Burnout en wheelie tegelijk?

dus wat je eigenlijk bedoeld is dat je band goed doorspinde voordat ie grip pakte en op 't achterwiel ging..?

niet echt uniek hoor.. ;) volgende keer wachten totdat je band warm is of de temperaturen wat hoger, dan heb je daar minder last van.. :W
Of al op het achterwiel, en dan gaan spinnen als je een wheelie rijdt.
 
Dat lijkt me moeilijk, of dan moet ie alweer omlaag aan het komen zijn, terwijl jij met ingeknepen koppeling hem in de begrenzer aan het jagen bent, en vervolgens de koppeling op laat komen.

Maargoed ik kan het allebei niet :P
 
Waar sta je dan in vredesnaam op? Je voorwiel hangt in de lucht en met je achterwiel heb je geen grip. Lijkt mij een recept voor hele nare ongelukken :)

Uiteraard, dat lijkt me logisch dat dat garant staat voor ongelukken. Dat het per ongeluk een keer is gebeurd wil niet zeggen dat het handig was. Maar aangezien het theoretisch dus blijkbaar kan, dacht ik dat er misschien ook wel van die stuntrijders zijn die het uit gaan proberen. Ik in ieder geval niet...
 
tractor%20pull-3-lg.jpg


makkie
 
ja ik maakte gister zelfs een stoppie en burnout tegelijk, ben ik nu ook een held,of een suffe dagdromer? :P
 
Dat gebeurd mij zo vaak, bij het omhoog zetten van de wheelie spint het achterwiel even door voordat deze grip krijgt. Mijn advies: pas er heel erg mee op en zorg dat je de achterrem onder controle krijgt tijdens de wheelie. De motor schiet bij grip krijgen namelijk erg hard omhoog en dit moet je opvangen met de achterrem.

Ik gok dat de wheelie van de topicstarter een cm of 10 hoog was ;)
 
Dat gebeurd mij zo vaak, bij het omhoog zetten van de wheelie spint het achterwiel even door voordat deze grip krijgt. Mijn advies: pas er heel erg mee op en zorg dat je de achterrem onder controle krijgt tijdens de wheelie. De motor schiet bij grip krijgen namelijk erg hard omhoog en dit moet je opvangen met de achterrem.

Ik gok dat de wheelie van de topicstarter een cm of 10 hoog was ;)

Nee, de wheelie was hoger. Maar een wheelie van 10 cm tel ik ook niet mee, dat kan bij goed hard acceleren namelijk ook gebeuren..nou ja, 5cm dan. Maar was dus niet bedoeld als een wheelie :P
 
Laatst bewerkt:
Nee, de wheelie was hoger. Maar een wheelie van 10 cm tel ik ook niet mee, dat kan bij goed hard acceleren namelijk ook gebeuren..nou ja, 5cm dan. Maar was dus niet bedoeld als een wheelie :P
dat gevoel heb je hooguit, dat het hoger gaat.
toen ik mijn eerste wheelie's maakte met de r1 dacht ik ook dat ik superhoog zat.
maar terug zien op filmpje's bleek het hooguit 10cm.
Toen begreep ik ook waarom iedereen aan het lachen was :+

Dit verschijnsel wat jij zegt geloof ik meteen als iemand het van de rwp zegt, maar iemand die nog nooit een wheelie of burnout maakt..................

Dan zal het wel iets anders geweest zijn, maar wat in je hoofd heel tof leek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan