlaat kopen
en heeft iemand tips welke uitlaat dan het beste is

Is het gelukt met de DB Killer?
 
Beste mensen, even voorstellen! Net een mooie Suzuki burgman 400 uit 2015 gekocht in mat zwart. Erg blij mee. 9500 km op de teller en ziet er goed uit.
Komende tijd zal ik af en toe ervaringen posten. Met 12000 km krijgt hij een beurtje.
Aan de motor zelf zal ik niet veel vervangen, er zit een druppellader aansluiting op en een navigatie kabel. Verder een originele suzuki topkoffer. Mogelijk schaf ik een Tucano kleed aan, maar dat bekijk ik nog.

Overigens nog een vraag. Ik zoek een rugsteun (kussen) voor tegen de topkoffer maar geen idee welke ik moet hebben. De topkoffer is origineel Suzuki maar ik vermoed dat het een type is dat ook door andere merken wordt geleverd. Iemand een idee?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190511_144648.jpg
    Screenshot_20190511_144648.jpg
    32,1 KB · Weergaven: 13
Beste mensen, even voorstellen! Net een mooie Suzuki burgman 400 uit 2015 gekocht in mat zwart. Erg blij mee. 9500 km op de teller en ziet er goed uit.
Komende tijd zal ik af en toe ervaringen posten. Met 12000 km krijgt hij een beurtje.
Aan de motor zelf zal ik niet veel vervangen, er zit een druppellader aansluiting op en een navigatie kabel. Verder een originele suzuki topkoffer. Mogelijk schaf ik een Tucano kleed aan, maar dat bekijk ik nog.

Overigens nog een vraag. Ik zoek een rugsteun (kussen) voor tegen de topkoffer maar geen idee welke ik moet hebben. De topkoffer is origineel Suzuki maar ik vermoed dat het een type is dat ook door andere merken wordt geleverd. Iemand een idee?
hallo Telcoman
even google gebruiken( rugsteun suzuki topkoffer )
of anders kijk hier eens Zoekresultaten voor: ‘Suzuki Rugsteun’ - Goedhart Motoren
 
Hoi. Iemand tips waar ik op moet letten vanavond. Ik ga bij een particulier bj 2006 400cc kijken,model 2007 met 22.000km op de teller. Nu weet ik dat de 24.000 km dure beurt eraan komt. Kan iemand me zeggen hoe duur die is tegenwoordig bij de dealer,of een goed adres hobbyist weet rond bergen op zoom die dat evt wilt uitvoeren voor me. Bedankt voor de reacties..
 
ik ben sinds kort in bezit van een burgman 400 uit 2009 en nu zie ik op het forum elke keer de aanduidingen k7 k8 k9 voorbij komen
nu zou ik graag willen weten wat die betekenen en welke bij mijn burgman hoort
ik heb zelf namenlijk geen flauw idee en kan ook niets terug vinden in mijn papieren
zou iemand dit voor mij willen verduidelijken
mijn suzuki is dus uit 2009 en heeft geen abs
 
Heb hem maar gekocht de burgman 400 model 2007. Zag er netjes uit,en met 22.000km kan ik even door toch. Viel niet tegen t rijden,wel wat hoge toeren met wegrijden en topsnelheid. Maar daar zal ook wel wat aan te doen zijn. Binnenkort eens kijken,hoe of wat,gelijk met de beurt. Tips hou ik aanbevolen wat ik t best kan gebruiken.
 
Heb hem maar gekocht de burgman 400 model 2007. Zag er netjes uit,en met 22.000km kan ik even door toch. Viel niet tegen t rijden,wel wat hoge toeren met wegrijden en topsnelheid. Maar daar zal ook wel wat aan te doen zijn. Binnenkort eens kijken,hoe of wat,gelijk met de beurt. Tips hou ik aanbevolen wat ik t best kan gebruiken.

Dat is mooi, maar hoe is het afgelopen met de pan european, die je gekocht had na de Xmax300. Want die heb je maar heel kort gehad. Heb je er achteraf geen spijt van dat je de Xmax300 heb weggedaan. Alvast veel rijplezier gewenst met je nieuwe burgman 400.

Groeten Eip.
 
ik ben sinds kort in bezit van een burgman 400 uit 2009 en nu zie ik op het forum elke keer de aanduidingen k7 k8 k9 voorbij komen
nu zou ik graag willen weten wat die betekenen en welke bij mijn burgman hoort
ik heb zelf namenlijk geen flauw idee en kan ook niets terug vinden in mijn papieren
zou iemand dit voor mij willen verduidelijken
mijn suzuki is dus uit 2009 en heeft geen abs
Hoi Jonny. Bouwjaar 2009 is K9
 
Heb hem maar gekocht de burgman 400 model 2007. Zag er netjes uit,en met 22.000km kan ik even door toch. Viel niet tegen t rijden,wel wat hoge toeren met wegrijden en topsnelheid. Maar daar zal ook wel wat aan te doen zijn. Binnenkort eens kijken,hoe of wat,gelijk met de beurt. Tips hou ik aanbevolen wat ik t best kan gebruiken.
Het is natuurlijk moeilijk te zeggen vanaf jou vraag over de hoge toeren. Maar meestaal als de toeren hoog zijn en de snelheid komt niet veel hoger dan 120 km/h is de aandrijfrie te dun/smal. Dus versleten. Nogmaals het is vanuit hier gissen natuurlijk. dat lijkt mij het meest mogelijke.
 
Hoi. Iemand tips waar ik op moet letten vanavond. Ik ga bij een particulier bj 2006 400cc kijken,model 2007 met 22.000km op de teller. Nu weet ik dat de 24.000 km dure beurt eraan komt. Kan iemand me zeggen hoe duur die is tegenwoordig bij de dealer,of een goed adres hobbyist weet rond bergen op zoom die dat evt wilt uitvoeren voor me. Bedankt voor de reacties..
Onderhoud valt best mee.
Plaatwerk eraf halen is meer werk dan het onderhoud zelf.
Bij 24000 km is veel controle en indien nodig vervangen. Zoals Aandrijfriem, klepspeling = controle.
Vervangen = filter, bougie, olie + filter, Olie aandrijving.
Volgens mij staat in het boekje het onderhoud interval lijstje.
Helaas ik woon niet bij u in de buurt.
 
Bedankt voor je reactie driver. De snelheid was ruim 155 op de teller,zat ie snel aan. Maar de toerenteller gaf 9000 aan als ik t nog goed voor me heb. Wil hem na aankoop toch een goede beurt en nalaten kijken. Zoek nog een goede monteur die er naar wil kijken. Ga hem pas over 2 weken halen de scooter.
 
Bedankt voor je reactie driver. De snelheid was ruim 155 op de teller,zat ie snel aan. Maar de toerenteller gaf 9000 aan als ik t nog goed voor me heb. Wil hem na aankoop toch een goede beurt en nalaten kijken. Zoek nog een goede monteur die er naar wil kijken. Ga hem pas over 2 weken halen de scooter.
Dan zal de riem wel goed zijn. 155 km/h is ook wel de maximum snelheid. Was de reim te smal geweest, had je dat niet gehaald denk ik.
Een 1 cylinder maakt sowieso meer toeren. 9000 rpm is wel hoog. Dan zit je al in het rode gedeelte. Zou ik niet te vaak doen!
 
Ben ik ook niet van plan om zo hard te rijden. Gewoon lekker 120 . Maar neem aan dat de riem toch ook vervangen moet worden bij 24.000. Denk erover om gelijk tydens een beurt, om evt gelijk een jcosta te monteren,mochten de kosten meevallen van de beurt en niks raars tegen gekomen zijn. Achterband moet ook vervangen worden,zal ook wel een werkje zijn,denk ik zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan