Burgman AN 400 K7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theunie

MF veteraan
8 feb 2007
1.135
112
midden-Limburg
Heb gisteren mijn Dl 650 ingeruild op een nieuwe Burgman 400 K7,1 van de laatste die er in NL te koop was :Y
Het schijnt dat dit model tot november in Nederland niet meer leverbaar is vanwege de enorme vraag die er naar is.
Zijn er nog meer Burgman 400 K7 rijders op het forum?
 
Wie kan mij vertellen of er voor de Burgman 400 al ABS verkrijgbaar is?

Groeten van een toekomstig burgmanner... :Y
 
Voorlopig niet wat ik begrepen heb.
Ik denk haast dat bij de volgende versie er pas abs leverbaar zal zijn.........
 
En wie van de burgman 400 K7 rijders kan mij uit de praktijk vertellen of het standaard scherm voldoet?
Ik heb er alleen stilstaand op gezeten (nog geen rijb.A), en dan kan ik eroverheen kijken, zo'n 10 meter verder kan ik pas de grond zien. Dichterbij kun je alleen door het ruitje kijken (ik ben 1,74m).
Ben benieuwd naar jullie (objectieve) reacties
 
Standaard scherm heb ik teveel last van turbulenties,heb er nu een hoog Givischerm op.
Ik zit nu helemaal uit de wind maar moet er wel doorheen kijken.
 
Theunie, bedankt voor je reactie. Het is denk ik gewoon een kwestie van uitproberen.
Ik ga eerst maar eens proefrijden, want zo'n majesty 400 met abs is ook niet verkeerd??
Maar voor het zover is, eerst nog wat examens doen, a.s. donderdag voertuigbeheersing, op zo'n schakelfiets. Tsja, het is nog even afzien voordat ik op een motorscooter mag.....
 
Wat is nou de top van de Burgman 400 K7? In de Moto73 had men het over 170km/u, dat vind ik wel heel erg veel voor een 1-pitter 400cc met 34pk !
 
Jawel, ik mag me scharen in het rijtje :W . Ik rijd sinds kort op een Burgman 400 K7. Dit bevalt erg goed. Ik wil hem gaan gebruiken voor woon-werkverkeer, maar ik vind het nu al heerlijk om er ook een rondje mee te rijden langs het strand e.d.

Om aan te sluiten bij het scherm, denk ik er ook over om een ander scherm te nemen. Het standaard scherm is net te hoog, of te laag voor mij. Ik ben 1.80 en hoor/voel dat de turbulentie rond mijn helm behoorlijk is. "Buk" ik iets, ca. 10 cm, dan is het windstil :z , steek ik mijn nek uit, dan komt de wind wel tegen mijn lichaam, maar heb ik minder last van turbulentie. M.a.w, denk ik dus dat je lengte van belang is. Ik twijfel alleen tussen de schermen. Weet iemand of het toerscherm van Suzuki "beter" is? De keuze is:
- Suzuki toerscherm met variabele top(is deze ook hoger en/of breder?,
- verhoogd (en verbreed?) Givi scherm
- Ermax. Echter vind ik deze laatste eigenlijk lelijk. Maar dat kan ik misschien opzij zetten als het een perfect scherm is. Dus ervaringen, graag!

@JK: gisteren haalde ik net aan 160 km/u. Dus hopelijk beantwoord dat je vraag.
Hoewel het optrekken aardig gaat , heb ik wel het idee dat dit vlotter moet kunnen? Hebben anderen dit ook? Het lijkt wel of hij even wakker moet worden zodra ik de handel opentrek.

Naast de antwoorden best nog wat vragen zo, maar ja, ik begin ook nog maar net op een Burgman.
 
Ik vindt mijn Givi scherm perfect,ben zelf ook 1.80 meter.
Met optrekken aarzelt hij inderdaad een halve seconde,dit is tzt.wel te verhelpen met een Malossi.
Topsnelheid heb ik nog niet uitgeprobeert maar hij wordt opgegeven voor 145 echte kilometers,dit is inderdaad 160 op de teller.
Teller wijkt 10 % af,100 op teller zijn volgens mijn GPS 90 echte kilometers.........
Als hij eenmaal begint te accelereren dan gaat hij behoorlijk snel er van door,in ieder geval sneller als mijn vorige YP 400.
 
Netjes, zeker voor een 400cc 1-cilinder. Als ie lekker 120km/u loopt, niet te hoogtoerig, dan ben ik op elke motor tevreden. Dat ie even 'wakker' moet worden zodra je aan de handel trekt, kan dat ook niet met de injectie te maken hebben ?
 
Nee,dit ligt puur aan de vario.
Om hem sneller van de plaats te krijgen zul je er een malossi in moeten zetten,maar ik geloof dat die nog niet te krijgen is voor de k7.
 
Theunie, is het Givischerm hoger dan het origineel? En het lijkt ook wel breder bij de onderkant? Klopt dat?
Wat betreft de Malossi, zijn dit dan andere rolletjes? Ander gewicht? (ik ben een noob!)

Heeft overigens iemand al een repair manual voor de K7? Boek of digitaal.
 
Givi is 10 cm hoger en onderaan idd een stuk breder.

Met een Malossi vario grijpt hij sneller aan,je hebt waarschijnkijk ook lichtere rolletjes nodig,die zitten er normaal gesproken bij.Enige nadeel is dat hij met optrekken meer toeren maakt.
Repair manual?Ik denk niet dat je die de eerste jaren nodig hebt!
 
Jawel, ik mag me scharen in het rijtje :W . Ik rijd sinds kort op een Burgman 400 K7. Dit bevalt erg goed. Ik wil hem gaan gebruiken voor woon-werkverkeer, maar ik vind het nu al heerlijk om er ook een rondje mee te rijden langs het strand e.d.

Om aan te sluiten bij het scherm, denk ik er ook over om een ander scherm te nemen. Het standaard scherm is net te hoog, of te laag voor mij. Ik ben 1.80 en hoor/voel dat de turbulentie rond mijn helm behoorlijk is. "Buk" ik iets, ca. 10 cm, dan is het windstil :z , steek ik mijn nek uit, dan komt de wind wel tegen mijn lichaam, maar heb ik minder last van turbulentie. M.a.w, denk ik dus dat je lengte van belang is. Ik twijfel alleen tussen de schermen. Weet iemand of het toerscherm van Suzuki "beter" is? De keuze is:
- Suzuki toerscherm met variabele top(is deze ook hoger en/of breder?,
- verhoogd (en verbreed?) Givi scherm
- Ermax. Echter vind ik deze laatste eigenlijk lelijk. Maar dat kan ik misschien opzij zetten als het een perfect scherm is. Dus ervaringen, graag!

hoi ik heb de nieuwe brugman een weekendje gehuurd naar duitsland toen mijn ex majesty400 in reparatie was.
ik kan je vertellen dat als hij in gereden is 155 a 160 rijd op de garmin .da s 170 a 175 op de teller.
trekt lekker snel op een stuk vlotter dan mijn majesty toen.
is alleen wel wat minder comfortabel dan de yp400 daar integen moet ik zeggen dat ik ook vooral van de remmen erg onder de indruk was. :}

@JK: gisteren haalde ik net aan 160 km/u. Dus hopelijk beantwoord dat je vraag.
Hoewel het optrekken aardig gaat , heb ik wel het idee dat dit vlotter moet kunnen? Hebben anderen dit ook? Het lijkt wel of hij even wakker moet worden zodra ik de handel opentrek.

Naast de antwoorden best nog wat vragen zo, maar ja, ik begin ook nog maar net op een Burgman.
 
hoi ik heb de nieuwe brugman een weekendje gehuurd naar duitsland toen mijn ex majesty400 in reparatie was.
ik kan je vertellen dat als hij in gereden is 155 a 160 rijd op de garmin .da s 170 a 175 op de teller.
trekt lekker snel op een stuk vlotter dan mijn majesty toen.
is alleen wel wat minder comfortabel dan de yp400 daar integen moet ik zeggen dat ik ook vooral van de remmen erg onder de indruk was.
 
Repair manual?Ik denk niet dat je die de eerste jaren nodig hebt!
Dat klinkt goed! :)
Maar ook voor eenvoudige zaken als lamp verwisselen, luchtfilter reinigen, Malossi setje monteren, zekeringen vervangen indien nodig enz. zou ik zo'n handboek wel handig vinden. De handleiding die erbij zit is wel heel mager. En ik ben nu eenmaal een noob :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan