Burnout maken slecht voor motorblok ?

Bullet

MF'er
13 okt 2002
206
0
Bodegraven
Is dit slecht voor het motorblok misschien door de weinig koeling en te weinig weerstand?...het is wel FUN...Videobeelden zijn gemaakt, komen er aan...

Wat denken jullie ?

groetjes,

Bullet...
 
Ja het is slecht..punt en direct gerelateerd aan de duur vd burn en wijze waarop je de koppeling bediend. Alle rare dingen die je met een fiets doet waarvoor die niet gemaakt is ...is niet goed natuurlijk ...Maar we kunnen ook overdrijven.

Er zijn gasten, he he, die het zeer regelmatig deden in het verleden. En er waren ook gasten, he he, die al rijdend strepen van 30 meter achterlaten in een parkeergarage.

Kwestie van niet te lang burnen want tuurlijk is dit slecht maar met enig beleid valt het allemaal wel mee.

Kijk het blok en de uitlaten worden niet gekoeld door de rijwind en je geeft vol gas ...wat denk je wat er gebeurt? Juist het spul wordt roodgloeiend en de formule is dus ..niet te lang en niet zitten kutten (slippen) met die koppeling want anders kun je die ook vervangen..

Maar ik zou het met een nieuwe motorfiets niet zo gauw doen...gaat toch aan je hart zo iets..maar zo'n oud suzuki gsx11100R/F overbemeten suzuki blok ...kan het wel hebben volgens die gasten, he he. Die gast die ik ken doet het al 23 jaar met suzuki's. Maar nogmaals niet te lang en niet kutten met die koppeling.

Je zou je ook kunnen afvragen voor wie je het nou eigenlijk doet...? Dat slurfie word er niet groter van..

Die gast die ik ken hield niet van toeschouwers en deed het vaak in zijn uppie ..gewoon voor de fun.

Maar ja das met een nieuwe achterband ook geen fuck aan.

 
Laatst bewerkt:
Als je het goed en netjes doet is het geen aanslag op je koppeling.
Net zo goed als neimand met slippende koppeling hoeft weg te rijden, geldt dat ook voor een burnout.

Waar je wel op moet letten is idd de koeling van je motorblok, dus niet te lang, en niet teveel toeren maken, wil je meer rook, schakel je over naar een hogere versnelling, je wiel draait harder en je blok juist minder.

Staat ergens nog een filmpje van Ohjajoh, zo moet het dus NIET.
 
Wat ook een probleem is; is dat je de motor redelijk licht belast.. en toch veel toeren laat maken. Vinden motortjes nooit leuk :)

Verder is het zalig voor je blok, die warme olie temperatuur (dus goed op je metertje letten!) En sja, de rubber op de lak.. ook zo zonde :)

Krijg je er btw niet accute longkanker van als je in zo'n walm staat? :+
 
We hadden bij ons op het treffen pas , 1 van de jongens van de clubs uit de buurt hier trok een burn out, maar een koppelingsplaat brak doormidden, met als gevolg dat dat dwars door het carter heen vloog, een CBR 1000 was dat
 
Terug
Bovenaan Onderaan