Burgmannen enzo, zie je niet veel

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.498
180
Oss
Ik zie hier in nederland zo weinig motorscoorters zoals de Burgmannnnn rondrijden dat je je afvraagt waarom zo'n type ehh tweewieler überhaupt gemaakt word. Lijkt haast geen mark voor te zijn. Nou dan moet je eens naar Italië rijden. Ik kom net terug uit de Dolomieten en daar zie je ze meer rondrijden dan gewone motoren. En verreweg de meeste motoren die ik wél tegen kwam waren niet-Italianen....

Of is de motorscooter vooral een stadvoertuig in Nederland en zie je ze wél vaker in de randstad? Ik kom daar lieft niet namelijk.
 
Ik zie hier in nederland zo weinig motorscoorters zoals de Burgmannnnn rondrijden dat je je afvraagt waarom zo'n type ehh tweewieler überhaupt gemaakt word. Lijkt haast geen mark voor te zijn. Nou dan moet je eens naar Italië rijden. Ik kom net terug uit de Dolomieten en daar zie je ze meer rondrijden dan gewone motoren. En verreweg de meeste motoren die ik wél tegen kwam waren niet-Italianen....

Of is de motorscooter vooral een stadvoertuig in Nederland en zie je ze wél vaker in de randstad? Ik kom daar lieft niet namelijk.
Ik zie ze vrij regelmatig. In mijn omgeving rijden er ook een stuk of drie rond, kunnen ook Honda Silverwings zijn, maar in ieder geval van die zware motorscooters.

Persoonlijk hou ik er niet van. Een scooter is leuk, maar dan een lichte scooter, zoals waarvoor hij ooit is uitgevonden, een goedkoop alternatief voor de auto. Goedkoop kan je die zware scooters niet noemen.
 
In de randstad zie je ze wel eens,...niet echt veel.
Vaak zit er een mannetje op met van die netjes gestreken vouwen in z'n broek.

;)
 
zijn niet duur, makkelijk voor in de randstad of je te verplaatsen in bergdorpjes.. en je hebt alleen een auto-rijbewijs nodig dacht ik.
In Spanje zag je ze ook in grote getalen voorbij komen ja :Y
 
Ik zie ze ook wel langskomen hoor. Toegegeven een stuk minder dan een ander type 2 wieler, maartoch.
 
Hier in het Vlaamse land zie je ze toch meer en meer, de Burgmannen, X8 en X9's,...
Dikwijls zie je zelfs meerijden in groep met andere moto's.
 
Denk het niet, dat is een lichte goldwing..Van die holleedertjes, hoewel die op een vespa zat.
Nee, tegenwoordig heet dat model van Honda toch silverwing, vroeger inderdaad die opgewaardeerde CX.
 
Deze bedoel ik, een Silver Wing

mc_silverwing_001_2005_g.jpg
 
Op de beurs in Utrecht op zo eentje gezeten, maar ik had het idee dat ik er zo lullig uit zag... nee niks voor mij.. :N
 
In het buitenland mag je met een auto rijbewijs op een lichte motorfiets (of scooter natuurlijk) rijden tot 125 cc. Geldt in elk geval in Duitsland, Spanje Italie, Frankrijk volgens mij ook. Misschien ook wel in Belgie, dat kunnen onze Belgische forum leden bevestigen of ontkennen.
 
Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik rijdt nog liever op een sjoppert, als ik een keuze zou Moeten maken....... :9
 
Ik heb ook zo'n burgman 400 gehad, ik kan je wel vertellen dat die dingen heerlijk rijden, je hoeft er echt niets voor te doen, ze zijn meestaal ook automaat.
Ik heb die scooter weggedaan omdat er niet genoeg vermogen was, wel een top van 160, maar niet echt mijn type motor.
 
In het buitenland mag je met een auto rijbewijs op een lichte motorfiets (of scooter natuurlijk) rijden tot 125 cc. Geldt in elk geval in Duitsland, Spanje Italie, Frankrijk volgens mij ook. Misschien ook wel in Belgie, dat kunnen onze Belgische forum leden bevestigen of ontkennen.
En tot 11 kw of 80 km/u etc etc, zit altijd aan banden :Y
 
En tot 11 kw of 80 km/u etc etc, zit altijd aan banden :Y

Nou, de mijne is ook een 125cc/11kw motorscooter, maar die loopt toch wel wat harder dan 80.
Snelweg 100 zonder problemen vol te houden, bij inhalen laat ik de snelheid oplopen tot 120 à 130 km/u.
Maar we zijn nu wel off-topic aan het gaan.
 
weet je, zo'n ding lijkt me zo eng is de wat serieuzere bochten. Ik bedoel, er zit nix teussen je benen dus echt lekker vastklemmen is er niet bij. Val je er niet af dan?
 
Kreeg wel eens zo'n Majesty 400 mee als vervangmotor .
Rijdt leker hoor , zo'n scooter .Top van 170 , bij het verkeerslicht ben
je nog steeds sneller als het gemiddelde koekblik , kunt redelijk plat de bocht door ,
en je rijdt ongeveer 1 : 30

Remmen vond ik wel wat minder
 
weet je, zo'n ding lijkt me zo eng is de wat serieuzere bochten. Ik bedoel, er zit nix teussen je benen dus echt lekker vastklemmen is er niet bij. Val je er niet af dan?

ik weet niet hoor maar ga eens op zo'n motor scooter rijden
ik heb ook een burgman 400 gehad maar ben er nog nooi af gevallen
ook niet in bochten en ik was er niet flauw mee ik had het gevoel dat de scooter nooit om kon vallen al ree je er 1km/p u mee viel ie nog niet om
en waarom klem jij je vast op de motor ben je bang dat je er af valt
kun je beter stoppen met motor rijden :X

de reden dat ik haar weg gedaan heb is dat ik iets snellers wou hebben
en dat ik niet het geld had dat ik haar er bij kon houden
anders had ik haar nu nog
 
Terug
Bovenaan Onderaan