Burgman Executive 650 2013!

Nuda900SS

Rookie
7 nov 2012
12
0
2013-Suzuki-Burgman-650-Executive_22.jpg

suzuki-burgman-650-2013-p1.jpg


2013-suzuki-burgman-650-is-all-new-photo-gallery_23.jpg


dc3e6f130097e1e22ac691649c03bede.jpg
 
Laatst bewerkt:
Moet eerlijk toegeven, mij bevalt hij. Ben juist een beetje bang van die CVT. Heb daar (hier op het forum) al verschillende keren mindere dingen over gelezen. Kijk zeker nog een tijdje de kat uit de boom en zal dit topic op de voet volgen.
 
Ik reed vroeger met een burgman 650 .
Zeer zwaar....daarom nu een tmax 530 ....veel sportiever en lichter.
 
Teamax schreef in topic tmax 530 :

" De reden ik em naar 25kw will zeteen is omdat ik lichte motor rijbewijs heb. En dan wanner die op papieren 25 kw is zet ik em terug naar 35 kw, der is toch geen roller band voor motors dus ze kunnen nooit weten hoeveel kw of pk der op zit. Maar ik heb de Nieuwe regels voor het rijbewijs A net gelezen en van 20 jaar mag je op en 35 Kw dus die regel telt niet meer voor mij. "

En nu wil hij plots een burgman 650 2013... _O-
 
Laatst bewerkt:
Zelfde transmissie als voorheen, dus waarschijnlijk met dezelfde kans op problemen. Daarbij zie ik dit model niet als nieuw, daarvoor is meer nodig dan een nieuw dashboard.

@Linusje ;)
 
Laatst bewerkt:
....En wat draait in jullie gedachten?....
Deze tekst leest als een recamefolder, is vast niet van jezelf; neem je die zomaar over ?

De vierde foto zou ik er tussenuit halen, dat is het huidige model.

Ik vind de styling wel iets weghebben van Kymco en Sym, wie aapt nu wie na ?

Hebben ze dat nieuwe frame nu zo ontworpen dat de CVT er ook tussenuit kan zonder dat letterlijk de hele motor uit elkaar moet ?
Het is toch dezelfde CVT met dezelfde riem, dezelfde splines, hetzelfde versteltandwiel en dezelfde fixeerbout ?
Sportmotoren van Suzuki worden elke twee jaar grondig herzien; deze "top"scooter heeft al tien jaar dezelfde ontwerpfouten, zijn die er nu dan eindelijk uit ?
 
Laatst bewerkt:
Heb voorlopig nog steeds ontzettend veel plezier van mijn 2012 burgie..........ik ros wat door de 3 jaar garantie en voor die tijd is hij pleite.

Kan er zo geen buil aan vallen al rijd ik 13 keer de wereld rond :)
 
Ik vind de vernieuwde Burgman 650 erg mooi geworden, vooral het dashboard is mijns insziens een enorme verbetering. Toch zou ik twijfelen of het geen C650GT zou worden, mocht ik nu een dergelijke scooter aanschaffen. Een proefrit zou dat moeten uitwijzen. Maar toppertje hoor, absoluut.
 
Zelfde transmissie als voorheen, dus waarschijnlijk met dezelfde kans op problemen. Daarbij zie ik dit model niet als nieuw, daarvoor is meer nodig dan een nieuw dashboard.

@Linusje ;)

Mijn idee. Ik ben inmiddels allergisch geworden voor de Burgman 650.
 
Het is hier verschrikkelijk stil, is er niemand die deze aangeschaft heeft of er ervaring mee heeft?
 
Laatst bewerkt:
Het is hier verschrikkelijk stil
Valt mij ook al een tijdje op; ik ben -als auto en motorgek- lid van diverse forums en op een of andere manier is de sfeer hier toch vaak wat minder dan elders en dientengevolge word je bezoek dan minder frequent en post je op een ander forum.
Discussies in de trant van ''mijn goedkope Koreaantje is véél beter dan jouw dure Japannertje'' zijn niet echt interessant.
Je komt toch met name op een forum voor een boeiend/leerzaam/gezellig gesprek mét elkaar, niet tegen elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad erg stil niet alleen op dit topic, maar op het hele internet is er weinig interessants over te vinden.
Anders dan de gilera gp800 toen en tmax530 bmwc600 etc.
Het is dan ook geen nieuwe scoot maar gewoon een beetje face lift een een beetje de interne vrijwingen verbeterd.
 
Laatst bewerkt:
Johejo,

Houd ons zeker op de hoogte.
Kan je er wat meer van kwijt? of was het maar een kort proefritje?
 
Het proefritje was maar een 10 tal km. Het weggedrag en stabiliteit zijn verbluffend, ook bij snelheden van 120 km/u. De cvt is een echte aanrader. De scooter is zeer handelbaar en licht te besturen (t.o.v. het vorige model).Hij rijdt zo licht als mijn burgman 400. Bij mij gaat het om langere afstanden te toeren, en ik zie in deze scooter toch een groot potentieel hierin. De burgman 400 die ik nu heb voldoet wel, maar bergop en bergaf mis ik toch wel het kunnen op en af schakelen i.v.m. het afremmen bergaf.
 
Ik reed vroeger met een burgman 650 .
Zeer zwaar....daarom nu een tmax 530 ....veel sportiever en lichter.

Inderdaad gelijk de reden waarom dikke scooters mij niet trekken, vermogen prima, maar waarom met het gewicht van drie nijlpaarden 2 PCX-en en een zak cement.

Je moet er mee kunnen gooien in de bochten.
 
Laatst bewerkt:
BertV schreef op 14 augustus 2013 @ 13:32~[/message]:~[/b]

[...]


Inderdaad gelijk de reden waarom dikke scooters mij niet trekken, vermogen prima, maar waarom met het gewicht van drie nijlpaarden 2 PCX-en en een zak cement.

Je moet er mee kunnen gooien in de bochten.~[/quote]

Daarom heb ik toen ook voor de 400 gekozen, nu is de 650 toch lichter geworden en handelbaarder en het gooien in de bochten hoeft voor mij niet meer. Met de nieuwe 650 kan het wel, maar je moet toch opletten voor de grondspeling.
 
Ik sluit me daarbij aan. Ik denk dat er best winst kan worden gehaald. Waarom moet een extra cilinder en wat luxe 50 a 80 kg wegen? Een T-max is natuurlijk een aardig voorbeeld, maar minder praktisch (bescherming en bagage).
 
De nieuwe Burgman 650 heeft trekken van de MaxSYM. De neus is bijna identiek en de zijlijning.
Mooi machine. Spijtig dat de MaxSYM600i nog niet in de Benelux wordt ingevoerd. Zou een mooi en goedkoper alternatief zijn. Maar het moet gezegd, de nieuwe Burgman toont sportiever dan de vorige versies en minder oogt minder log. Je moet dit soort scooters ook zien als comfortabele toeringmotorscooters. Je gaat die toch niet gaan vergelijken met een PCX.Dat is als een Audi A1 vergelijken met een A6. Dat is een enorm verschil.
En als je met bijrijder rijdt, vraag je maar eens waar die het comfortabelst op zit. Als je met een zware motorscooter een vrachtwagen inhaalt, voel je daar niets van.
 
Oma een gelukkig 2015 maar niet hier, hier lees ik liever ervaringen van Burgman 650 rijders.

Deze week beslist (door het autosalon) de volgende word een burgman 650.
De T-Max 500 is een prachtig machien heb er tot nu 81.000 km mee (komen er nog dagelijks bij) nooit een probleem mee gehad.
Nu dat het sportieve er stilletjes uitgaat (leeftijd zeker) en we echt meer reizen met de motor, ontstaat er ook wat plaatsgebrek om alle spullen op te bergen.
Ben wel een beetje Yamaha minded maar aangezien ze met geen toerscooter op de proppen komen moet ik verder de markt afschuimen.
De Integra heeft lang op mijn lijstje gestaan maar door het plaatsgebrek en te weinig comfort voor de vrouw afgevallen. De BMW GT ook getest en door mij niet mijn ding bevonden. Ga er zeker geen slecht woord over zeggen maar het zat hem in vele kleine dingen. Voor minimum 12.000€ moet men toch voor 80% overtuigen en dat deed hij niet.
Dan plaats genomen (moet nog testrijden) op de Burgman 650, wat zitten betreft, deze zit zowel voor rijder als passagier vorstelijk. Opbergruimte dat daar in is, fantastisch.

Op het topic 650 (oud model) is er veel animo geweest en ook enkele klachten. op het topic burgman 650 2013 is er weinig of geen animo. Is dat omdat er geen eigenaars van het model 2013 hier op het forum zijn. Of is dat hij zo goed is dat ze er niet afkomen om hier hun bevindingen neer te pennen?

Als er hier (Belgische) eigenaars zijn van de Burgman 650 2013 zijn, hoe moet je bij Suzuki aan een testrit geraken (dealers hebben geen demomodel)? Bij Yamaha is dit poepsimpel (via de hoofdinvoerder) Maar bij Suzuki geen ervaring.

Als er nog wetenswaardigheden (zowel goede als slechte) laat het hier weten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan