Burgman Executive 650 2013!

Ha droomscooter leuk dat jij van tmax richting deze scoot gaat.
mijn visie van scooter rijden was na het behalen van mijn rijbewijs.
Sportief en bergruimte.
door dat laatste viel bij mij de tmax af na een leuke testrit op de tmax.
vandaar dat ik eerst bij de majesty 400 uitkwam.
Lekker licht redelijk vlot en veel opbergruimte.
De stap van de 400 naar de burgman 650 was voor mij een niet meer dan logische stap.
Meer vermogen terwijl ook de opbergruimte toenam.
ik persoonlijk heb nooit de burgman als zwaar sturend ervaren.
Sterker nog door de lage zwaarte punt vond ik hem ondanks zijn gewicht op papier heel er licht en zeet sportief sturen.
dit kunnen aardig wat sport motoren op de dijk beamen.
Qua comfor is er geen betere motorscooter te vinden dan deze.
kan alleen niet oordelen over d maksym 600 daar heb ik nog niet mee gereden.
qua top zijn er maar 3 scooters sneller.
de genoemde maksym, de bmw en de aprilia srv850..
de nieuwe model is wel mooi ook al moest ik er erg aan wennen oogt beetje plasticachtig.
hier moet ik nog steeds een demo ritje op maken dus kan ik het niet persoonlijk met mijn eigen burgman vergelijken.
Mocht hij in de toekomst 20 a 30 kg afvallen en 5 a 10 achterwiel pk erbij komen, dan zou ik echt niet weten waarom een ieder nog naar de bmw of de tmax zou kijken.

Ga eens over de grens, test hem gratis bii een nl dealer.
 
Sossa, bedankt voor uw reactie.
Gaan die mensen dat appreciëren dat ik kom testrijden in Nederland maar zeker niet ga kopen (wegens te duur)

En heb je per toeval een adres van een dealer aan de grensstreekK

dank bij voorbaat
 
Je kunt gewoon Google op motor dealers bij grote plaatsen aan de grens.
Hier doen ze meestal niet zo moeilijk.
Dit hoort bij klanten binding.
Jij bent daar geweest heb een goede ervaring en vertelt het weer aan je vrienden etc.
Zo werkt dat hier.
Zeg maar dat je oriënterend rond kijkt en erg nieuwsgierig ben naar deze scooter.
Bel eerst om te vragen of ze wel een demo hebben.
Het mooie weer komt eraan anders kun je er ook een huren?
 
Beste scooterliefhebbers,

Na zeven jaar en 81.000 trouwe kilometers heb ik vandaag mijn goeie ouwe T-Max op rust gestuurd naar hopelijk een eigenaar die hem nog een waardige oude dag gaat bezorgen.

De nieuwe is zoals waarschijnlijk al gedacht een Burgman 650 Excecutive.
Het is een witte geworden, heel veel keuze is er om eerlijk te zijn niet en met de witte hoop ik het meeste op te vallen in het chaotische verkeer van vandaag. Het zal natuurlijk nog moeilijker zijn om altijd met een propere machine te rijden, maar als je hem dagelijks nodig hebt om te gaan werken is dit niet altijd mogelijk.
Na drie Yammekes heb ik een Soes in huis gehaald. Nu, ik heb er een goed gevoel over, ook al heeft onze mede scooterraar Sossa wat problemen gekend van zelf zeer kostelijke aard.
Heb testgereden met de Beemer GT en die is afgevallen door toch te veel kleine onvolmaaktheden.
Zeker geen slechte Scooter maar voor de prijs van +- 12.000 € moet je meer dan 80% tevreden zijn eer je deze aanschaft. De Honda Integra, daar ben ik van overtuigd dat dit ook een fantastisch machine is toch deze heeft het pleit verloren door het ontbreken aan opbergruimte en met topkoffer en zijkoffers heeft hij veel weg van een trike. Ook niet vergeten het comfort van de bijrijder is maar povertjes.
De Burgman heeft veel opbergruimte en je krijgt er nog een hoop comfort bij.

Ga zeker dit topic regelmatig bevoorraden van nieuws en bevindingen dat er wat meer leven inkomt.

Ik zal in het begin mijn T-Maxske wel missen denk ik, maar zoals de Engelsen zeggen.
De Koning is dood. Leve de Koning.
 
Laatst bewerkt:
De nieuwe staat met 47km van gisteren in de garage. Kan er natuurlijk nog niet veel van zeggen. Je kan ze ook niet echt vergelijken, voor mij zijn het echt twee verschillende scooters, zowel van concept als rijbeleving. In elk geval we zijn weer voor enkele jaren of xduizende kilometers goed gesteld.
 
ha gefeliciteerd.
ondanks al mij pech met mij burgje die nog steeds in mijn tuin staat te pronken.
is het de meest comfortabele scooter die ik gereden heb.
zo have fun, je zal nog ontdekken dat er genoeg sportieve aspiratie s op zit.
alleen omdat je het jezelf op een gegeven moment zo eigen gaat maken merk je dit zelf niet eens.
pas als je met anderen rijd en je merkt dat iedereen moeite heeft om je bij te houden dan weet je het pas.
 
Dank je Sossa, ga hier wel regelmatig verslag uitbrengen hoe het evolueert.
Nu twee dagen niet kunnen rijden door verplichtingen :( maar morgen gaan er hopelijk een paar tientallen km bijkomen. :Y :]
 
Laatst bewerkt:
Dank je Burgmandijkie :z, die avatar komt spijtig genoeg van het WWW. Wenste wel dat ik er al echt geweest was. :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan