Burgman AN250

Plurix

MF'er
18 jul 2007
33
0
Dag allemaal,
Dit is mijn eerste topic. Ik volg de verhalen op dit forum al een tijdje maar omdat ik nog geen eigen machine had heb ik niet gereageerd. Maar ik heb er wèl veel van geleerd.

Vandaag heb ik mijn eerste scooter gekocht het is een Burgman AN250 geworden. Ik voel me net een kind dat zijn eerste communiefiets gekregen heeft. De machine loopt soepel, is goed onderhouden en zit strak in de lak. Niet verkeerd dus.

Ik heb er echter geen boekje meer bij. Ik zou best wel wat meer van deze scooter willen weten. Hoe kom ik achter meer informatie van een 9,5 jaar oude motor?

Ik weet zelfs niet of de motor die eronder hangt een injectie is of niet? of waar je bijv. olie moet bijvullen.

Wie kan mij meer (gebruikers) informatie en tips verschaffen?

Thx.
Peter
 
Dag allemaal,
Dit is mijn eerste topic. Ik volg de verhalen op dit forum al een tijdje maar omdat ik nog geen eigen machine had heb ik niet gereageerd. Maar ik heb er wèl veel van geleerd.

Vandaag heb ik mijn eerste scooter gekocht het is een Burgman AN250 geworden. Ik voel me net een kind dat zijn eerste communiefiets gekregen heeft. De machine loopt soepel, is goed onderhouden en zit strak in de lak. Niet verkeerd dus.

Ik heb er echter geen boekje meer bij. Ik zou best wel wat meer van deze scooter willen weten. Hoe kom ik achter meer informatie van een 9,5 jaar oude motor?

Ik weet zelfs niet of de motor die eronder hangt een injectie is of niet? of waar je bijv. olie moet bijvullen.

Wie kan mij meer (gebruikers) informatie en tips verschaffen?

Thx.
Peter
Hoi Plurix, welkom. Gefeliciteerd met jouw scooter.

De Burgman 250 is in Nederland een zeldzaamheid, in België zie je ze meer. Dat komt omdat de 250 in Nederland bij mijn weten nooit officieel is geïmporteerd; hier hebben ze meteen de uiterlijk identieke 400 naartoe gehaald om het eerste model Majesty 250 en de Foresight te kunnen aftroeven.

Als je meer wilt weten van jouw scoot kun je het best een werkplaatshandboek (wphb) kopen, of er één downloaden; dan weet je meteen alles.
Mij lijkt dat dit model voorzien is van carburatie.
Technisch gezien heeft deze scooter grote overeenkomsten met andere Japanse 250 en 400 cc scooters, zeker van diezelfde tijd.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Hybride,

Geweldig, ze zijn dus te downloaden. Helemaal gemakkelijk! moet ik ze alleen nog vinden....
Als iemand suggesties heeft .... Graag!!!

Ik dacht al dat het niet zo'n gangbare scooter. Er is erg weinig op het nederlandse net over te vinden. Maar het is dan ook mijn instap in de scooterwereld. Ik moet zeggen dat het na de 'zware' Motoren erg lekker en handelbaar rijdt. Druk op de startknop en wegzzzoeven!
Super gewoon.
 
Laatst bewerkt:
Goed te lezen dat de scooter je goed bevalt.

Op dit forum zit een aantal mensen die zich bezighouden met werkplaatshandboeken, alleen heb ik op hun lijst mijn eigen scooter ook niet kunnen vinden; misschien dat jij de jouwe vindt als je de zoekfunctie gebruikt ?
Wel heb ik een link voor je, misschien dat daar iets tussen staat: Bikechatforums.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan