Burgman AN 400 deel 2

Met optrekken maakt hij meer toeren.
Eenmaal op snelheid schijn het toerental lager te zijn.
Zelf geen ervarig mee, maar dat heb ik op tal van forums gelezen.
Ben benieuwd hoe het jou gaat bevallen.
Lees het graag.
 
Met optrekken maakt hij meer toeren.
Eenmaal op snelheid schijn het toerental lager te zijn.
Zelf geen ervarig mee, maar dat heb ik op tal van forums gelezen.
Ben benieuwd hoe het jou gaat bevallen.
Lees het graag.
Kijk ook eens op het internet. naar dr Pulley sliders. Er zijn voor en tegenstanders. Bij mijn bm 400 2009 bevallen ze prima. ( minder toeren op hogere snelheid)
 
ja, die discusie heb ik al gehad.
ieder zijn eigen mening hierover.
Daar heb ik alle respect voor.
Als je zelf maar tevreden bent over de aanpassingen.
Dat is het belangrijkste. Toch?
Ik ben benieuwd hoe het u gaat bevallen.
 
ja, die discusie heb ik al gehad.
ieder zijn eigen mening hierover.
Daar heb ik alle respect voor.
Als je zelf maar tevreden bent over de aanpassingen.
Dat is het belangrijkste. Toch?
Ik ben benieuwd hoe het u gaat bevallen.
Inderdaad. Dat is het belangrijkste. De sliders kantelen overigens niet maar glijden dus. Vandaar de naam? Rollers rollen ook niet echt want de beide raakvlakken aan de roller werken tegen elkaar en gaan dan ook deels glijden. Vandaar de vlakke kanten bij slijtage.
 
IMG-20190514-WA0006.jpg
IMG-20190514-WA0007.jpg
 

Bijlagen

  • IMG-20190521-WA0005.jpg
    IMG-20190521-WA0005.jpg
    21,7 KB · Weergaven: 12
Dat is mooi, scooterbulletje. Alvast veel rijplezier gewenst met je nieuwe burgman 400. Ik ben benieuwt wat je bevindingen zijn tenopzichte van de Xmax300 die je eerder hebt gehad, maar dat lezen wel later wel.

Groeten Eip.
 
Even een schoonmaakvraagje.....heb een mat donkergrijze Burgman 400 van 2015. Nu heb ik niet eerder matte plaatdelen moeten poetsen. Iemand een tip?
Op Carclean heb ik deze bus gevonden. Iemand hier ervaring mee?

Nu ik het toch over schoonmaken heb. Ik gebruik al heel lang Vama plastishine, vast heel bekend hier. Prima spul maar het zit er amper een week op en dan is het weg. Iemand ervaring met deze spray? Ziet er een stuk beter uit.
 
Ik heb jaren lang auto´s en motoren gepolijst en gepoetst. Ik gebruikte toen en nu nog steeds Plastishine. 100% tevreden over.
Iets anders heb ik nooit gezocht en gebruikt. Dat het amper na 1 week eraf is, die ervaring heb ik niet.
Plastishine van valma gebruik ik nog regelamatig. Voor alle ongespoten / onbehandelde kunststof delen en de zijkanten van de banden.
Ook voor het dashboard van mijn auto.
Gebruik het zeker toch al meer dan 10 jaar. Ik ben er zeer tevreden over.

Als het matte kunstof verkleurd is (grijs is) kun je het opnieuw kleuren met "Sonax, kunstof zwart".
Werkt niet helemaal 100% goed, maar iets beters heb ik tot nu toe nog niet gevonden.
 
Hier zie kijk, scooterbulletje opnieuw aan de scooter :-) De X Max ga je nog missen....... veel plezier met uw nieuwe scoot !!
Dat deed ik al johan t scooteren,vandaar deze keus. Wou zelf wel een scooter,waar ik me benen naar voren kan doen. Helaas gaat dat met de xmax niet. Is ook een heel andere scooter kwa rijden ..
 
..........,waar ik me benen naar voren kan doen. Helaas gaat dat met de xmax niet. Is ook een heel andere scooter kwa rijden ..

Doe dus ik nooit met de beentjes naar voor, vind ik een zeer raar gevoel. Precies of die scooter is baas dan...... En hoe een andere scooter rijdt heb ik geen ervaring mee. Het is mijn eerste die X Max.
 
Iemand tips waar ik op moet letten?
Ik kan een burgman 400 kopen van 2001 met 42.000 op de teller.
Wat zijn aandachtspunten tijden het kijken of de proefrit?
 
Ik heb vandaag mijn AN 400 gekregen , al 150 km erop zitten , wat een genot.
Ik heb 1 probleem , de handleiding is in spaans/italiaans , ik kan ook geen nederlandse of engelse versie vinden.
Kan iemand mij daar mee helpen ?
 
Ik heb vandaag mijn AN 400 gekregen , al 150 km erop zitten , wat een genot.
Ik heb 1 probleem , de handleiding is in spaans/italiaans , ik kan ook geen nederlandse of engelse versie vinden.
Kan iemand mij daar mee helpen ?
Van een K1 ('98-'02) heb ik wel voor je...
 
Vandaag de burgman scooter opgehaald,die ik pas gekocht had.Grote beurt gehad,nieuwe banden met remblokken,nieuwe riem erop. Orginele topkoffer erop en tomtom gemonteerd. Klaar voor de km hoop ik.
 

Bijlagen

  • 20190608_162333.jpg
    20190608_162333.jpg
    180 KB · Weergaven: 29
  • 20190608_162359.jpg
    20190608_162359.jpg
    153,7 KB · Weergaven: 26
  • 20190608_162755.jpg
    20190608_162755.jpg
    211,7 KB · Weergaven: 31
heb net de scooter een beurtje gegeven olie vervangen plus filter en luchtfilter en aandrijf riem en de vario was ook ver versleten die heb ik ook maar meteeen vervangen.
nu ben er over na aan het denken om mijn originele voorruit te vervangen voor een groter exemplaar
heeft iemand hier ervaring mee?
heb al iets gevonden op eBay in italië
https://www.ebay.nl/itm/FACO-PARE-B...0-2007-2014-/323550616409?hash=item4b551e9b59de kosten vallen nog best mee maar ik heb geen idee of dit ook wel een goed windscherm is
alle hulp / info is welkom
 
Goedenavond Allemaal,

Ik ben vandaag bij toeval eigenaar geworden van een Burgman 400 uit 2004! Het plan is om hier woon werk verkeer mee te gaan rijden. Hij heeft een F1 melding dus die moet ik eerst zien te verhelpen (tips zijn welkom) verder wil ik de scooter een beurt geven, vloeistoffen vervangen, nieuwe filters, nieuwe bogie, nieuwe remblokken en nieuwe bandjes. Dan breng ik hem naar de keuring en kan ik genieten van de scooter.

Als jullie tips hebben met betrekking tot bijvoorbeeld de banden en die F1 melding dan hoor ik dat graag. Foto's volgens snel.

Fijne Avond,

Groeten Bernd
 
Goedenavond Allemaal,

Ik ben vandaag bij toeval eigenaar geworden van een Burgman 400 uit 2004! Het plan is om hier woon werk verkeer mee te gaan rijden. Hij heeft een F1 melding dus die moet ik eerst zien te verhelpen (tips zijn welkom) verder wil ik de scooter een beurt geven, vloeistoffen vervangen, nieuwe filters, nieuwe bogie, nieuwe remblokken en nieuwe bandjes. Dan breng ik hem naar de keuring en kan ik genieten van de scooter.

Als jullie tips hebben met betrekking tot bijvoorbeeld de banden en die F1 melding dan hoor ik dat graag. Foto's volgens snel.

Fijne Avond,

Groeten Bernd
Hallo Bernd
F1 lampje branden dat kunnen verschillende dingen zijn je zal de fout code moeten weten
op YouTube zijn verschillende video's te vinden over dit probleem
https://www.youtube.com/results?search_query=suzuki+burgman+400+f1+lightHoop dat je hier iets aan hebt
 
Terug
Bovenaan Onderaan